S SBTJohansson skrev:
Jag kan ansluta via Firefox
Vad säger Firefox om certifikatet om du klickar på hänglåset vid adressfältet:

Adressfält i webbläsaren med hänglås och URL till Byggahus-forumtråd om Home Assistant.
Byggahus cert "ser ut" så här:

Skärmdump av SSL-certifikatdetaljer för byggahus.se inklusive utfärdare och giltighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Det skulle kunna vara din VPN anslutning som gör att den säger certifikat fel. Om du ansluter med VPN, men sätter ett du ska ansluta med intern anslutning på appen går det då?
Funkar inte heller

Skärmdump av ett diskussionsforum med ett öppet SSL-certifikatinformationsfönster.
Skapa konto

Skärmdump av ett diskussionsforum med öppen tråd om 'Home Assistant' och en sidopanel med kategorier.
Skapa konto

Det där är Byggahus.se's certifikat... Tryck på hänglåset när du är inne i home assistants webgränssnitt.

useless useless skrev:
Det där är Byggahus.se's certifikat... Tryck på hänglåset när du är inne i home assistants webgränssnitt.
Haha, missförstod

Måste väl vara about:certificate? jag ska visa?, den är helt tom

S SBTJohansson skrev:
Måste väl vara about:certificate? jag ska visa?, den är helt tom
Hur ser detta ut:

Webbläsarfält som visar en URL till ett forum om Home Assistant med anvisningar att inte inkludera hela adressen.
När du ansluter till din HA-installation med Netscape? Ta bara med fram "//" om du inte vill publicera din adress.

S SBTJohansson skrev:
[länk]
Den här ip:n är alltså en del av Tailscale
Och vad visa när du klickar på hänglåset med denna anslutning?

Connection not secure
Sen detta:
Skärmklipp av säkerhetsvarningen "Connection not secure" med detaljer om ett SSL-certifikat för duckdns.org i webbläsaren.
Skapa konto

Konstigt att min domän på duckdns står med när jag ansluter via Tailscale?

S SBTJohansson skrev:
Connection not secure
Detta känns som en ledtråd. Känner att jag har för dålig/obefintlig koll på Tailscale för att ge några bättre råd tyvärr.

Kanske ska ta bort DuckDns. addons?, borde ju inte tappa kontakten via Tailscale för det?

Avvaktiverade DuckDNS, ingen framgång

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.