Bananskalare Bananskalare skrev:
För min del är inte problemet vad jag ska fylla batteriet med utan vad jag får göra med energin jag laddat
Jamen det skrev jag ju - du får göra vad du vill med den. Har du problem med att göra av med elen så kan du ju alltid fixa en kortslutning...

• Haha
Dilato
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Du kan ju läsa själv.
Jag har för tillfället dåligt betyg i läsförståelse. sämre än vanligt.
Men jag har inte kunnat hitta att det är direkt tydligt att jag inte får sälja energi. Du får gärna ge mig en ledtråd...

P pmd skrev:
Njae, det svenska systemet bygger väl inte direkt på det även om delar av systemet är utformat på det viset.

Statliga, och andra offentliga, subventioner är f.ö. inte ett unikt svenskt fenomen.
Ursäkta det blev lite snabbt och fel på syftningen. Jag menade systemet för att använda ekonomiska incitament och givetvis är det en global företeelse

• Gilla
pmd
  • Laddar…
S StefanMJ skrev:
Jamen det skrev jag ju - du får göra vad du vill med den. Har du problem med att göra av med elen så kan du ju alltid fixa en kortslutning...
Då missuppfade jag dig. men en kortslutning verkar vara dumt....
Men man kanske kan sätta en rejäl halogen spotlights som får lysa dygnet runt i källaren. så spökena inte behöver bli mörkrädda.

• Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag har för tillfället dåligt betyg i läsförståelse. sämre än vanligt.
Men jag har inte kunnat hitta att det är direkt tydligt att jag inte får sälja energi. Du får gärna ge mig en ledtråd...
Jamen då får du väl sälja den då. Det ska vara tillåtet.

P polaris78 skrev:
"Egenproducerad El" så fram med stora diesel elverket och kör det hårt när elen kostar som mest kalla vinterdagar och hävda att det är från batteriet eller solceller.. 😂
Ett privat dieselelverk är nog en dålig idé. Dom har en enormt usel verkningsgrad. Verkar inte vara mer än 10%. Så det blir nog en rejäl förlust.

S StefanMJ skrev:
Ett privat dieselelverk är nog en dålig idé. Dom har en enormt usel verkningsgrad. Verkar inte vara mer än 10%. Så det blir nog en rejäl förlust.
Det finns verkningsgrad och värkningsgrad. bland miljöfazister är en hög värkningsgrad. smärtsam
Ibland kan alltså en låg verkningsgrad vägas upp med en hög värkningsgrad

• Gilla
  • Haha
noone70 och 1 till
  • Laddar…
P polaris78 skrev:
"Egenproducerad El" så fram med stora diesel elverket och kör det hårt när elen kostar som mest kalla vinterdagar och hävda att det är från batteriet eller solceller.. 😂
Ditt tips är i paritet med Richard Bransons berömda ord:
"Snabbaste sättet att bli millionär är att vara miljardär och starta ett flygbolag". 😇

• Haha
  • Gilla
StefanMJ och 3 till
  • Laddar…
Fan vad bra, det bästa som hänt skattemässigt sen regeringen drog in elbilsstödet ❤️🙌

• Gilla
StefanMJ
  • Laddar…
Vad har hänt menar du?

D Daniel 109 skrev:
Vad har hänt menar du?
Att skatteverket förtydligande satte stopp för att mina skattepengar går rakt ner i fickan på en bransch (och dess kunder) som inte klarar sig på egna meriter

• Gilla
StefanMJ
  • Laddar…
D
Undrar hur länge man blir bunden av dessa förbehåll?

Ska det nu bli laddtvång på hybridbilar också?

Det är väl upp till 5år man kan ändra deklarationen.

D Dilato skrev:
Ditt tips är i paritet med Richard Bransons berömda ord:
"Snabbaste sättet att bli millionär är att vara miljardär och starta ett flygbolag". 😇
Det är tokigt att Skattevärket lägger sig i hur batteriet används, men vare sig man laddar med egenproducerad eller köpt el bör man nog fundera över vad batteriet kostar per laddcykel. Det är dyrt och livslängden är begränsad.

Skatteverket ska följa de lagar som politikerna stiftar. Att de är korkade kan inte skatteverket göra något åt.

• Gilla
  • Älska
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.