71 782 läst · 268 svar
72k läst
268 svar
Hyresgästen har haft sönder mikron, vad nu?
Vad letade hyresgästerna efter? Dolda guldtackor eller en pava?
Om jag hyr en stuga öppnar jag inte varje skrymsle och kollar vad ägaren ev ställt undan.
Handlar väl om att hålla fingrarna i styr.
Vad säger de som hyrt?
Om jag hyr en stuga öppnar jag inte varje skrymsle och kollar vad ägaren ev ställt undan.
Handlar väl om att hålla fingrarna i styr.
Vad säger de som hyrt?
Absolut möjligt! Men det hjälper ju oss inte om TS använder "Micro" och "Ugn" som olika förkortningar för samma sak, speciellt inte när det är vanligt att det i nära anslutning till en mikrovågsugn ofta sitter en ugn. I mitt eget fall sitter den rakt nedanför.A Afterquake skrev:
Hahaha, handtag, helt rätt. Inte riktigt, ser jag att en lucka inte har handtag tänker jag efter och är försiktig om jag vill öppna den. Plus att den är högst upp mot taket, där ingen egentligen har något att göra. Vi hade tömt skåp på ”normalhöjd” till våra kompisar.C cpalm skrev:
Alla andra luckor har handtag. Och synliga gångjärn.MultiMan skrev:
Men då kvarstår det faktum att du har en luckfront som sitter utan infästning?
Låter direkt farligt i mina ögon.
Skruva fast den såsom det ska vara gjort, eller limma fast den i alla fall.
Klart man kan fråga vad de skulle upp där och göra, men faktum kvarstår att du har en front som går att plocka loss som sitter högt och inte har förankning. Det kan de omöjligt förvänta sig.
Klart man kan fråga vad de skulle upp där och göra, men faktum kvarstår att du har en front som går att plocka loss som sitter högt och inte har förankning. Det kan de omöjligt förvänta sig.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 795 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 795 inlägg
Limma fast? Den typen av blindluckor uppe vid taket behöver ofta åtkomst för ventilationsrör, el eller liknande. Inget ovanligt alls med någon form av magnet eller klämfäste för fastsättning. Inte i min värld iaf. Hyresgästerna har ju dessutom varit där innan.A Afterquake skrev:Men då kvarstår det faktum att du har en luckfront som sitter utan infästning?
Efter att trådskaparen har klargjort så tycker jag det är solklart att hyresgästerna inte hade någon anledning att vara vid den luckan och rota.
Jag tolkar det som en passbit som man satt fast med magnet för att kunna få åtkomst till tex elkontakten till micro, eller kanske drivdon eller likande.
Finns det en passbit utan handtag uppe vid taket så är då iaf inte jag där och pillar för att kunna kika vad som ev finns där, speciellt inte om jag hyr.
Mest förvånad över att dom som hyrt inte bara meddelade att nån klåfinger varit framme och orsakat en skada och bett TS skicka vad det kostar att laga så kommer en swish
Har man dessutom hyrt ut till självkostnadspris så är det verkligen inget att fundera på som hyresgäst.
Finns det en passbit utan handtag uppe vid taket så är då iaf inte jag där och pillar för att kunna kika vad som ev finns där, speciellt inte om jag hyr.
Mest förvånad över att dom som hyrt inte bara meddelade att nån klåfinger varit framme och orsakat en skada och bett TS skicka vad det kostar att laga så kommer en swish
Har man dessutom hyrt ut till självkostnadspris så är det verkligen inget att fundera på som hyresgäst.
Aaaaaah, nu kom jag påt!
Denna lek, lekte vi ofta förr: Gömma Nyckel
Måste har varit nåt liknande.
TS, se det som så att hela bostaden är genomsökt.
Fråga hyresgästen vad de letade efter, så kanske det klarnar.
Anser att Hyresgästen givetvis ska betala.
Denna lek, lekte vi ofta förr: Gömma Nyckel
Måste har varit nåt liknande.
TS, se det som så att hela bostaden är genomsökt.
Fråga hyresgästen vad de letade efter, så kanske det klarnar.
Anser att Hyresgästen givetvis ska betala.
Jag tycker absolut inget är solklart så länge man bara hör en sida av saken. @MoaBrittis vad är hyresgästernas förklaring till att de försökte öppna denna "lucka"?MultiMan skrev:
Jag funderar mest på varför man överhuvudtaget tar betalt för att låna ut sitt hus till "sina kompisar"? Lite som om jag skulle säga till kompisar/grannar att låna gärna bastun när vi är borta och sedan ta betalt för veden de förbrukar.nino skrev: