F Fideliox skrev:
Man måste ju inte uppdatera direkt heller. Jag brukar uppdatera var 6 månad eller nåt. Sällan någon ny feature är användbar för mig.
Jo, men hur vet du vilken version du ska välja då?

F Fideliox skrev:
Man måste ju inte uppdatera direkt heller. Jag brukar uppdatera var 6 månad eller nåt. Sällan någon ny feature är användbar för mig.
Nej, men jag är nyfiken. :rofl: Jag brukar vänta med att installera den allra första versionen i månaden. Den här gången väntade jag inte och det var fel val...

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
K karlmb skrev:
Jo, men hur vet du vilken version du ska välja då?

Nej senaste.

Jag väntar in att @David Wallin har uppdaterat och postat resultatet här. Då slipper jag en massa problem :crysmile:.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag väntar in att @David Wallin har uppdaterat och postat resultatet här. Då slipper jag en massa problem :crysmile:.
Vetefan om man någonsin törs uppdatera något mer... ;):D Nej men 4.4 känns okej. Knapparna är tillbaka, men inte all svenska. Så jag skulle säga att mitt HA-hem funkar alldeles utmärkt igen! (y)

Borde egentligen inte strategin vara att installera den sista versionen föregående månad om man vill hålla sig uppdaterad och uppdatera varje månad? Inte för att jag kan hålla mig jag heller...

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Borde egentligen inte strategin vara att installera den sista versionen föregående månad om man vill hålla sig uppdaterad och uppdatera varje månad? Inte för att jag kan hålla mig jag heller...
Jo, det låter vettigt. Tror att det får bli så för min del framöver. (y)

Jag brukar uppdatera i stort sätt direkt varje gång och har i princip aldrig haft problem med det. Nu var jag dock bortrest så väntade tills idag på att uppdatera till senaste, kanske man ska ha lite tur ibland :)

• Älska
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
F
Jag är kanske skadad eftersom jag jobbar inom it och mjukvaruutveckling. If it works don't touch unless necessary. Jag har nog med problem att felsöka och irritera mig över om dagarna. :crysmile:

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Kunde inte låta bli att posta denna klassiker
Humoristiskt flödesschema för problemlösning med informella uttryck och negativt slutresultat vid varje grenutveckling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Pen och 7 till
  • Laddar…
Jag hämtar ju in förbrukningsdata från min Tibber pulse och där har det verkligen varit si och så under april, När jag grottar lite i det ser jag att utvecklaren skriver att senaste stabila integrationen var i 2023.2.5...

• Gilla
djac
  • Laddar…
Det har varit kul att mecka med Homeassistant, men jobb och familj har tagit min tid på senaste - så jag kör just nu 2023.2.5. Det har hänt innan att jag varit efter ett par månader, och fick i princip bygga om alla dashboards, custom sensors mv.

Testade att uppdatera till 2023.4.4, men fick rulla tillbaka, eftersom för mycket va sönder.

Kanske inte helt rätt tråd att fråga i, men finns det något premium (payware) alternativ till homeassistant med integration till tibber, nordpool, shelly, philips hue, easee, google home mv.? Jag har inte tiden längre till att va så aktiv som man behöver va med home assistant, men vill fortfarande köra ha smart home. :)

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Fast behöver man vara så aktiv? Om du har en fungerande installation kan du väl köra vidare på den bara? Den rullar väl på även om omvärlden uppdaterar sig?

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Satte aldrig upp mina i HA pga för dålig räckvidd (någon som är spekulant på 2 st?), men har i bakhuvudet att jag läst att detta med batteristatus är löst i en uppdatering.
Enligt specen skall de också kunna trigga varandra utan att någon controller är inblandad. Känns ju lite otryggt att en sådan funktion skall vara beroende av en fungerande controller.
Nu har jag "migrerat" till Z2M (installerat om haos och satt upp allt från början) och det verkar funka bra, så jag är spekulant på dina Frient @cpalm

J Jocke Best skrev:
Du behöver en usbpinne med ZigBee. En gateway måste först läggas in i Smartlifeappen etc och du skapar dig bara felkällor då, med integration för Tuya och sånt inne i ha. Köp en Sonoff eller Skyconnect.
Måste man lägga in gatewayen först sen dom andra eller kan man hoppa över den och lägga in tempmätaren direkt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.