94 485 läst · 157 svar
94k läst
157 svar
Hjälp! Elskåp blockerar vår infart – vad kan vi göra?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 990 inlägg
Vi hade samma problem i ett nytt område när vi byggde vårat hus 2009. Dagen efter jag anmälde till Luleå energi så kom de och flyttade den två meter så den inte var i vägen. Gratis kan tilläggas.
Flytta skåpet går nog bra, men du får betala själv.FFEAFE skrev:
Hej alla,
Vi har ett problem med ett elskåp som blockerar infarten till vår tomt som vi köpte nyligen. Tomten har styckats av den tidigare ägare, och infarten är ny, men elskåpet står precis i vägen, vilket gör det svårt att komma in.
Vi har kontaktat Huddinge kommun och planerar även att höra av oss till Vattenfall, men vi undrar om någon här har erfarenhet av att få ett elskåp flyttat?
Jag bifogar en bild så ni kan se hur det ser ut. Alla tips och råd uppskattas!
- Vem har ansvaret i sådana här fall? (Den gamla ägaren flyttar stolpen som ni kan se på bilden men inte elskåpet)
- Hur lång tid kan en flytt av ett elskåp ta?
- Finns det något vi kan göra för att påskynda processen?
Tack på förhand!
Det svaret fick jag av Vattenfall.
Missa inte att backspeglarna får sticka ut utanför 260.P Puffen Ingarö skrev:
Så, utgående från din första bild, till vänster om stolpen och "staketet" går skaftremsan? (Tyckte det såg märkligt ut.)13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 990 inlägg
Vad visar den bilden menar du?FFEAFE skrev:
Hej alla,
Vi har ett problem med ett elskåp som blockerar infarten till vår tomt som vi köpte nyligen. Tomten har styckats av den tidigare ägare, och infarten är ny, men elskåpet står precis i vägen, vilket gör det svårt att komma in.
Vi har kontaktat Huddinge kommun och planerar även att höra av oss till Vattenfall, men vi undrar om någon här har erfarenhet av att få ett elskåp flyttat?
Jag bifogar en bild så ni kan se hur det ser ut. Alla tips och råd uppskattas!
- Vem har ansvaret i sådana här fall? (Den gamla ägaren flyttar stolpen som ni kan se på bilden men inte elskåpet)
- Hur lång tid kan en flytt av ett elskåp ta?
- Finns det något vi kan göra för att påskynda processen?
Tack på förhand!
Man ser ett kopplingsskåp i ena kanten av bilden, men det går inte att se om det är ivägen för något. Tvärtom ser det inte ut att vara i vägen…
På TS bild ser man nedersta raderna av muren som går åt vänster från elskåpet, på på @13th Marine bild så går samma mur (fast hel) åt höger från elskåpet.TRJBerg skrev:
Staketet går troligen i gränsen mellan skaftremsan och den granne som inte har avstyckat marken.