R RalleB skrev:
100% att det inte fibern det är fel på, snarare dina prylar.

Låt mig gissa, du kör allt trådlöst över nån mesh lösning från valfritt billighetsmärke? aka 1000 kr för allt i ett med 4 ”puckar” eller nått?
Nej
Det var inte mina prylar det var fel på!
"Låt mig gissa, du kör allt trådlöst över nån mesh lösning från valfritt billighetsmärke? aka 1000 kr för allt i ett med 4 ”puckar” eller nått?" helt fel! Jag har inget mesh och jag har kör vissa saker med kabel.
Jag kollade bl.a. på bredbandskollen direkt på fibern.
Efter ett bra tag, många dager, fick jag besked om att det var nåt fel som dom jobbade på. När OS var över var också problemen över.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Tack för alla bra svar. Lutar åt timpris gällande elen och att nappa på ett erbjudande från någon leverantör avseende internet/tv. Ser att många erbjuder ett bra pris över ett år där.
Smartast är nog att ha två grundkrav.
  1. Viktigast: välja kortast möjliga bindningstid/uppsägningstid
  2. Därefter: välja lägsta möjliga pris
    Det ger flexibilitet till ett lågt pris.
    Uppfyller 1 & 2 kraven på prestanda och utbud är det klart.

Om inte tillkommer
  3. Fundera på vad man får för pengarna och eventuellt justera
Robert63 Robert63 skrev:
Vi är om oss och kring oss och funderar på timpris, men vet inte om det är bra. Vilket el/internet/tv-abonnemang hade du valt?
Jag skulle undvika så långa bindningstider som 1 år som pesten innan jag testat och använt tjänsten själv. Och antagligen även därefter.

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
kisumisu
O O skrev:
Jag skulle undvika så långa bindningstider som 1 år som pesten innan jag testat och använt tjänsten själv. Och antagligen även därefter.
Man har ju ångerrätt oavsett.

Det med lång bindningstid som är bra är att priset kan inte höjas under den tiden.

Som Global connection eller vad det nu heter IP onlys gamla nät, höjer höjer och åter höjer. Verkar som fibernätet inte lönar sig. Det var först openuniverse, sen iponly och nu nåt som heter global connect, kanske heter nåt annat idag. Har inte så stor koll på nätägaren idag.

När jag hade Telenor som operatör så var räkningen lite som ett lotteri. Lite som rörligt elavtal fast man hade kommit muntligt överrens om ett pris.

Dom enda som nu hållt fast pris under 1år är Ownit. Vet att det är samma ägare, men dom sköter sig med räkningarna och har dessutom bättre pris än moderbolaget. Även bättre tjänster som tex hemsideplats ingår vilket alla stora bolag har skrotat för längesedan.

Redigerat:
kisumisu kisumisu skrev:
Man har ju ångerrätt oavsett.
Man skulle kunna nyttja distansavtalslagen med sina 2 veckors lagstadgade rätt att ångra.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.