BirgitS
M maxmsm skrev:
Ok.
Just nu är det inte brottsligt enligt EU regler då avkodning och distribution sker i länder där detta är lagligt, hade TV-bolagen inte huggit för sej så jävligt som de gör så hade detta inte existerat, ungefär som hembränningen i södra Sverige innan man kunde åka en runda till Tyskland och fylla bilen med lite godsaker för vettiga priser.
Då hamnar vi i en diskussion om vilka sorts personer man vill ge pengar till och det är väl lite väl mycket OT för den här tråden.

M maxmsm skrev:
Ok.
Just nu är det inte brottsligt enligt EU regler då avkodning och distribution sker i länder där detta är lagligt, hade TV-bolagen inte huggit för sej så jävligt som de gör så hade detta inte existerat, ungefär som hembränningen i södra Sverige innan man kunde åka en runda till Tyskland och fylla bilen med lite godsaker för vettiga priser.
Så varför blev han dömd? https://rattighetsalliansen.se/miljonskadestand-mot-personen-bakom-viking-iptv/ (synd att de inte listade målet så man kunde hämta ut domen själv)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Så varför blev han dömd?
Det kan man läsa i det du länkade till.

BirgitS BirgitS skrev:
Då hamnar vi i en diskussion om vilka sorts personer man vill ge pengar till och det är väl lite väl mycket OT för den här tråden.
Precis, jag bara tipsade om att alternativet finns, jag kommer själv att använda någon av dessa tjänster när jag har mera tid över.

J
spikplanka spikplanka skrev:
Felet med Telia är att de ofta är oerhört stelbenta och saknar koll på ny teknik gentemot slutkund. De utövar gärna också en moraliserande inställning mot sina kunder. Skicka räkningar är de bra på, leverera är det mindre noga med.

Tro kan man göra i kyrkan, i verkligheten har det du hypotiserar om inte ägt rum.

Det är lätt att hålla trafiken skyddad gentemot ägaren av backbone om man vill. Dessutom slipper slutkunder hantera Telia vilket är en bonus i sig själv.

Många operatörer gör 3e part till viljes även om lagen inte föreskriver det. Bahnhof, Tele2 mm har en återhållsam policy när det gäller detta. Och det handlar om betydligt mer än "pirater". Hur olika operatörer agerar har jag observerat under lång tid så någon PR offensiv gör sig icke besvär.
Sorry om det var känsligt. Var inte min mening att hypnotisera.
Ta betalt vet jag inte om de är så rackarns bra på. Betalar 289 i månaden kollektivt för FTTH 100/100 inklusive lagompaketet. Men då förhandlade vi bra gissar jag.

Vi har timdebitering hos Tibber för el, det funkar bra och man kan krångla till det så mycket man vill! Tv/Bb har vi testat några olika under årens lopp, vi började med Telia som dessutom installerade vårt fiber, men bytte sen av kostnadsskäl till Viasat och än senare något annat bolag, bägge två var mest strul! Nu har vi Telia igen och är väldigt nöjda, vi betalar gärna lite extra för fungerande teknik. Bekanta och grannar som haft Tele2 har nog varit de olyckligaste, massor av problem under avtalstid och ett helvete att bli av med efteråt.

kisumisu
BirgitS BirgitS skrev:
BirgitS BirgitS skrev:
Av samma anledning som man vill ha möjligheten att komma åt butiker och hantverkare, de missköter sig, levererar inte det man har betalt för eller tar felaktigt betalt.

Precis, pirat-TV, alltså betalar man brottslingar som sjoelund skrev. #34
Jo så är det!

Jag är en gammal tv pirat. Men den tiden fixade man avkodning själv och det var en norm att grejorna skulle fixas gratis. Man tom kallade försäljare av piratkort "kortnasare" och allt möjligt. Tom försäljning av softcam koder och kortdelning är så aja baja. Men streaming helt okej enligt många.

Vad är skillnaden bara nån gråzon lag eller?

Sen behöver ju inte alla vara gängbrottslingar etc som säljer heller dessa. Som det ibland övedrivs också.

Sen får ju även tv bolagen skylla sig själva. Jag har också varit påväg säga upp Allente. Men dom har ganska bra "vara kvar som kund" erbjudanden! Jag ser som sagt massa kanaler gratis från grannlandet via vanlig antenn och genom parabolen en massa kanaler från Tyskland och det helt legalt!

• Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Jag känner några som är kund hos dessa och är nöjda och jag har inte hört något om betalning med bitcoin men jag ska kolla om de har kvar viking.

Varför vill du stämma dem?

Pirat-TV, visst men som upplägget är nu så rundar man reglerna så att EU inte kan göra något igen.
Publicerad: 2024-05-17
I dag dömdes en man för att ha varit involverad i driften av den illegala IPTV-tjänsten Viking IPTV. Han döms för Brott mot upphovsrättslagen till villkorlig dom och dagsböter. Dessutom ska han betala skadestånd till målsägandena.

Betalning för tjänsten skedde, som för de flesta andra illegala IPTV-tjänster, huvudsakligen med bitcoins. I praktiken swishar kunderna till en bitcoinväxlare, som för pengarna vidare till de kriminella bakom tjänsten.

https://rattighetsalliansen.se/miljonskadestand-mot-personen-bakom-viking-iptv/

Som svar på frågan om TV svarar jag Pluto.tv, helt gratis och lagligt.

Utan VPN ser man svenska program.

Med en VPN i USA eller UK kan man se brittiska och amerikanska program.
Hela listan finns här

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.