401 422 läst · 4 850 svar
401k läst
4,9k svar
Home Assistant
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag använder Aqaras tempsensorer och de har funkat bra, även utomhus (men man måste ha dem i något lagom otätt eftersom de inte är vattentåliga). Jag har dem kopplade via Aqaras egen Zigbeehub eftersom en av dem envisades med att tappa kopplingen då och då när jag körde med Conbee II.D Dublin skrev:
Du behöver en usbpinne med ZigBee. En gateway måste först läggas in i Smartlifeappen etc och du skapar dig bara felkällor då, med integration för Tuya och sånt inne i ha. Köp en Sonoff eller Skyconnect.nino skrev:
Verkar ju kunna funka med localtuya,jag har några tempmätare jag vill lägga in och några termostater.J Jocke Best skrev:
Är inte så noga nu i sommar att det funkar 100
David Wallin skrev:
Jag har 8st kopplade mot Conbee. Upplever att räckvidden är sådär men annars funkar de bra.
Jag har en shelly1 som jag dels startar stoppar värmepumpen 1 0 (via ext) samt att jag vill se om den går eller inte, spänning från kontaktor till sw
I shelly appen så har jag ju ringen runt om vp ext är öppen eller stängd och ett litet streck under on/off symbolen som är rött om det inte är spänning (vp står still) eller grön om den är igång
Hur ser jag lilla strecket i HA, jag ser ju om 10 är på/av men det andra?
I shelly appen så har jag ju ringen runt om vp ext är öppen eller stängd och ett litet streck under on/off symbolen som är rött om det inte är spänning (vp står still) eller grön om den är igång
Hur ser jag lilla strecket i HA, jag ser ju om 10 är på/av men det andra?
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Installerade 4.3 idag och delar av svenskan är tillbaka. Min prenumererade kalender som la av på 4.1 funkar igen. Sen var det ju en bug med att knappar som visade sensorer med "enheten procent" inte syntes, den buggen har de nu pillat på så nu syns i princip inga knappar...P paralun skrev:
Något har gått väldigt fel den här månaden med tanke på att det kommit så många jättefel. Känns som att det är lite dumt att släppa en ny uppdatering vid varje månadsskifte, det verkar vara för ofta...
Jo och nu är 4.4 ute....David Wallin skrev:Installerade 4.3 idag och delar av svenskan är tillbaka. Min prenumererade kalender som la av på 4.1 funkar igen. Sen var det ju en bug med att knappar som visade sensorer med "enheten procent" inte syntes, den buggen har de nu pillat på så nu syns i princip inga knappar...
Något har gått väldigt fel den här månaden med tanke på att det kommit så många jättefel. Känns som att det är lite dumt att släppa en ny uppdatering vid varje månadsskifte, det verkar vara för ofta...
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Eller att de inte testar ordentligt.David Wallin skrev:Installerade 4.3 idag och delar av svenskan är tillbaka. Min prenumererade kalender som la av på 4.1 funkar igen. Sen var det ju en bug med att knappar som visade sensorer med "enheten procent" inte syntes, den buggen har de nu pillat på så nu syns i princip inga knappar...