97 016 läst · 190 svar
97k läst
190 svar
Har någon fått leverans från Sunroof under 2022?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Detta är fortfarande ett ouppklarat ärende.B Bästerortarn skrev:
Det är någon slags UE som driver projekt åt Sunroof som i förstahand har misskött sig här. En firma med säte i Jönköping.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Sunroof har anlitat en firma från Jönköping för att montera och installera anläggningen. Firman från Jönköping har i sin tur anlitat underentreprenörer som inte får betalt.B Bästerortarn skrev:
Jag ville bara tydliggöra att det i detta fall inte är Sunroof som är den direkta syndabocken här, även om de borde ha huvudansvaret.
Jag har 100% insyn.
Varför får inte UE betalt av Jönköpingsfirman ?S sk007 skrev:Sunroof har anlitat en firma från Jönköping för att montera och installera anläggningen. Firman från Jönköping har i sin tur anlitat underentreprenörer som inte får betalt.
Jag ville bara tydliggöra att det i detta fall inte är Sunroof som är den direkta syndabocken här, även om de borde ha huvudansvaret.
Jag har 100% insyn.
Vadå borde ha huvudansvaret?S sk007 skrev:Sunroof har anlitat en firma från Jönköping för att montera och installera anläggningen. Firman från Jönköping har i sin tur anlitat underentreprenörer som inte får betalt.
Jag har 100% insyn.
har nån kund anlitat Sunroof så är det väl deras ansvar att få jobbet gjort.
Noll premiumkänsla där!!ulfben skrev:Vår upplevelse är precis som din. Här lämnade de fyra slingor a' >800 volt vardera liggande på garagegolvet i en månad. När elektriken kom för att städa upp röran så visade det sig att två av slingorna inte ens var inkopplade på taket.
[bild]
Utbildning och egenkontroll är obefintlig. Vi fick inte ens en projektledare för bygget, så trots att de sålt en helentrepenad så är det min arbetstid som gått åt till att kontrollera Sunroofs arbete.
Vi har lyckats undvika att få hela vinden förstörd enbart tack vare att vår besiktningsman ryckt ut regelbundet (till en kostnad av >18 000kr hittils) och förklarat vad fan produktbladen säger. Vi snackar om helt grundläggande grejer som att "man kan inte tejpa hål i takduken" och "hängrännor måste ha fall mot stupröret", och "ni får inte bygga in skadat kablage"...
[bild]
De säljer ett premiumtak men levererar en påse älgknän...
[bild]
UEn tyckte att detta var ett rimligt utfört jobb. Kolla linjeringen på de skruvarna! Överlappet på plåtarna var också undermåligt. Förstå hur mycket pengar jag sparat Sunroof ('s ansvarsförsäkring) genom att jag varit på ställningen och dokumenterat och rapporterat sån här skit varenda jävla dag.
Underlagspappen är ju viktig i denna fråga. Använder dem tex Haloten 380, säger det siog själv vad som händer om gnistbildning uppstår.M Målarenfixar skrev: