Skärmdump av ett sms-samtal mellan en mamma och hennes barn där mamman skämtar om att köpa en bil för att se om barnet läser hennes meddelanden.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Sossarnas och deras broschyrer. Vem minns inte "Information till dig som är gift med ett barn"
Ja så galet
 
Keiller Keiller skrev:
Sossarnas och deras broschyrer. Vem minns inte "Information till dig som är gift med ett barn"
Nu var det iofs Socialstyrelsen som gav ut, men jag förstår att fakta inte är så kul.
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Det var något långt ord som började på Soci… Klart det är samma sak i en tid på man bygger sin politiska ståndpunkt på rubriker, memes och korta klipp på tik tok.
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Bild på en kvinna och en man som ligger i en säng och pratar. Texten ovanför säger att mannen säger till kvinnan att hon är den enda han varit med och att de andra var 9:or eller 10:or.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Nu var det iofs Socialstyrelsen som gav ut, men jag förstår att fakta inte är så kul.
Jag antar att Socialstyrelsen inte gav ut den broschyren på eget bevåg utan att de gjorde det på uppdrag av socialdepartementet vars chef, socialministern, på den tiden var den socialdemokratiska politikern Annika Strandhäll.

Och fakta är kanske inte så kul alla gånger som du mycket riktigt nämner, även om Strandhäll är att betrakta som ett skämt inom svensk politik men det är ju trots allt "Humorhörnan" det här så fakta kan man skoja om 😀



Kolla @Hep flera långa ord med "soci" i början 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Menar ni att det var fel att informera?
Det är inte så länge sedan det blev förbjudet att gifta sig vid 15 i Sverige.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag antar att Socialstyrelsen inte gav ut den broschyren på eget bevåg utan att de gjorde det på uppdrag av socialdepartementet vars chef, socialministern, på den tiden var den socialdemokratiska politikern Annika Strandhäll.
Nu har vi som kanske bekant, INTE, ministerstyre i Sverige, även om många skulle önska sig det.
Och vad Socialstyrelsen gjorde var att klargöra att det INTE är ok att göra som många konservativas idol Jerry Lee Lewis.

Ska vi skämta om politiker så blir det måååånga skämt om nuvarande brun/blå röra.
Tyvärr mycket lyteskomik & svart komik.....
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Bil med Microsoft-logotyper och texten "Windows" och "Office 365" parkerad i ett parkeringsgarage, med texten "ctrl - alt - del behövs nog för att komma någonstans!" ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Och vad Socialstyrelsen gjorde var att klargöra att det INTE är ok att göra som många konservativas idol Jerry Lee Lewis.

Ska vi skämta om politiker så blir det måååånga skämt om nuvarande brun/blå röra.
Tyvärr mycket lyteskomik & svart komik.....
Jaha, jag är varken konservativ eller har idoler i populärkulturen men jag förstår vad du menar. Tycker emellertid om att skoja till det ibland och tar heller inte allvarligt på något som postas i den här tråden.

Och vad gäller politiska skämt så spelar det ingen roll om de slår åt höger eller vänster eller i mitten, är det bara roligt så kan jag ha kul åt det. Man måste inte välja sida och fastna i det.

Är det inte skojigt scrollar jag förbi, är det hyfsat kul kan det till hända att jag drar på munnen och är det riktigt roligt kan det hända jag klämmer till med en skratt-emoji.
 
  • Gilla
Myckling och 5 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Nu har vi som kanske bekant, INTE, ministerstyre i Sverige,
Ha. Strålande. Först trodde jag att du var en betonghäck till tråkig gråsosse. Men det här var satir, när den är som bäst. Sublim. Tack.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
j.f.s
Bildjämförelse mellan skådespelare och tecknade karaktärer, där skådespelarna liknar animerade karaktärer i klädsel och stil. Text: "How did we not see this back then?".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
MrDizzy och 11 till
  • Laddar…
Två människor sitter vid ett bord. En av dem tittar på den andra som dricker från ett glas. Bilden innehåller textbubblor med humoristiska kommentarer om drickande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.