trattalask
Till dörren va det innan i alla all.

Jag tror det är till dörren. Jag hämtade mitt på postnords utlämningställe, men jag tror det beror på att jag inte var hemma när de försökte leverera.

pyro skrev:
Jag tror det är till dörren. Jag hämtade mitt på postnords utlämningställe, men jag tror det beror på att jag inte var hemma när de försökte leverera.
Alternativt kan de bero på att de gjort ett av sina virtuella besök, den typen av besök som bara existerar digitalt i deras affärssystem.

Microkatten
Det är till dörren, jag tog precis emot ett paket för en timme sedan. Även Postnord skötte sig denna gång, kors i taket!

Dock verkar Axminster ha slutat med fraktfritt över runt 100 pund eller vad det var tidigare.

Ah, bara att vänta och se då. Får man någon leveransinfo från postnord innan dom knackar på?

Microkatten
Ja, jag fick sms och e-post dagen innan. Däremot vet man inte när Postnord kommer under dagen - här kom de på den normala postrundan mitt på dagen, men det varierar säkert.

Någon som har haft problem med sega leveranser via ffx? Deras DPD paket brukar man kunna spåra dem från dörr till dörr?

Snuskigt dyra frakten från UK. Förutom axminster går på 8,9 pund. Dom flesta ligger runt 30,40 pund vilket genast bli en sämre affär! Vad betalar du i frakt hos ffx

Ffx var dyra 900kr. Men beställde en del. Och de var billigast i sin helhet.

Tolstoop tog 500kr och då var det bland annat ett såg bord till kapgiren.

Tuscantools tog bara 120kr för en festol sysroll

Bara ffx som strulat. Sist jag Maila tog det 5 dagar för svar. Nu har jag väntat 2 dagar.

Har beställt från ffx en gång, fungerade bra. Bra kundtjänst. Frakt var ca £30 men det var storköp så det blev ändå 2K billigare än i Sverige med en dw745 och bord.

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
De svara snabbt i både telefon och på mail innan jag beställde. :thinking:

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Ok axminster måste ha riktigt bra avtal när dom kan trycka ner priset så mycket. Kan man handla från England fram till 2019 utan att tulla då? 2019 juni tror ja dom ska lämna eu

Hur det blir med EU utträdet, handelsavtal mm återstår väl att se. Men fram tills att det är klart är det väl bara att shoppa på. Nu var det ett tag sedan jag handlade från Axminster men tidigare brukade de ha ganska bra fraktpriser på småordrar. Men så fort det handlade om lite större saker så kunde frakten springa iväg ganska rejält hos dem.

jac jac skrev:
Hur det blir med EU utträdet, handelsavtal mm återstår väl att se. Men fram tills att det är klart är det väl bara att shoppa på. Nu var det ett tag sedan jag handlade från Axminster men tidigare brukade de ha ganska bra fraktpriser på småordrar. Men så fort det handlade om lite större saker så kunde frakten springa iväg ganska rejält hos dem.
Axminster överraskade rejält med GRATIS frakt på den 18V battericirkel som köptes från dom förra sommaren. :ok:

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Hoppas man kan hitta lite fynd under black Friday. Bruka bli endel rea i England då va

• Gilla
Hedens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.