H
.
 
  • Påsen föreställer "Rosengårds bilar", godispåsar med texten "Sveriges mest brända bil" och illustrationer av bilar som brinner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
R
Vit och grå katt med argt ansiktsuttryck. Text på bilden säger: "When you're with your husband and he starts smiling at his phone. Excuse me but your happiness is sitting right here.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Serie av fyra serierutor där en man vill öppna ett konto på en bank. Efter att ha vunnit $100 miljoner i lotteriet får han omedelbar hjälp av bankens chef. Texter är grova.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
H
.
 
  • En äldre man sitter på en bänk i en park med en flicka i en sittvagn bredvid sig. Text på bilden: "Dave was starting to think his mum wasn't coming back.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
D Daniel 109 skrev:
Det är inte så länge sedan det blev förbjudet att gifta sig vid 15 i Sverige.
Nåja, minst 140 år sedan... om vi bara talar om kvinnor, för män har det varit förbjudet i flera hundra år.
Jag hörde ett bra radioprogram om detta, men ids inte leta efter det, och tror att rätt få skulle idas lyssna på det, men nu har jag googlat som en tok, och hittat denna sammanställning:
https://www.domboksforskning.se/vigselalder/

I lång tid, och fram till 1968 så kunde man söka tillstånd hos kungen att få gifta sig före 18 års ålder, detta var alltså en av kungens sysslor då.
Men 1968 övergick tillståndsgivningen till andra parter.

Nu kan vi väldigt gärna återgå till humor, tycker jag ...
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Tecknad figur med kostym, slips och gult hår som blåser rakt uppåt i vinden. Texten "The Wind Blows" står ovanför bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
breakman och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nåja, minst 140 år sedan... om vi bara talar om kvinnor, för män har det varit förbjudet i flera hundra år.
Jag hörde ett bra radioprogram om detta, men ids inte leta efter det, och tror att rätt få skulle idas lyssna på det, men nu har jag googlat som en tok, och hittat denna sammanställning:
[länk]

I lång tid, och fram till 1968 så kunde man söka tillstånd hos kungen att få gifta sig före 18 års ålder, detta var alltså en av kungens sysslor då.
Men 1968 övergick tillståndsgivningen till andra parter.

Nu kan vi väldigt gärna återgå till humor, tycker jag ...
Nej, 10år. 2014 tog möjligheten bort helt. Även om det i praktiken var försvunnet även tidigare så var det inte olagligt innan 2014.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Och vad gäller politiska skämt så spelar det ingen roll om de slår åt höger eller vänster eller i mitten, är det bara roligt så kan jag ha kul åt det. Man måste inte välja sida och fastna i de
stigen stigen skrev:
[bild]
Skämt skall vara oförutsägbara och överraskande. Trumpskämten är ingadera, för de är bara ämnade åt en liten klick fanatiker.
 
  • Gilla
Schäfer
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, 10år. 2014 tog möjligheten bort helt. Även om det i praktiken var försvunnet även tidigare så var det inte olagligt innan 2014.
Det var en hel del som skrev "till kungs" och bad om dispens att gifta sig i omyndig ålder. Hur låga åldrar vet jag dock inte men min mamma var en av dem och hon var 18. Myndighetsålder var 21 vid den tiden.
 
I Intet skrev:
Skämt skall vara oförutsägbara och överraskande. Trumpskämten är ingadera, för de är bara ämnade åt en liten klick fanatiker.
Problemet är att fanatikerna inte kommer att sluta stödja Trump.
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Och vad Socialstyrelsen gjorde var att klargöra att det INTE är ok att göra som många konservativas idol Jerry Lee Lewis.
Noll koll.
Japp. "The killer" gifte sig med sin kusin Myra. 13 år. Vilket var helt i sin ordning.
Vad som var legalt i den amerikanska södern för en herrans massa år sedan, är ingen ursäkt nu. Jerry och Myra var så vitt vi vet kära. Han var ung. Hon yngre. Det har inget att göra med våra skäggiga fjortonåringar som drar hit små förpubertala barn. Så, tänk innan du skriver nästa gång.

 
  • Wow
lat
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Problemet är att fanatikerna inte kommer att sluta stödja Trump.
Så sant. Det är ett lika stort problem att någon stödjer en karl som inte ens kan hålla balansen på en cykel, ens när han står still. Sedan har vi den skratta de hyenan.. 😱
 
I Intet skrev:
Så sant. Det är ett lika stort problem att någon stödjer en karl som inte ens kan hålla balansen på en cykel, ens när han står still. Sedan har vi den skratta de hyenan.. 😱
Hur bra är du på att hålla balansen på en stillastående cykel?

Och för att kommentera skrattet bjuder jag på lite lyteskomik genom att citera Riskradion: stammar du också, sin prostatasjuka allergiker?
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Hur bra är du på att hålla balansen på en stillastående cykel?
Skojar du?

Nu humor.
Han kunde inte ens styra åt rätt håll.


kashieda kashieda skrev:
Riskradion: stammar du också, sin prostatasjuka allergiker?
Vad betyder det?
 
Gubbe, senil eller inte,..., att välta för att man inte lyckas få ur fötterna ur tåclipsen/klicka loss pedalerna i tid, har var och varannan "riktig" cyklist gjort. Gärna vid trafikljus så att åskådarantalet är högt. Undertecknad inkluderad.
 
  • Gilla
arkTecko och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.