401 381 läst · 4 850 svar
401k läst
4,9k svar
Home Assistant
Tänkte prova lägga in Haos på en 3B imorgon.
Tänkte göra det hemma för att sen flytta den till andra huset, hur ändrar jag wifi ?
Edit: har en 3 hemma nu så där fanns ju inte wifi med, antar att det dyker upp på 3B
Tänkte göra det hemma för att sen flytta den till andra huset, hur ändrar jag wifi ?
Edit: har en 3 hemma nu så där fanns ju inte wifi med, antar att det dyker upp på 3B
Redigerat:
I princip är wifi oftast onödigt på en HA. Du kan koppla in den i en switch någonstans och låta ZigBee etc göra jobbet med att ordna mesh.nino skrev:
2,5 år efter att Custom header avvecklades så gick den sönder på riktigt. Visst, det går att fixa, men det kommer ju inte hålla länge.
Kommer sakna att kunna modifiera views ikonerna och framförallt möjligheten att ha views i botten på HA istället för högst upp. På den ljusa sidan har jag nu migrerat bort från min svårt fulhackade footer/header status bar till en som faktiskt består av riktiga HA kort.
Vila i frid Custom header!
Kommer sakna att kunna modifiera views ikonerna och framförallt möjligheten att ha views i botten på HA istället för högst upp. På den ljusa sidan har jag nu migrerat bort från min svårt fulhackade footer/header status bar till en som faktiskt består av riktiga HA kort.
Vila i frid Custom header!
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 504 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 504 inlägg
Jag har en egen domän och använder Cloudflare som DNS, sedan har jag Nginx Proxy Manager (NPM) som reverse proxy. NPM fixar Let's Encrypt-certen. Då kan jag accessa min HA från Internet.F Fideliox skrev:
Jag har en till instans installerad och når den på annan adress, vanliga på ha.mindomän.se och den för test på ha-test.mindomän.senino skrev:
NPM sköter adressen och cert till test-instannsen också, men går lika bra att i den HA-instansen ange att den ska nås på homeassistant-test.local istället för homeassistant.local som jag tror är default.
Redigerat:
Installerade Tailscale nu och det var ju väldigt elegant, har du ett Google konto eller liknande så behöver man inte ens skriva i en bokstav.F Fideliox skrev:
Var så enkelt så man undrar ju hur länge det är gratis
Såg det på Linus tech tips och tänkte att man nog kunde använda det för HA också.nino skrev:
Men krav på Google MS konto var lite segt imo, försöker använda deras grejer så lite som möjligt.
Ja nu hade jag Google konto redan så..F Fideliox skrev:
Men det var verkligen superenkelt.
Vet inte hur mycket surf eller batteri det äter om man har det igång hela tiden men det känns ju onödigt annat än på HA
Varför vill du byta från ZHA?useless skrev:
Jag kör Conbee 2 och deconz, men är i tankarna att gå över till skyconnect och ZHA, så nyfiken på nackdelarna.
Har förstått det som att skyconnect och Z2M inte är någon höjdarkombo.