Efter lite nerkapning av 2.4m långa mdf skivor med mina två 1400 festool skenor blir det en 3m makita skena från Miles.
Det är det som fungerar i särklass sämst med Festool, ihopkopplingen av två skenor. Det enda sättet att få dem helt raka är att strunta i att dra fast dem och hålla dem raka med en rätstege i bakkant.'
Sen blev det två snabbtvingar också för att snabba på Domino arbetet.

Jag beställde ocksåen 3 meters skena men avbeställde efter att dom skulle ha 396 pund för frakten !!!

robland: Samma här, fick bli från Toolab som har gratis frakt istället.

Inte från UK, men idag kom 3m skenan från Toolab. Tre veckors lev tid.
Konstigt att det nästan alltid går snabbare och hem till dörren om man beställer från uk eller de.

Att det i många fall går snabbare från t.ex. UK tror jag kan bero på att de har större lager.

Men även om de lär beställa, så bör det ju inte ta längre tid än vad det gör för kunden att beställa från utlandet.
Plus kanske en extradag för om-adressering.

P
FredrikR skrev:
Men även om de lär beställa, så bör det ju inte ta längre tid än vad det gör för kunden att beställa från utlandet.
Plus kanske en extradag för om-adressering.
Precis! när man brukar beställa ifrån den lokala verktygsskojaren så tar det runt 1-2 dagar att få leveransen om dom inte har varan i lager, ska det då ta 3-4 veckor att beställa ifrån tex Toolab? en vecka tar det ifrån england! . nej jag köper alldrig mera ifrån Toolab.

Sitter och väntar på lite godis från toolstop.co.uk men undrar om dom inte skickar någon orderbekräftelse mer än "thank you for our order-mailet"?

Hej
Fick nyss hem ett paket från Toolstop där jag köpt en Metabo slipmaskin och en batteridriven makita multiverktyg. På Metabon så satt det förstås den klumpiga UK-kontakten men Toolstop hade gratis skickat med en adapter. Jag ville dock inte ha det så klumpigt på sladden så jag var precis på väg att klippa av sladden för att sätta dit en europa-kontakt när jag tyckte det så lite underligt ut i själva anslutningen till UK-kontakten.Kontakten gick att skruva upp och vad fann jag där inne om inte en vanlig europakontakt! Det var bara att plocka loss den och slänga bort både UK-kontakten och adaptern. Sweet! Hoppas att detta blir vanligt :wow: Lägger till några bilder på det

• Europakontakt fri.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • öppnad UK-plugg.jpg
    Skapa konto
  • Metabo slipmaskin.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Slasher2 skrev:
Hej Fick nyss hem ett paket från Toolstop där jag köpt en Metabo slipmaskin och en batteridriven makita multiverktyg. På Metabon så satt det förstås den klumpiga UK-kontakten men toolstop hade gratis skickat med en adapter. Jag ville dock inte ha det så klumpigt på sladden så jag var precis på väg att klippa av sladden för att sätta dit en europa-kontakt när jag tyckte det så lite underligt ut i själva anslutningen till UK-kontakten.Kontakten gick att skruva upp och vad fan jag där inne om inte en vanlig europakontakt! Det var bara att plocka loss den och slänga bort både UK-kontakten och adaptern. Sweet! Hoppas att detta blir vanligt :wow: Lägger till några bilder på det
Ja det var ju en smidig lösning (y)

Slasher2 skrev:
Hej
Fick nyss hem ett paket från Toolstop där jag köpt en Metabo slipmaskin och en batteridriven makita multiverktyg. På Metabon så satt det förstås den klumpiga UK-kontakten men Toolstop hade gratis skickat med en adapter. Jag ville dock inte ha det så klumpigt på sladden så jag var precis på väg att klippa av sladden för att sätta dit en europa-kontakt när jag tyckte det så lite underligt ut i själva anslutningen till UK-kontakten.Kontakten gick att skruva upp och vad fann jag där inne om inte en vanlig europakontakt! Det var bara att plocka loss den och slänga bort både UK-kontakten och adaptern. Sweet! Hoppas att detta blir vanligt :wow: Lägger till några bilder på det
Hej,
Fantastiskt...måste gå ut i garaget och kolla...har flera "klumpar" där ute med adaptrar.....
Må Gott
Ole

SpikOlle skrev:
Hej,
Fantastiskt...måste gå ut i garaget och kolla...har flera "klumpar" där ute med adaptrar.....
Må Gott
Ole
En till som kommer att gå loss med mejseln i garaget!

Dedär måste jag kolla! Tack för tipset!

Ikväll går jag också lös med skruvmejseln... Tack för informationen.

Konstigt att inte handlaren tipsar om det knepet istället för att skicka med (ytterligare) en adapter? :x

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.