Ja, den ska fungera till 31 Januari 2013. Tänkte köra Sale40 till en ny spikpistol. :)
 
Medlem: Apr 2011
AC
7 inlägg

Inloggad

Axminster slutförsäljning stationära maskiner "Big machinery clearance sale"

Efter nätköp på julafton anlände bl a Axminster AWEBDS610 6 tum Belt (150 mm) och 10 tum Disc (254 rmm) Sander onsdag 2 jan. Verkligt pris med ett kreditkort som inte tar växlingsavgift blev 207 pund x 10,44 SEK = 2.161 kr. Frakten Axminster till norra Sverige för totalt 86 kg, d v s en massa andra saker som jag inte hunnit pröva ännu, blev 840 kr.
Slipmaskin-recensionen är "o snälla varför köpte jag inte en så'n här för 10 år sedan, äsch, äsch, äsch!!!".
Jag har provat en kompis' Jula-Meec slip 251-020 som i dag kostar 2.895:-. Den är ganska lika till utförandet men har "extra kraftfull motor 550W" vilket kan jämföras med den utreade Axminster-maskinens 825W. Jula-maskinen hostar till då och då och inte vill vara med. Axminstermaskinen vill däremot verkligen vara med! Anhållen på Axminstermaskinen är jämfört med Julas variant helt överlägsna.
En annan skillnad är att bandet på Axminster-maskinen går att resa lodrätt. Än så länge har jag inte utrett fördelarna med det, men det ser väldigt tjusigt ut!
Detta skrivs inte för att djävlas med dem som inte hann hugga på erbjudandet, utan för att poängtera att samma maskin fortsatt säljs hos Axminster, men nu försedd med andra dekaler "HOBBY SERIES". Ligg i väntläge för nästa extra erbjudande på den, då och då sjunker priset 10-12% på de här prylarna!

En annan pryttel som anlände 2 jan, som jag hunnit pröva, och som finns kvar på
http://www.axminster.co.uk/page/find...winland&page=1
är COLT (tysk borrtillverkare) Twinland Lip-and-spur-borrar.
De ger mycket rena och fina hål och ligger mycket nära Famag-resultat - jag kan såklart inte bedöma om de är superbra lika många år i sträck som Famag HSS-G är. Jag äger blott två Famag HSS-G-borrar att jämföra med.
 
Redigerat:
Akahigi
Beställde i förra veckan från FFX.co.uk:

Bahco BAH30122 - 301-22 Tube Cutter 3-22mm £15.16 1 £15.16
Facom FCMANJ12R1 - Protwist Screwdriver Set 12 Piece £47.00 1 £47.00
Bosch GAS1200L - Wet and Dry Vacuum Cleaner / Dust Extractor 240v £109.00 1 £109.00

Frakten ca £20.

Rätt bra priser tyckte jag. Särskilt på dammsugare, blåbosch minstingen av utgående modell.
 
Akahigi
Akahigi skrev:
Beställde i förra veckan från FFX.co.uk:

Bahco BAH30122 - 301-22 Tube Cutter 3-22mm £15.16 1 £15.16
Facom FCMANJ12R1 - Protwist Screwdriver Set 12 Piece £47.00 1 £47.00
Bosch GAS1200L - Wet and Dry Vacuum Cleaner / Dust Extractor 240v £109.00 1 £109.00

Frakten ca £20.

Rätt bra priser tyckte jag. Särskilt på dammsugare, blåbosch minstingen av utgående modell.
Fick den idag. Fantastisk dammsugare...
 
Är sugen på en Leica laser L2P5. Nån som vet ett bra = billigt inköpsställe i UK? Toolstop har för dåligt utbud för att det skall bli bra.
 
Akahigi
martinradbo skrev:
Är sugen på en Leica laser L2P5. Nån som vet ett bra = billigt inköpsställe i UK? Toolstop har för dåligt utbud för att det skall bli bra.
Ffx har leica iaf. Var mycket nöjd med servicen där.
 
martinradbo skrev:
Är sugen på en Leica laser L2P5. Nån som vet ett bra = billigt inköpsställe i UK? Toolstop har för dåligt utbud för att det skall bli bra.
Jag hade kollat ebay.de
 
Det blev digitalo.de till slut, bra leverantör och brukar fungera med leveranser.
Är inte säker på att de var 100 % billigast, men som ofta så när man suttit en massa timmar och letat modeller och priser så är det vansinne. En produkt för några tusen, där man alltså kanske kan tjäna max ett par hundralappar genom att hitta en billigare nätbutik än den man just funnit, jämfört med att jobba några extra timmar på jobbet för en bra timpenning...

