Aha, det låter rätt obra.. :(

Drog själv iväg en beställning till Lefeld (via www.ebay.de) på tisdagskvällen, betalade på onsdagen och samma dag lämnade paketet Tyskland, idag fanns det på posten på stan. :)

Nu har jag fått mina 10,8 volts maskiner från http://www.powertoolworld.co.uk/

Dom var sena med leveransen, men super snabba svar via mejl, så jag tror jag beställer dom sista maskinerna till 10,8 samlingen därifrån också! (y)

Pundet har trillat ner under 10 kr, det blir bara billigare och billigare att handla från england. Det är ju nästan så att man måste handla nåt bara för att tjäna lite.... ;)

• Gilla
MB77
  • Laddar…
Rätt inställning!

thomasx skrev:
Pundet har trillat ner under 10 kr, det blir bara billigare och billigare att handla från england. Det är ju nästan så att man måste handla nåt bara för att tjäna lite.... ;)
Jag väntar ivrigt på en beställning ifrån Toolstop, mycket som är väldigt billigt nu :) :)

Sambon hade blivit imponerad av en Stanley Fat Max verktygsvagn när hon var på scrapbooking. Den hade tydligen kostat någonting på 1700kr för en anställd på Beijer, så jag tipsade sambon om att den fanns på Toolstop för 905kr. Frakten blev ju inte så hemsk efter att jag delat den med sambon och använt en av de tillgängliga voucher koderna som de hade skickat ut.

Ny trend, anpassa informationen om vad verktygen kan nyttjas till, så respektive går med på stödköp ;)

FredrikR skrev:
Aha, det låter rätt obra.. :(

Drog själv iväg en beställning till Lefeld (via www.ebay.de) på tisdagskvällen, betalade på onsdagen och samma dag lämnade paketet Tyskland, idag fanns det på posten på stan. :)
Du har dålig inverkan på mig. Var också tvungen att lägga en beställning på lefelds 8)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
corre skrev:
Ny trend, anpassa informationen om vad verktygen kan nyttjas till, så respektive går med på stödköp ;)
Haha, det var första gången på länge som hon inte ifrågasatte inköpen. Annars brukar hon alltid fråga varför jag inte kan hyra istället för köpa. :D

Hyra ja....
Skulle nibbla lite plåttak. Tänkte att jag hur en maskin, det är bara 25lpm...
Slutade med en kost på ~800:-
Maskinen kostade 99:-, nytt stift och dysa ett par hundra (byttes efter varje uthyrning) plus moms...
Hade jag lagt till 400:- hade jag fått en elnibbler på Jula...

För er som handlar från Axminster: Passa på att slänga med en sådan här nästa gång:
http://www.axminster.co.uk/axminster-come-dine-with-axminster-recipe-book-prod842109/

Laga något ur den, berätta varifrån boken kommer och håva sedan in beröm för att du handlar verktyg på så bra ställen! Obs: Recepten används på egen risk, några passerar med råge gränsen för "bisarr mat" och uppfyller alla fördomar om brittisk kokkonst!

Hej.
Är helt ny på forumet men jag har läst inlägg sedan några år tillbaka.

Jag är i behov av följande maskiner
Bosch Bordssåg GTX 10 XC inkl stativ på hjul
Bosch Gersåg GCM 10 inkl 2500w
Bosch Exenterslip 150 turbo
Bosch Damsugare Gas 50
Bosch Tigersåg GSA 1100
Den offert jag fick på det lokala byggvaruhuset ligger ca 7000kr över det pris som jag räknat ut att maskinerna kostar på Lawson .
Frågan är då vad frakten kan tänkas kosta?

Ps ni som storhandlar från UK eller Tyskland har ni begärt in en offert på maskinerna från den lokala säljaren?
Trots kampanj på GCM 10 inkl stativet 2500w fick jag ytterligare 1250 kr i rabatt

christerhansson skrev:
...Ps ni som storhandlar från UK eller Tyskland har ni begärt in en offert på maskinerna från den lokala säljaren?
Trots kampanj på GCM 10 inkl stativet 2500w fick jag ytterligare 1250 kr i rabatt
Hej, Skulle i princip aldrig handla något större utan att ha fått extra rabatt. Det går i princip alltid att få, även under kampanjer, trots att det ibland skrivs på forumet att priser i Sverige inte är prutbara exempelvis på Festool. Om den olika synen beror på olika förhandlingsmetoder, eller en önskan att framhäva att man inte kan eller skall kunna pruta vet jag inte.

Prutbarheten till trots, jag köper lokalt för att stötta de lokala handlare jag vill ha kvar, när det inte kostar mig för mycket extra att ge det stödet. Men i allmänna termer har jag upptäckt att jag får bättre varor till lägre pris och med mindre ansträngning (val, sökning, leverans) via nätet. Så sakteliga har jag börjat fundera på vilka nätformor jag vill stötta, på samma sätt som jag innan stöttade lokala handlare.

--- Mats ---

Tänkte beställa från axminster, finns det någon rabattkod eller dylikt ngn sitter och suger på?

Någon som har positivt / negativt att säga om http://ffx.co.uk/ ? Den Dewalt 10.8V (DCD710S2) maskin, jag tittar på är £30 billigare än från Toolstopworld (inkl. frakt).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.