Unikt namn
H Hybro skrev:
Vad letade hyresgästerna efter?
Det var nyår, så sannolikt alkohol.

• Gilla
  • Haha
Fixarlasse Dalarna och 7 till
  • Laddar…
Jo, jo...

Nissens
H HEM2121 skrev:
Här var gästerna bara nyfikna, de kunde ha kontaktat TS för att stilla sin nyfikenhet.
Om det är någon lucka i din lånade bil, inte försöker du bryta upp luckan för att stilla din nyfikenhet, eller? Du kan köra bilen/micron så luckan har ingen betydelse. Varje vettig person tar kontakt med ägaren och frågar vad det är om man nödvändigtvis vill stilla sin nyfikenhet.
Du menar att man inte har tillgång till vissa skåp när man hyr bostaden? Det borde anges tydligt till hyresgästen i så fall, eller vara ordentligt låst. Att hänga upp köksluckor med magneter är att be om problem…

• Gilla
  • Haha
ChrisÅrs och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du menar att man inte har tillgång till vissa skåp när man hyr bostaden? Det borde anges tydligt till hyresgästen i så fall, eller vara ordentligt låst. Att hänga upp köksluckor med magneter är att be om problem…
Skojare där😁

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Det bör väl rimligtvis vara ett barn som blivit nyfiken tänker jag

Nissens
nino nino skrev:
Det bör väl rimligtvis vara ett barn som blivit nyfiken tänker jag
Njaee, jag minns att det gjordes en undersökning om hur många som tjuvtittar i badrumsskåpen när de är i badrummet (toa) hos någon. Väldigt många _vuxna_ tar sig en titt i skåpen.

Så det är oerhört vanligt.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
Man hyr inte ut till kompisar. Snålt!
Vad gäller micron, så verkar det vara en riskkonstruktion. Tänk om ett barn hade fått ett fallande föremål i huvudet eller glassplitter i ögonen?

• Haha
Skivan och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Jag förstår inte hur det ens kan bli en fråga. Alla människor med bara en gnutta vett och förstånd, hade sagt. "Ursäkta, men vi hade visst sönder micron, men vi ersätter den självklart".
Enda frågan är väl då hur mycket. Men säg en 500kr om den var 10-20 år. En 1000-lapp om den var nyare. Äldre än 20 år så är det kanske 100kr.
Men en bra och vettig vän betalar nog mer, utan att fråga. Jag hade iallafall åkt och köpt en ny bättre micro som ursäkt.
Varför då? Vi vet ju inget om micron i fråga eller hur det gick till. Utan den infon finns inga givna svar.

• Gilla
  • Wow
Fixarlasse Dalarna och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Jag förstår inte hur det ens kan bli en fråga. Alla människor med bara en gnutta vett och förstånd, hade sagt. "Ursäkta, men vi hade visst sönder micron, men vi ersätter den självklart".
Fast det är inget svar på TS fråga. TS frågar vad vi skulle ha gjort om det som hänt TS hänt oss, inte om vad vi tycker att "hyresgästen" bör göra.

Nissens Nissens skrev:
Att hänga upp köksluckor med magneter är att be om problem…
Nu är det ju ingen kökslucka utan mer en täcklist..ingen normalt funtad person börjar riva i en sådan.

• Gilla
Wiveca och 14 till
  • Laddar…
Nissens
D Dilato skrev:
Nu är det ju ingen kökslucka utan mer en täcklist..ingen normalt funtad person börjar riva i en sådan.
TS skriver att det är en kökslucka utan handtag. Men du vet bättre?

• Haha
  • Gilla
  • Arg
Fixarlasse Dalarna och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Nissens Nissens skrev:
MoaSB MoaSB skrev:
De har varit i huset många gånger och vet vart allt finns. Plus att denna lucka är en smal rackare längst upp mot taket. Över spisen. Ingenstans där man kan förvänta sig porslin med mera.

• Gilla
Arnejaevel och 6 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag är läskunnig... du kan testa det, livet blir såå mycket enklare 🤓😉

• Gilla
  • Haha
Fixarlasse Dalarna och 5 till
  • Laddar…
Utan att veta mer än vad som framkommit i tråden tycker jag det är helt omöjligt för oss att bedöma rimligheten i att en normalt funtad person råkar få "luckan" att lossna.

• Gilla
tmjreviews och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det är inget svar på TS fråga. TS frågar vad vi skulle ha gjort om det som hänt TS hänt oss, inte om vad vi tycker att "hyresgästen" bör göra.
Du läste inte hela mitt inlägg, va?

• Haha
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.