Hej!
Jag sitter och drömmer mig bort om lite festool-grejer från Axminster, är nu snart påväg att trycka på köpaknappen. Förstår dock inte en grej, när man lägger ihop för ts55-rebq-sågen med deras kit med extra skena, Midi-dammsugaren och of-1400-fräsen får man i kundkorgen ett sammanlagt pris på 1482,98€. det är samma pris som när man adderar varje sak ifrån deras hemsida. frakten är ju inte här medräknad, men däremot VAT. Men om man tittar i högra hörnet där uppe på deras sida, där det finns en liten sammanstsällning om "your Basket" står det 3 items, totalt 1838,90 inc VAT.

hur kommer detta sig? kan man lita på det lägre priset eller springer det iväg? någon som vågar gissa på en fraktkostnad till sverige?

Tack för all hjälp på detta forum! tyvärr så kostar det rätt mycket att läsa om verktyg, man vill ju liksom bara köpa saker hela tiden...
 
dubbelpost, förlåt
 
Det är inte en fråga om euro versus pund? Du kan inte handla i euro från Axminster, de priserna är bara en referens, det blir pund i slutändan...
 
Aha! Förlåt, vad klantigt. Kör man pund så är det rätt. Dessutom med bättre kurs jämfört med deras euro-omräkning. Nu blev det ju ännu billigare! Kan jag avstå? Tack för hjälpen!
 
fs01anon skrev:
Kan jag avstå?
Svaret är nej. Köp!
 
Jag får inga voucher att fungera på Toolstop. Nån annan som har det problemet?
 
Stefan N skrev:
Jag får inga voucher att fungera på Toolstop. Nån annan som har det problemet?
Skicka mig några så ska jag prova :)
 
Tex Sale5 Sale15 ska fungera på order över 100 pund, 200 pund osv.
year11 och goog11 har jag använt förut.
 
Akahigi
Nimajneb skrev:
Nja

Sverige bestämmer momssatsen själva
EU bestämmer regelverket, typ detta med 320'kr

När det gäller vilket pris som ska gälla på amazon är det ju omöjligt att säga detta innan du har bekräftat leveransadressen och det gör du ju i kassan.
Helt rätt...

Näringsidkare har dessutom rätt att registrera sig frivilligt i konsumtionsstaten och lägga på den momsen från första kronan, ex vis kan Amazon registrera sig i Sverige och lägga på svensk moms från första försäljningen till konsument här.

Detta för att slippa hålla reda på gränsbeloppet. Gränsbeloppen i andra länder är vanligtvis ca € 30 000 eller ca € 100 000.

Handlar man däremot som momspliktig näringsidkare själv och anger sitt svenska momsregnummer så ska såklart den utländska säljaren inte lägga på sin moms.
 
Stefan N skrev:
Tex Sale5 Sale15 ska fungera på order över 100 pund, 200 pund osv.
year11 och goog11 har jag använt förut.
Testade men inget verkar funka.
 
Stefan N skrev:
Tex Sale5 Sale15 ska fungera på order över 100 pund, 200 pund osv.
year11 och goog11 har jag använt förut.
Testade men inget verkar funka.
 
Idag fick jag Sale15 att funka, men det verkar va rena lotteriet då jag fick testa ett par gånger.
 
Stefan N skrev:
Tex Sale5 Sale15 ska fungera på order över 100 pund, 200 pund osv.
year11 och goog11 har jag använt förut.
Var det 2011?
 
Nä, den gick även 2012.
 
I mitt mail från 1 januari står, SALE5 över 100, SALE15 över 200, SALE25 över 300 och SALE40 över 400...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.