Nu är i alla fall en Leica laser L2P5 på väg tillsammans med mottagare och stativ.
 
Akahigi
martinradbo skrev:
Det blev digitalo.de till slut, bra leverantör och brukar fungera med leveranser.
Är inte säker på att de var 100 % billigast, men som ofta så när man suttit en massa timmar och letat modeller och priser så är det vansinne. En produkt för några tusen, där man alltså kanske kan tjäna max ett par hundralappar genom att hitta en billigare nätbutik än den man just funnit, jämfört med att jobba några extra timmar på jobbet för en bra timpenning...

Nu är i alla fall en Leica laser L2P5 på väg tillsammans med mottagare och stativ.
Klart man kan jobba över, men det är kul att hitta något billigare :)
 
martinradbo skrev:
Det blev digitalo.de till slut, bra leverantör och brukar fungera med leveranser.
Är inte säker på att de var 100 % billigast, men som ofta så när man suttit en massa timmar och letat modeller och priser så är det vansinne. En produkt för några tusen, där man alltså kanske kan tjäna max ett par hundralappar genom att hitta en billigare nätbutik än den man just funnit, jämfört med att jobba några extra timmar på jobbet för en bra timpenning...

Nu är i alla fall en Leica laser L2P5 på väg tillsammans med mottagare och stativ.
Det bästa är förstås att sitta på jobbet och söka efter billigaste leverantör av önskad vara - två flugor i en smäll! ;)
 
Jag har handlat från: http://www.mtmc.co.uk/
Första gången var det klingor till mina Bosch sågar.
Nu har jag beställt servicekit och reservdelar till en Dewalt D25701.
Bra service från dom, för jag fick göra två extra beställningar (en sned axel + några lager).
Dom fixade så all kom i samma leverans( sparade £8+£35!!!)

Servicekit från Dewalt SWE är:1.432,20 SEK +moms och frakt...
mcmt.co.uk är: £36.47 +frakt
 
Leaff skrev:
Handlade från www.powertoolworld.co.uk för några veckor sedan. En naken Panasonic knackare, enda butiken jag hittade från U.K som sålde den. 900kr gick den på. Ett Makita BL1830 18v batteri samt 5 sågblad till Bosch Multicutter. 2000kr inkl frakt för allt.(exkl u.k moms då jag har företag) Efter fyra arbetsdagar så kom det med hemleverans.Riktigt nöjd. Brukar handla från toolstop, men då de inte hade Panasonic maskinen jag behövde så fick jag prova ngt nytt. Kommer att handla från powertoolworld igen!
Tack för tipset! Nu har jag också handlat lite bosch 10,8 volts maskiner därifrån. Dom verkar ha ganska bra pris på nakna maskiner!

Nu bara invänta om levtiden är bra :)
 
Jag såg att powertoolworld rear ut Bosch GHO 26-82 (hyvel) för 107 pund. Definitivt ett bra pris för en utmärkt hyvel. Om jag inte hade den redan, köpte jag den på studs.
 
Tomas_P skrev:
Tack för tipset! Nu har jag också handlat lite bosch 10,8 volts maskiner därifrån. Dom verkar ha ganska bra pris på nakna maskiner!

Nu bara invänta om levtiden är bra :)
Ja riktigt grymma priser på nakna 10,8V´or där. :)
Frestande!
Hojta gärna till om leveranstiden.
 
FredrikR skrev:
Ja riktigt grymma priser på nakna 10,8V´or där. :)
Frestande!
Hojta gärna till om leveranstiden.
Hitills är jag inte impad :) beställde i söndagskväll och dom har inte skickat ännu.

Har dom inte skickat på måndag mailar jag och frågar.

Tänkte ju beställa fler nakna boschar om det gick smidigt :(

To be continued.... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.