M maxmsm skrev:
Av vilken anledning skulle streamingtjänster gälla??
Utbudet av filmer/serier/program där man i regel inte behöver passa tider till specifika klockslag.

• Gilla
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
J Jonasdzm skrev:
Utbudet av filmer/serier/program där man i regel inte behöver passa tider till specifika klockslag.
Digitalbox med hårddisk funkar fint om man kan nöja sej med det som ingår i beskattningen, nöjer man sej inte med det så ett IPTV-abonnemang med en IPTV-box med inspelningsfunktion, abbonnemanget för dryga tusingen om året och boxen för en dryg tusing plus lagringsenhet via USB.

• Gilla
  • Haha
Ankmamma och 2 till
  • Laddar…
Internet; billigaste abonnemanget som ger stabilt 50/50mbit. 4G går om det är bra mottagning. Hos mig kostar den lokala fibern med Tele2 1000/1000 ungefär samma som billigare mobila abonemang.

EL: Timpris, och ställ elbilsladdningen till natten. Just nu har Tibber kampanj med 3 år utan avgift kan vara en bra deal.

TV. Strunta i det och streama vis SVT Play istället. Den kommer man ändå inte undan att betala

• Gilla
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Digitalbox med hårddisk funkar fint om man kan nöja sej med det som ingår i beskattningen, nöjer man sej inte med det så ett IPTV-abonnemang med en IPTV-box med inspelningsfunktion, abbonnemanget för dryga tusingen om året och boxen för en dryg tusing plus lagringsenhet via USB.
Vilken laglig leverantör får du riktigt IPTV för en tusenlapp i månaden? De svenska leverantörerna som finns har väl allihopa gått över till streaming där du inte kan ha box med hårddisk att spela in på? (Boxer finns väl till årsskiftet, så jag räknar inte med dem)

• Gilla
roli
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Tittar folk på TV längre? Streamingtjänster är det väl ändå som gäller?
Jaaa.............

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 2 till
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Vilken laglig leverantör får du riktigt IPTV för en tusenlapp i månaden?
Hos alla.

Nu tror jag iofs att @sjoelund skrev fel. Det citerade inlägget menade att man fick abbonemanget för en tusing/år och per månad som det blev skrivet....

• Gilla
sjoelund
  • Laddar…
Billigt Internet-abonnemang på fiber.
Billigaste elleverantören.
Kör TV på nätet och välj de streamingtjänster du använder. Köp inte paket om de inte är extremt prisvärda.

Byt sedan leverantör en gång om år...

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Byt sedan leverantör en gång om år...
Eller samla abonnemang med samma löptid om man har det, sedan kan man ta en dialog med befintlig leverantör utifrån helhet, jag räknar bara på totalen och helår utifrån vad vi har.

• Gilla
Nissegnu77 och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Hos alla.
Tele 2? Får du det inte. Allente får du det inte. Var får du IPTV du kan koppla in en hårddisk?

S sjoelund skrev:
Tele 2? Får du det inte. Allente får du det inte.
Långt under tusenlappen....
Erbjudande om TV och streamingpaket för 149 kr/månad utan bindningstid, inkluderar Viaplay, Max, TV4 och Prime med nyhetsmarkeringar.

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
K Kane skrev:
Långt under tusenlappen....
[bild]
Men det är streaming via app. Inte IPTV. (Och frågan var från början som påpekat 1000/år, så det uppfylls inte heller)

S sjoelund skrev:
Men det är streaming via app. Inte IPTV. (Och frågan var från början som påpekat 1000/år, så det uppfylls inte heller)
Fortfarande långt under tusenlappen/mån....
Bild av ett tv-abonnemangspaket "Basic" med 18 kanaler, inklusive SVT1 och SVT2, för 349 kr/mån efter en gratis månad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Vilken laglig leverantör får du riktigt IPTV för en tusenlapp i månaden? De svenska leverantörerna som finns har väl allihopa gått över till streaming där du inte kan ha box med hårddisk att spela in på? (Boxer finns väl till årsskiftet, så jag räknar inte med dem)
Laglig enligt nuvarande regler, jag som kund gör inget olagligt ännu, inte en tusing i månaden, om året.
Jag har ingen koll alls på streaming då det är helt ointressant för mej men någon som är duktig på datorer och programmering(inte jag) kan säkert lösa så att det går att spela in där också.

K Kane skrev:
Fortfarande långt under tusenlappen/mån....
[bild]
Tur man har gruppavtal så man får motsvarande + internet för 250:- i månaden

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.