Tittade lite på Festool från Axminster och det verkar vara läge att importera igen! Ca 20% billigare om man räknar på nettoprisern och säkert 23% om man ser på brutto. De jag kollade på är HKC55 och DWC18-4500.
 
Lime113 skrev:
Kolla med LsaiboT ;)
[länk]
Det är en DWC18-2500 jag egentligen är ute efter. Axminster har den normalt inte så de håller på att kolla upp pris på den. Hade helst gått på en 4500 men den orkar inte golvspån.
 
Robert-san01 skrev:
Tittade lite på Festool från Axminster och det verkar vara läge att importera igen! Ca 20% billigare om man räknar på nettoprisern och säkert 23% om man ser på brutto. De jag kollade på är HKC55 och DWC18-4500.
Ca 1000:- billigare på RO 90 och 150 (sammanslaget). Hur funkar garantiärenden, går det att lösa i Sverige? Vad går Axminsters frakt på ungefär? Man verkar inte kunna se den förrän man går igenom ett flertal steg i kassan.
 
High_Fidelity skrev:
Ca 1000:- billigare på RO 90 och 150 (sammanslaget). Hur funkar garantiärenden, går det att lösa i Sverige? Vad går Axminsters frakt på ungefär? Man verkar inte kunna se den förrän man går igenom ett flertal steg i kassan.
Lättast är att registrera verktygen direkt hos Festool, på det viset får du 2+1 års garanti/service all inclusive/stöldförsäkring.
Frakten kostar nada vid köp över 500ish SEK.
 
  • Gilla
High_Fidelity
  • Laddar…
La in en Bosch GCM10SD 240V i kundvagnen på Toolstop men går man till checkout så säger den att den inte kan levereras till Sverige ("cannot be shipped outside UK mainland"). Har de slutat skicka stora saker utomlands?
 
screamin-daemon skrev:
Lättast är att registrera verktygen direkt hos Festool, på det viset får du 2+1 års garanti/service all inclusive/stöldförsäkring.
Frakten kostar nada vid köp över 500ish SEK.
Frakten på en HKC och en DWC skulle bli ca 200kr.
 
trattalask
Lime113 skrev:
Kolla med LsaiboT ;)
[länk]
Oj, den annonsen vart inte så aktuell. Tack för påminnelsen. =)
 
Robert-san01 skrev:
Frakten på en HKC och en DWC skulle bli ca 200kr.
Vad konstigt, jag får "Overseas standard £0.00" med en HKC55 och en DWC i kundvagnen.
 
kolla även http://www.powertool-supplies.co.uk/
Sjukt dålig sökfunktion men trevliga att ha och göra med dock inte så vana att skicka till Sverige så man får gå omvägen via paypal samt maila med dem men inga problem annars, kan rek:as
Dom brukar dock ta ca 20 pund per kartong dom skickar men det går ju ner en del så.. :)
 
screamin-daemon skrev:
Vad konstigt, jag får "Overseas standard £0.00" med en HKC55 och en DWC i kundvagnen.
Testade lite och det var nog att jag hade lagt till en Sorttainer 3 som gjorde att det blev frakt. Jag tog bort DWC och då blev frakten 0. Gränsen verkar gå vid vid volym motsvarande ca 2,5st Sys3.
 
kika lite nu... man kan få en festool 1010... för 3700kr

verkar finns lite olika variant... vet inte vad det är för skilland:S


EBQ -set 354 pund
EBQ-plus 333.25 pund
EQ plus 338 pund
EQ-set 370 pund, tror den har skena.
 
Robert-san01 skrev:
Det är en DWC18-2500 jag egentligen är ute efter. Axminster har den normalt inte så de håller på att kolla upp pris på den. Hade helst gått på en 4500 men den orkar inte golvspån.
469.95 pund för den du vill ha med, 5.2 li-plus
495.95 pund samma som ovan men: 4.2-set

var det billigaste ja kunde hitta
 
berne88 skrev:
469.95 pund för den du vill ha med, 5.2 li-plus
495.95 pund samma som ovan men: 4.2-set

var det billigaste ja kunde hitta
Axminster håller på att kolla pris på den. Borde inte kosta mer än 357£+ moms.
 
Oj... Samma maskin? Låter ju ruskigt billigt, synd att dom 1010 var billig och:/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.