berne88 skrev:
Oj... Samma maskin? Låter ju ruskigt billigt, synd att dom 1010 var billig och:/
Du menar likadan? ;) Handlar du i pund så lär du få UK-kontakt.
 
Lime113 skrev:
Du menar likadan? ;) Handlar du i pund så lär du få UK-kontakt.
hhehhe... jo men men bara öppna upp... å byta sladd... gjorde likadant med min makita laddare:)
 
Eller använda adapter...
 
Svarar på flera inlägg:
Om ni köper från England så är det ju bara se till att det blir 230V-versionen, klipp av stickproppen och skruva dit en ny.
Dom flesta Festool har ju PlugIt-kabel, så ta bara en annan kabel.

Angående Festools garantier så kan du köpa en skruvdragare på Nordpolen och serva den på Sydpolen så länge du har registrerat den på "myFestool"

Jag har en DWC18-4500 den funkar relativt hyffsat till golvspån, kan vara lite klen ibland om man träffar på en kvist.
 
nojman skrev:
Svarar på flera inlägg:
Om ni köper från England så är det ju bara se till att det blir 230V-versionen, klipp av stickproppen och skruva dit en ny.
Dom flesta Festool har ju PlugIt-kabel, så ta bara en annan kabel.

Angående Festools garantier så kan du köpa en skruvdragare på Nordpolen och serva den på Sydpolen så länge du har registrerat den på "myFestool"

Jag har en DWC18-4500 den funkar relativt hyffsat till golvspån, kan vara lite klen ibland om man träffar på en kvist.
Jag testade 4500 på Nordbygg och var tvungen att hålla med säljaren från Festool. Den är i klenaste laget när det kommer till golvspån och trall. Visst kommer det bli mycket gips på nya huset och garaget, men tar hellre att den är lite långsam på gipset om den orkar trall och golvspån utan att protestera. Hade gärna sett att de haft en version med två växlar, det hade vart optimalt.
 
På Axminster ger de OK att byta kabel på dewalt utan att garantin försvinner. Sen finns det en del videos på Youtube som visar en EU plugg som gömmer sig bakom ett UK skal :) jag har inte fått en sån ännu.
 
Ska köpa en 18v Hitachi mutterknackare när det är Black Friday rea. Vilka handlare i UK är att rek?
 
Suhagg skrev:
Ska köpa en 18v Hitachi mutterknackare när det är Black Friday rea. Vilka handlare i UK är att rek?
Jag har handlat av Axminster men brukar även spana hos Lawson His. Den förstnämnda är rekorderlig men jag tror LH är helt OK också.
 
Lime113 skrev:
Jag har handlat av Axminster men brukar även spana hos Lawson His. Den förstnämnda är rekorderlig men jag tror LH är helt OK också.
Jag har handlat av båda och även FFX. Alla de 3 funkar klanderfritt.
 
trattalask
Ffx och axminster har jag handlat en del hos. Har haft lite otur med axminsters speditör en gång, men det löste dem guldkant. Toolstop har jag handlat två gånger hos. Dock så va båda försändelserna dåligt packade, innehållet sargat och dålig kundservice efter det hjälpte inte till. Har hållit mig till de två första sedan dess.
 
Axminister har även bra kundservice, skickade utbyten direkt för några defekta borrar.
 
Brukar Axminster ha bra Black Friday deals?
 
Black Friday är väl ett amerikanskt påfund? De har litet rabatter ibland men inte i närheten av Bauhaus, K-rauta eller dyl här i Sverige.
 
Black Friday är helt klart ett amerikanskt påfund, men de senaste åren har det spridit sig hit med. Var helt hysteriskt förra året. Tänkte om Axminster brukade vara på den hysteriska sidan. Alltså vänta till BF med det man ska beställa eller inte...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.