72 138 läst · 268 svar
72k läst
268 svar
Hyresgästen har haft sönder mikron, vad nu?
Du menar att man inte har tillgång till vissa skåp när man hyr bostaden? Det borde anges tydligt till hyresgästen i så fall, eller vara ordentligt låst. Att hänga upp köksluckor med magneter är att be om problem…H HEM2121 skrev:Här var gästerna bara nyfikna, de kunde ha kontaktat TS för att stilla sin nyfikenhet.
Om det är någon lucka i din lånade bil, inte försöker du bryta upp luckan för att stilla din nyfikenhet, eller? Du kan köra bilen/micron så luckan har ingen betydelse. Varje vettig person tar kontakt med ägaren och frågar vad det är om man nödvändigtvis vill stilla sin nyfikenhet.
Man hyr inte ut till kompisar. Snålt!
Vad gäller micron, så verkar det vara en riskkonstruktion. Tänk om ett barn hade fått ett fallande föremål i huvudet eller glassplitter i ögonen?
Vad gäller micron, så verkar det vara en riskkonstruktion. Tänk om ett barn hade fått ett fallande föremål i huvudet eller glassplitter i ögonen?
Varför då? Vi vet ju inget om micron i fråga eller hur det gick till. Utan den infon finns inga givna svar.A AG A skrev:Jag förstår inte hur det ens kan bli en fråga. Alla människor med bara en gnutta vett och förstånd, hade sagt. "Ursäkta, men vi hade visst sönder micron, men vi ersätter den självklart".
Enda frågan är väl då hur mycket. Men säg en 500kr om den var 10-20 år. En 1000-lapp om den var nyare. Äldre än 20 år så är det kanske 100kr.
Men en bra och vettig vän betalar nog mer, utan att fråga. Jag hade iallafall åkt och köpt en ny bättre micro som ursäkt.
Fast det är inget svar på TS fråga. TS frågar vad vi skulle ha gjort om det som hänt TS hänt oss, inte om vad vi tycker att "hyresgästen" bör göra.A AG A skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 795 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 795 inlägg