406 000 läst · 1 779 svar
406k läst
1,8k svar
Import från UK
Jag har beställt både på torsdagar och fredagar och alltid fått det på efterföljande måndag, riktigt bra!MB77 skrev:
Det enda problemet jag haft med TNT är när det varit fler kollin. Då har det nästan alltid gått snett.
Läser och begrundar med stort intresse!
Står och velar fram och tillbaka mellan att köpa från UK eller försöka skrapa ihop delar från Tradera/Blocket...
Om någon har för avsikt att handla från Toolstop.co.uk så ger följande kod 5% rabatt:GOOG11
Alltid något!
Står och velar fram och tillbaka mellan att köpa från UK eller försöka skrapa ihop delar från Tradera/Blocket...
Om någon har för avsikt att handla från Toolstop.co.uk så ger följande kod 5% rabatt:GOOG11
Alltid något!
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
ät det bara jag som irriterar mig på att toolstop inte har någon funktion av att man kan se vad som är senast inkommet? man måste veta vad man ska ha på deras hemsida, inte handla sånna saker man inte visste fanns och sånt finns det massor av i england..
Hade inte för avsikt att handla därifrån, men med GOOG11 så blev det i alla fall så att jag slutade vela, lät botten gå ur och beställde helt enkelt en obscen mängd 18V makita-prylar + en 220V sänksåg (köper linjalen i Sverige). Det var ju lite lustigt att 5% drogs på hela klabbet, även det jag redan fått 10% på (kombinationer av verktyg och batterier etc.).Sambuccashake skrev:
Vet inte om det var absolut lägsta pris, men dom hade exakt det jag ville ha i lager, en dräglig hemsida och priserna var i alla fall tillräckligt bra för att jag inte skulle orka leta längre...
Oh, glöm inte bilder och visa oss sen! Det där lät lite porrigt faktiskt!hevi skrev:Hade inte för avsikt att handla därifrån, men med GOOG11 så blev det i alla fall så att jag slutade vela, lät botten gå ur och beställde helt enkelt en obscen mängd 18V makita-prylar + en 220V sänksåg (köper linjalen i Sverige). Det var ju lite lustigt att 5% drogs på hela klabbet, även det jag redan fått 10% på (kombinationer av verktyg och batterier etc.).
Vet inte om det var absolut lägsta pris, men dom hade exakt det jag ville ha i lager, en dräglig hemsida och priserna var i alla fall tillräckligt bra för att jag inte skulle orka leta längre...
Menar du bilder på min brinnande plånbok eller på när min bättre hälft nyttjar rotting (numera ganska sliten, btw) för att banka lite förstånd i mig?Kattvovven skrev:
Ibland måste man ju få tröstköpa lite, och med tanke på vad som hänt senaste tiden så tycker jag ändå att jag var ganska sansad i mina tröstköp...
Beställde lite nya leksaker från England i torsdags (20/9 vid 22-23-tiden) och döm om min förvåning när det i går knackade på dörren och dom lämnar av ett paket. Jag påpekar att allt jag har beställt omöjligtvis kan rymmas i den kartongen varpå budet säger att han ser att det ska vara två kollin och att det andra säkert kommer i morgon (idag). Inget paket hade dykt upp vid 17-tiden så jag kollar på DPD's sida. Där står det att det fortfarande är "At Sortation Facility" vilket jag tolkar som att det inte ens har lämnat England.
Redigerat:
Ang din plånbok så har jag inga tips men när det kommer till frun så kan du göra som jag: Se till att frugan är bortrest när leveransen kommer. Själv skickade jag fru till Medelhavet i går morse. Visst - det är en dyr lösning men det är väl värt att slippa gnatet.hevi skrev:
Tjooohooo!!!
Fick mina nya leksaker i dag!!!
Först och främst en Makita GN900SE stompistol. 4300:- inkl moms
Sen en massa annat också:
Bland annat en Bosch GKF600 (fräs - 1550 + 24 frässtål (~350
Axminsters egen bandslip (~1200
Makita BKP180 (elhyvel ~1700
Makita BTM50 (multiverktyg ~1100
och en massa annat smått och gott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Återkom gärna med lite info om kvaliten när du har testat bandslipen, har sneglat på den ett tag men inte kommit till skott.vojma skrev:Tjooohooo!!!
[bild]
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 077 inlägg
Själv har jag köpt en 10.8V li-ion kit från Bosch (blå multimaskin, minitigersåg, skruvdragare och skruknackare) samt en excenterslip (Metabo SXE450 TurboTec) samt en del tillbehör och mindre verktyg.
Allt från Toolstop.
Allt från Toolstop.
Jag har ännu inte använt slipen mer än att kontrollera att band och slipplatta sitter kvar när man lägger dit ett trästycke.MB77 skrev:
Men redan vid ihopmonteringen visade det sig att det inte är något under av ingenjörskonst.
Några exempel:
- Arbetsbordet vid slipplattan (under slippappersförpackningen) var stört omöjlig att ställa in i 90 grader mot plattan. Eller, ja det gick, men inte samtidigt som spåret till vinkelanhållet skulle vara parallellt med plattan.
- Hålen för monteringen av anhållet vid bandet sitter inte med samma cc som hållaren
- Anslaget vid bandet (viad den vita kartongen) är allt annat än 90 grader, går säkert att bryta till men...
- Vid drift rör den sig på arbetsbänken. Den måste monteras fast.
- Dammutsuget är 63mm (om jag minns rätt), ingen adapter till mer normala dammsugarslangsdimensioner medföljer.
- Gjutskägg och vassa kanter
Summa summarum: Hade det inte varit för att returfrakten kommer att kosta mig en förmögenhet så skulle jag ha skickat tillbaka den direkt.
Jämförbar med nåt Meec, Bruksbo eller COtech-tjafs.
Betyg: - fem tummar ned av 5 möjliga!
Till salu.
Och du MB77 - tag genast bort fingret från avtryckaren!
Va surt att du inte blev nöjd . Tackar för summeringen, kommer att hålla fingrarna borta.vojma skrev:Jag har ännu inte använt slipen mer än att kontrollera att band och slipplatta sitter kvar när man lägger dit ett trästycke.
Men redan vid ihopmonteringen visade det sig att det inte är något under av ingenjörskonst.
Några exempel:
- Arbetsbordet vid slipplattan (under slippappersförpackningen) var stört omöjlig att ställa in i 90 grader mot plattan. Eller, ja det gick, men inte samtidigt som spåret till vinkelanhållet skulle vara parallellt med plattan.
- Hålen för monteringen av anhållet vid bandet sitter inte med samma cc som hållaren
- Anslaget vid bandet (viad den vita kartongen) är allt annat än 90 grader, går säkert att bryta till men...
- Vid drift rör den sig på arbetsbänken. Den måste monteras fast.
- Dammutsuget är 63mm (om jag minns rätt), ingen adapter till mer normala dammsugarslangsdimensioner medföljer.
- Gjutskägg och vassa kanter
Summa summarum: Hade det inte varit för att returfrakten kommer att kosta mig en förmögenhet så skulle jag ha skickat tillbaka den direkt.
Jämförbar med nåt Meec, Bruksbo eller COtech-tjafs.
Betyg: - fem tummar ned av 5 möjliga!
Till salu.
Och du MB77 - tag genast bort fingret från avtryckaren!