406 950 läst · 1 779 svar
407k läst
1,8k svar
Import från UK
Jag har Makitaverktyg köpta i England och har lämnat in för garantireparation hos en ÅF. I detta fall en Woodybutik. Det var inga problem alls, fick maskinen lagad på några dagar.champion skrev:
Innan jag lämnade in den ringde jag till Makita och kollade vad som gällde. De sa att så länge maskinen är köpt inom EU är det inga problem. Man kan dock inte skicka den direkt till Makita Sverige, utan man måste gå via ÅF.
Han nämnde också att de stött på en del USA-sålda maskiner som hade köpts inom EU men som då inte hade samma garanti.
Ska beställa lite trådlösa Makita-maskiner i dubbla uppsättningar(handlar om 19-20kkr), tips på bästa stället att beställa? Är det Toolstop som gäller? Är egentligen ute efter en lite billigare gersåg också(runt 4000-5000kr MED sågbord)
Det finns inget "bästa stället". Hard work gäller, genom att titta igenom dom olika butikerna, glöm inte ebay och tyskland. Kolla frakterna och tillgängligheten. Min erfarenhet är att ebayhandlarna är bättre på att ge mängdrabatt.
Kan tipsa om att man just nu kan få Makitas 18V lamellers utan batteri/laddare för £135 plus £20 i frakt från ffxtools.
Man landar då precis strax under 2000kr på totalen. Rätt bra för en helt ok lamellfräs, om man är anhängare av Makitas 18V system...
Man bör spara ca 300-400kr på detta... Minst. Mer om man tittar på vissa svenska webbshoppars hutlösa priser....
Man landar då precis strax under 2000kr på totalen. Rätt bra för en helt ok lamellfräs, om man är anhängare av Makitas 18V system...
Man bör spara ca 300-400kr på detta... Minst. Mer om man tittar på vissa svenska webbshoppars hutlösa priser....
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
DCHJ068B eller 067b från Dewalt skulle jag gärna köpa. Men det verkar knappt finnas några tröjor på den europeiska marknaden ännu.
Har ni sett i ngn butik?
Har ni sett i ngn butik?
Där det är billigast?
www.ffx.co.uk eller www.axminster.co.uk är snabba och bra.
Men med tanke på växlingskursen idag så brukar priserna på www.toolab.se så sig bra.
www.ffx.co.uk eller www.axminster.co.uk är snabba och bra.
Men med tanke på växlingskursen idag så brukar priserna på www.toolab.se så sig bra.