Funderar på att beställa en skruvdragare från ex Toolstop inom EU. Jag är dock inte klar på om det blir problem med strömmen? Måste man ha någon form av omvandlare eller det kommer fungera precis som om jag köpte det i Sverige?

Första posten i denna tråden borde uppdateras med lite läsvärd information om att beställa från utlandet så man slipper titta igenom 100 tal poster manuellt.
 
Du kan göra på 2 sätt. Antingen knipsar du av UK stickkontakten och skruvar på en svensk kontakt eller så köper du en adapter UK--> SV på exempelvis Clas Ohlsson för 39kr.
 
Toolstop brukar skicka med adapter utan kostnad.
 
Aha, ja så länge som att det bara är batterienheten som behöver en adapter så är det säkert lungt. Det ända tråkiga är väll att adapter troligen inte får plats i tillhörande låda(vad man nu väljer att köpa).

Tack för snabbt svar!
 
Två senaste gångerna har Toolstop skickat med en adapter. Så använder man den så kanske den sticket ut 3cm mer.. Så den tar ingen plats.
 
Skulle ju skickat med en bild :)

ImageUploadedByTapatalk1399217130.995180.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Tack, ser dock ut som att jag hittat ett lokal erbjudande som ligger i klass med Toolstop :) Men vi får se vad det landar på, tack för informationen!
 
snowjim skrev:
Funderar på att beställa en skruvdragare från ex Toolstop inom EU. Jag är dock inte klar på om det blir problem med strömmen? Måste man ha någon form av omvandlare eller det kommer fungera precis som om jag köpte det i Sverige?

Första posten i denna tråden borde uppdateras med lite läsvärd information om att beställa från utlandet så man slipper titta igenom 100 tal poster manuellt.
Det man behöver tänka på är att nätanslutna maskiner, tex vinkelslip,borrhammare osv, säljs för antingen 230v eller 110v i England.
 
Akahigi
Hittade denna:

Makita BHP458RFE 18V 16mm Cordless Lithium Ion Compact 2 Speed Combi Drill
http://amazon.co.uk/dp/B008M6ABFI

Bra pris med 2 batterier (?). Slog till....
 
Japp, samma här, impulsköp...
 
lajo01 skrev:
Japp, samma här, impulsköp...
Samma här. Behövde ett par nya batterier. Nu fick jag laddare och maskin på köpet.
 
Hallå alla!

Tänkte köpa Makita från England. Men hur blir det med garantin? Kan man lämna in dom på t.ex. swedol och dom tar hand om maskinen?
 
Ingen aning, men räkna inte med det.
Varför skulle du lämna den till swedol?
 
Menar en ÅF till makita.
 
Bosch GTA2500W för 2200kr (inkl frakt!!!! £150 +£46)
powertools4u(Via Ebay.com)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.