10 994 läst · 108 svar
11k läst
108 svar
Hur hade ni valt om ni fick välja om el/internet/tv-abonnemang?
Fibern behöver inte hålla sig igång vid strömavbrott.
Larmet, kameror, nätverk och 5g modem ligger på egen batteribackup och routern har två ingångar för WAN och fem interna hierarkistyrda portar över till switchen. Routern pingar även 5g modemet varje dag för att verifiera att det är uppkopplat.
Har haft dessa mobila bredband i många år nu och det har aldrig lagt ner. Kanske har mer att man har bra utrustning. Men tillräckligt att tycka att obegränsat 5g för 69kr inte är något att lägga speciellt stor möda på. Har fem st utav dessa 😂
Larmet, kameror, nätverk och 5g modem ligger på egen batteribackup och routern har två ingångar för WAN och fem interna hierarkistyrda portar över till switchen. Routern pingar även 5g modemet varje dag för att verifiera att det är uppkopplat.
Har haft dessa mobila bredband i många år nu och det har aldrig lagt ner. Kanske har mer att man har bra utrustning. Men tillräckligt att tycka att obegränsat 5g för 69kr inte är något att lägga speciellt stor möda på. Har fem st utav dessa 😂
Nä var kanske otydlig. Modemen är placerade på div hus. Fjällhus och ett skärgårdshus har ej fiber indraget så där är det primära men mycket god tillförlitlighet. Snittar ca 70mbits och 30-40ms i ping även på högsäsongen så det fungerar för det mesta. I huset och i lgh där det agerar backup så prioriterar det främst 4g då idén att om fibern går ner så är det många som kollar över 5g. Det är dock bara en egen hypotes. Nästa steg är starlinkspikplanka skrev:
Jag känner några som är kund hos dessa och är nöjda och jag har inte hört något om betalning med bitcoin men jag ska kolla om de har kvar viking.BirgitS skrev:Går man till kassan ser det ut så här:
[bild]
Bitcoin via Swish
Finns inget organisationsnummer eller liknande på webbplatsen, inte ens ett riktigt företagsnamn eller en adress. Enda kontaktvägen är en mejladress. Hur stämmer man ett sånt företag?
Självklart går det inte att erbjuda så många kanaler för några få hundralappar per månad och betala det som kanalernas bolag kräver för sändningsrättigheterna.
[länk]
Tyder väl just på att det är fråga om pirat-TV.
Varför vill du stämma dem?
Pirat-TV, visst men som upplägget är nu så rundar man reglerna så att EU inte kan göra något igen.
Det hade du visst rätt i men så har det inte varit tidigare, nu var detta bara ett exempel men det finns andra om man är intresserad av deras upplägg.S sjoelund skrev:
Det jag hade fram till dess att SarsCov2 stoppade F1 hanterades av en person i Malmö som hade annons på blocket, honom kunde man betala antingen med kort eller kontant och idag tar han sannolikt även swish.