Kan passa på att tipsa om att axminster.co.uk har kanonpriser på frakt. Behövde ett nytt frässtål till överhandsfräsen och för 5st stål betalade jag endast 5gbp i frakt. Det gör ju att man kan beställa några smågrejer när frakten är så överkomlig.

Det är mindre än vad många svenska nätbutiker ska ha för att skeppa grejerna till oss :)
 
T
michaelnilsson skrev:
Kan passa på att tipsa om att axminster.co.uk har kanonpriser på frakt. Behövde ett nytt frässtål till överhandsfräsen och för 5st stål betalade jag endast 5gbp i frakt. Det gör ju att man kan beställa några smågrejer när frakten är så överkomlig.

Det är mindre än vad många svenska nätbutiker ska ha för att skeppa grejerna till oss :)
Typ alla sidor som säljer verktyg i Sverige såsom toolab.se och lindarn.se samt proffsmagasinet.se har gratis frakt.

Så att.......:rolleyes:
 
Sist jag beställde från toolab så fick jag pröjsa runt 50kr i frakt... Och det får man fortfarande om man beställer för under 500kr
 
... och 1 timme senare var paketet skickat... Nu blir man förbannat imponerad :)
 
Måste ge rutlands (www.rutlands.co.uk) en eloge för snabb frakt. Beställde i tisdags och hade grejerna strax efter lunch idag!
 
Gjorde en beställning hos toolstop kl 15 i torsdag, kl 17 fick jag tracking id på grejjorna. Det kallar jag snabb hantering!
 
iwe skrev:
Gjorde en beställning hos toolstop kl 15 i torsdag, kl 17 fick jag tracking id på grejjorna. Det kallar jag snabb hantering!
Sen är det ju bra om grejerna är packade och överlämnade lika fort också, ofta verkar firmor både här och utomlands boka frakt och skicka kolli-id så fort de tagit emot ordern sen kan de dröja ett dygn eller två innan paketet lämnas in. :(
 
FredrikR skrev:
Sen är det ju bra om grejerna är packade och överlämnade lika fort också, ofta verkar firmor både här och utomlands boka frakt och skicka kolli-id så fort de tagit emot ordern sen kan de dröja ett dygn eller två innan paketet lämnas in. :(
Så sant så! Men jag hade tur denna gång att dhl bilen inte varit där och gjort upphämtningen tidigare, utan kl19 kunde man se att det var på sorteringsbandet hos dhl :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lite besviken på Toolstops nyårsrea, jag hade bra koll på ett pris sen förut och kollade på deras rea där den var med, exakt samma pris med tillägget "Save28%" :thumbdown:
Att Elgiganten och Siba kör dom tricken är ju inget ovanligt men Toolstop trodde jag bättre om.
 
trattalask
Man kan få lite rabatt på toolstop ifall man använder följande koder:
- NYSALE5, £5 rabatt vi köp över £100
- NYSALE15, £15 rabatt vid köp över £250
- NYSALE50, £50 rabatt vid köp över £750.

Inga kanondeals direkt. Men ska man ändå handla så... Gäller fram till 6:e januari.
 
iwe skrev:
Gjorde en beställning hos toolstop kl 15 i torsdag, kl 17 fick jag tracking id på grejjorna. Det kallar jag snabb hantering!
Beställde en isolationstestare från UK (eBay) i torsdags vid lunch. Man kunde välja att uppgradera frakten till DHL Express, så jag gjorde det bara för att testa. Blev lite snopen när DHL plingar på med paketet klockan 08:20 nästa morgon. :D
 
Några koder som tydligen ska fungera hela året. Varsågoda!

ImageUploadedByTapatalk1388919510.880948.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
netram skrev:
Beställde en isolationstestare från UK (eBay) i torsdags vid lunch. Man kunde välja att uppgradera frakten till DHL Express, så jag gjorde det bara för att testa. Blev lite snopen när DHL plingar på med paketet klockan 08:20 nästa morgon. :D
Haha, fyf*n det va snabbt!
 
Vill bara tipsa om denna shop om man behöver reservdelar till verktyg, https://www.mtmc.co.uk
Mycket bra att ha och göra med, tog ca 1 vecka att få grejerna.
 
Miles har mycket men det kan vara en idé att fråga om leveranstid. Har fått vänta mycket länge på vissa Boschdelar beställa från dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.