Tobas skrev:
Som sagt, brukar... inte alltid. =) Tex. jag sitter och tittar på en Domino DF500 och sortimentlåda med dominos, där lönar det sig knappt.

Vad är det som skall införskaffas?
hahah bra av mig att inte skriva de.. är sugen på en festool 1010 EBQ... har fått ett pris i sverige på 3500kr tänkte se om det går att match från utlandet, alt köpa en beg, men dom verkar inte sälja ofta på tex blocket
 
trattalask
Tänk bara på att spännhylsorna kan vara i tum från England.
 
Tobas skrev:
Tänk bara på att spännhylsorna kan vara i tum från England.
går att köpa det löst, å få mm:)
 
Skulle ju annars säga att det med tanke på växlingskursen nog är bättre att kolla Tyskland. Gerschwitz brukar ha OK pris på festool. Då får man hylsorna i mm också. Är ju bra om det är det man vill ha. Hylsorna kostar en del, så en maskin på import med fel hylsor blir nog inte så billigt om man ska köpa lösa hylsor sen för att få de man vill ha. En festool originalhylsa kostar nog iaf en 300kr. (En gissning baserat på tidigare erfarenheter, har inte kollat upp dagspriset.)
 
Jag har köpt rätt mycket Festool från Schmid i Tyskland. Men det brukar vara idé att även kolla med Toolab.
 
Det kan vara läge att lägga den där beställningen från UK nu när pundet svajar i och med #Brexit.
Pundet nere 1 kr vid 06.00 imorse sedan igår. Nu ligger det dock bara 50 öre lägre.
 
Vi får se om det kommer att vara lönsamt att köpa något från UK i framtiden.....
 
Det är sant, Tyskland lär sannolikt bli platsen vi Svenskar handlar genom istället.
 
Jag må vara lite elak, men jag hoppas att pundet rasar lite mer nu så att man kan köpa ett par saker billigt... ;)
 
remdrivet skrev:
Jag må vara lite elak, men jag hoppas att pundet rasar lite mer nu så att man kan köpa ett par saker billigt... ;)
Det blir bra, behöver lite delar till traktorn.
 
Blir väl tull och moms på grejerna med när det är utanför EU ...
 
TeroM skrev:
Blir väl tull och moms på grejerna med när det är utanför EU ...
Moms är det ju nu också
 
Inte svensk moms men deras moms för man betala.
 
Är man momsreggad kan det dock bli väldigt dyrt att handla från UK om de går ur EU och man inte får dra deras moms.

Kan också bli så att de man vill handla av inte ens vill exportera längre till EU om det blir en massa arbete med förtullning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.