Weird. Jag beställde 1'a november från Axminster för 138 pund. Frakten blev 8 pund. Definitivt under 30kg. Billig frakt förvisso, men INTE GRATIS. JAG ÄR SÅ KRÄNKT. :)
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
tompaah7503 skrev:
Brukar Axminster ha bra Black Friday deals?
Jaha där fick man för sin snålhet, ingenting av det jag tänkte köpa fanns på rea. Och dessutom har pundet gått upp nåt rekorderligt sen jag ställde frågan i september.:banghead: :thumbdown:
 
Äsch då pundet har gått upp 25 öre sedan september och 6% (75 öre) sen största dippen i oktober :) för att inte tala om en krona ner jämfört med januari. Men men vad tycker ni i allmänhet står sig Bauhaus mf black Friday mot import eller är det bara en bekvämlighetsfråga?
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Hej! Jag har inte läst hela denna tråd men inte hittad den infon när jag letar på forumet. Jag ska som nystartad företagare beställa verktyg från ffx.co.uk.. Är det någon som har erfarenhet av detta? Eller erfarenhet av ffx allmänt?

Jag har fått ett företags konto nummer och en "quotation" där det stod vad allt skulle kosta i pund, sen frågade jag om hur jag skulle gå vidare med beställningen, fick då svar om att jag skulle betala via banköverföring och bankinfo, allt detta sköttes via e-mai. Jag har aldrig beställt från utlandet förut så jag undrar om hur det funkar med banköverföring och om pengarna växlas automatiskt?
 
Turee skrev:
Hej! Jag har inte läst hela denna tråd men inte hittad den infon när jag letar på forumet. Jag ska som nystartad företagare beställa verktyg från ffx.co.uk.. Är det någon som har erfarenhet av detta? Eller erfarenhet av ffx allmänt?

Jag har fått ett företags konto nummer och en "quotation" där det stod vad allt skulle kosta i pund, sen frågade jag om hur jag skulle gå vidare med beställningen, fick då svar om att jag skulle betala via banköverföring och bankinfo, allt detta sköttes via e-mai. Jag har aldrig beställt från utlandet förut så jag undrar om hur det funkar med banköverföring och om pengarna växlas automatiskt?
Jag har köpt en hel del från FFX. Dock som privatperson och betalat med med Paypal eller krediktkort och det har alltid funkat bra. Frakten är tyvärr betydligt dyrare än t.ex. Axminster.

Kolla hur det ser ut för din bank om du vid utlandsbetalningar kan välja valuta.
 
Turee skrev:
Hej! Jag har inte läst hela denna tråd men inte hittad den infon när jag letar på forumet. Jag ska som nystartad företagare beställa verktyg från ffx.co.uk.. Är det någon som har erfarenhet av detta? Eller erfarenhet av ffx allmänt?

Jag har fått ett företags konto nummer och en "quotation" där det stod vad allt skulle kosta i pund, sen frågade jag om hur jag skulle gå vidare med beställningen, fick då svar om att jag skulle betala via banköverföring och bankinfo, allt detta sköttes via e-mai. Jag har aldrig beställt från utlandet förut så jag undrar om hur det funkar med banköverföring och om pengarna växlas automatiskt?
Köpt av axminster, rutlands, ffx osv som företagare. Funkar väldigt enkelt.
 
När går Storbritannien ur EU? Är det tullfritt ett tag till från UK?]
 
Det vet ingen idag, UK måste ansöka om utträde och det har aldrig gjorts tidigare.
Ja och antagligen i flera år med all säkerhet säkert mer än två år
 
  • Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Ok skönt.. pundet börja bli attraktivt under 11 nu.. kan den går ner runt tian?
 
Hittade Dewalt DW745 till ett bra pris hos Toolstop. Tyvärr får jag detta meddelande när jag försöker beställa: "Unfortunately we cannot deliver this product to your region." Är detta vanligt? Går det att komma runt?
 
Det finns logistikfirmor att använda sig av. Sök på forumet här så finns det en del namn.
 
Hur lång brukar frakttiden från Axminster vara?
 
JLyck skrev:
Hur lång brukar frakttiden från Axminster vara?
1 vecka.
 
Jag skulle säga strax under en vecka. Sist så beställde jag på söndagen och hade paketet på fredagen.
 
Tack för snabba svar! Levereras det till dörren eller till något utlämningsställe?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.