401 442 läst · 4 850 svar
401k läst
4,9k svar
Home Assistant
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Nej, men jag är nyfiken. Jag brukar vänta med att installera den allra första versionen i månaden. Den här gången väntade jag inte och det var fel val...F Fideliox skrev:
Jag väntar in att @David Wallin har uppdaterat och postat resultatet här. Då slipper jag en massa problem .
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Vetefan om man någonsin törs uppdatera något mer... Nej men 4.4 känns okej. Knapparna är tillbaka, men inte all svenska. Så jag skulle säga att mitt HA-hem funkar alldeles utmärkt igen!mexitegel skrev:
Borde egentligen inte strategin vara att installera den sista versionen föregående månad om man vill hålla sig uppdaterad och uppdatera varje månad? Inte för att jag kan hålla mig jag heller...
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag hämtar ju in förbrukningsdata från min Tibber pulse och där har det verkligen varit si och så under april, När jag grottar lite i det ser jag att utvecklaren skriver att senaste stabila integrationen var i 2023.2.5...
Det har varit kul att mecka med Homeassistant, men jobb och familj har tagit min tid på senaste - så jag kör just nu 2023.2.5. Det har hänt innan att jag varit efter ett par månader, och fick i princip bygga om alla dashboards, custom sensors mv.
Testade att uppdatera till 2023.4.4, men fick rulla tillbaka, eftersom för mycket va sönder.
Kanske inte helt rätt tråd att fråga i, men finns det något premium (payware) alternativ till homeassistant med integration till tibber, nordpool, shelly, philips hue, easee, google home mv.? Jag har inte tiden längre till att va så aktiv som man behöver va med home assistant, men vill fortfarande köra ha smart home.
Testade att uppdatera till 2023.4.4, men fick rulla tillbaka, eftersom för mycket va sönder.
Kanske inte helt rätt tråd att fråga i, men finns det något premium (payware) alternativ till homeassistant med integration till tibber, nordpool, shelly, philips hue, easee, google home mv.? Jag har inte tiden längre till att va så aktiv som man behöver va med home assistant, men vill fortfarande köra ha smart home.
Nu har jag "migrerat" till Z2M (installerat om haos och satt upp allt från början) och det verkar funka bra, så jag är spekulant på dina Frient @cpalmC cpalm skrev:Satte aldrig upp mina i HA pga för dålig räckvidd (någon som är spekulant på 2 st?), men har i bakhuvudet att jag läst att detta med batteristatus är löst i en uppdatering.
Enligt specen skall de också kunna trigga varandra utan att någon controller är inblandad. Känns ju lite otryggt att en sådan funktion skall vara beroende av en fungerande controller.
Måste man lägga in gatewayen först sen dom andra eller kan man hoppa över den och lägga in tempmätaren direkt?J Jocke Best skrev: