97 016 läst · 190 svar
97k läst
190 svar
Har någon fått leverans från Sunroof under 2022?
Två slingor med 13 paneler vardera, ungefär 420 volt per slinga. Åtminstone låg plus och minus sladdarna en bit ifrån varandra.och en del var tom isolerade.P Peter787 skrev:
Vår upplevelse är precis som din. Här lämnade de fyra slingor a' >800 volt vardera liggande på garagegolvet i en månad. När elektriken kom för att städa upp röran så visade det sig att två av slingorna inte ens var inkopplade på taket.R Ripass0 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utbildning och egenkontroll är obefintlig. Vi fick inte ens en projektledare för bygget, så trots att de sålt en helentrepenad så är det min arbetstid som gått åt till att kontrollera Sunroofs arbete.
Vi har lyckats undvika att få hela vinden förstörd enbart tack vare att vår besiktningsman ryckt ut regelbundet (till en kostnad av >18 000kr hittils) och förklarat vad fan produktbladen säger. Vi snackar om helt grundläggande grejer som att "man kan inte tejpa hål i takduken" och "hängrännor måste ha fall mot stupröret", och "ni får inte bygga in skadat kablage"...
Logga in
Skapa konto
De säljer ett premiumtak men levererar en påse älgknän...
Logga in
Skapa konto
UEn tyckte att detta var ett rimligt utfört jobb. Kolla linjeringen på de skruvarna! Överlappet på plåtarna var också undermåligt. Förstå hur mycket pengar jag sparat Sunroof ('s ansvarsförsäkring) genom att jag varit på ställningen och dokumenterat och rapporterat sån här skit varenda jävla dag.
Redigerat:
Jag har tillverkat plåtdetaljer åt sunroof och jag har ifrågasatt deras lösning med att montera släta plåtar som de bara lägger omlott. I plåtslagarbranschen försöker man alltid få ett stopp för att hindra att vatten inte kan driva in, det tänket har inte sunroof.
Det ska bli intressant att se hur länge dessa konstruktioner håller.
Första gången jag hade kontakt med sunroof, då var det litauiska montörer som kom med ritningar på de plåtar de vill ha tillverkat. Då skulle det vara omslag, uppvikta kanter och drivvattenhakar. När jag monterade skorstensbeslaget blev jag imponerad över deras montering. Det var snyggt och prydligt utfört.
Men litauerna blev hemskickade och sen dess har det varit diverse kreativa lösningar på deras beställningar.
Det ska bli intressant att se hur länge dessa konstruktioner håller.
Första gången jag hade kontakt med sunroof, då var det litauiska montörer som kom med ritningar på de plåtar de vill ha tillverkat. Då skulle det vara omslag, uppvikta kanter och drivvattenhakar. När jag monterade skorstensbeslaget blev jag imponerad över deras montering. Det var snyggt och prydligt utfört.
Men litauerna blev hemskickade och sen dess har det varit diverse kreativa lösningar på deras beställningar.
Jag tror du har råkat värre ut än mig men problem verkar finnas överallt de installerar. Personlig saknar jag ordentlig projektledning, egenkontroll och slutkontroll vilket är rätt stor del av helentreprenaden. Som du säger egen projektledningstid krävs och det är en del timmar som gått åt i det. Har även sagt till Sunroof att vi grovt ångrat att vi tog dem.ulfben skrev:
Jag har begärt ut egenkontrolldokument från installationen, Just nu väldigt tveksamt om de existerar.
Jag har ju glömt att rapportera. Vårt tak är klart och igång sedan den 9 februari. I helgen var första dagen som vi sålde mer än vi köpte. Det känns som det är stor skillnad på var i landet och vem som är projektledare. Vet inte om någon från Sunroof också läser detta men Tack för ett bra utfört jobb Filip!
Före:
Efter:
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
R Ripass0 skrev:Så då visade det sig att Sunroof inte har kunnat göra rätt. Min anläggning färdigställdes strax innan jul och färdiganmäldes i början av Januari. Jag har tyckt att min produktion på västra sidan inte såg rimlig ut. En solig dag hade jag över 3000 W från på förmiddagen och mindre än 300 W på eftermiddagen. Effektkurvan skvallrade om något allvarligt fel. Klättrade upp på vinden nu i helgen och insåg att Sunroof inte har kopplat in halva taket utan lämnat ledningarna okopplade (och till viss del oisolerade). Jag finner det helt uselt att man inte någon gång i färdigställningsprocessen kontrollerar en så grundläggande sak som att man kopplat in allt (och efter det kopplat in rätt) men uppenbarligen saknas väldigt mycket av kontroll hos de som varit inblandade här. Ingenhar observerat problemet som tog mig 10 sekunder på vinden att se och då bortser jag från avsaknanden av uppfästning av kablar.
Jag har numera lågt ställda förväntningar på Sunroof men inte ens med det kan jag förutse denna typ av misstag på grundnivå. Och det av ett företag som försöker vara någon form av premiumalternativ.[bild]
Hej, vårt tak står nu färdigt men jag undrar om ni andra har drabbats av en hel del extrakostnader?
Handlar det om material, tilläggsjobb eller vad?Glögge skrev:
Hur, rent praktiskt, gör Sunroof för att ta ut extrakostnader från er? Gör de tillägg på fjärde fakturan eller är det avgifter som de specar och reder ut på någon av de tre tidigare fakturorna?