20 874 läst · 52 svar
21k läst
52 svar
Hantverkare som klampar rätt in...
Har jag försvarat hembesök?trenchcoat skrev:Det låter för mig som en bedragare och två idioter har råkat i lu
Det spelar ingen roll över huvudtaget om det inte råder samsyn eller om fakturan inte har betalats.
Man gör inte ett hembesök till personen ifråga.
De kan skicka en påminnelsefaktura.
Sedan skicka ärendet till inkasso.
Vi bor i ett, fortfarande ganska, civiliserat land och det ska vi bevara så gott det går.
Men mellan raderna så verkar inte TS vara så ärlig heller så det underlättar att prata om saker man inte är överens om och sedan revidera fakturan efter det..
Sen handlar det som alltid om att alla goda beteenden behöver vara ömsesidiga. Man kan inte bara säga att andra ska göra rätt för sig utan att man själv gör det.R Rejäl skrev:
Det ligger lika mycket i deras skyldighet att diskutera till de når samsyn.
Ja det har du rätt i, läste i trådstarten att hantverkarna hade ringt ett antal gånger men jag kanske minns fel..trenchcoat skrev:
När du i ditt första inlägg enbart säger att kunden ska göra rätt för sig så är det i mina ögon att se mellan fingrarna kring de saltade timmar och kring hembesöket. Tycker att detta är betydligt mera problematiskt beteende än att inte betala en faktura. Sen har jag efterfrågat mer information, vet ju inte hur länge detta pågått, ts ger inte mycket information (kanske av en anledning).R Rejäl skrev:
Sedan så håller jag med om att kunden ska göra rätt för sig, det belopp som är rimligt ska givetvis betalas i tid även om det finns pågående diskussioner kring resterande belopp.
I sitt inlägg så använder TS inte ordet faktura. TS skriver också att "de hade ett väldigt märkligt sätt att ta betalt". Vill de ha betalt kontant?
Edit: Ser nu att "fakturorna" nämns
Redigerat:
Ingen aning du får fråga TS vad dom har varit överens om angående betalning..trenchcoat skrev:När du i ditt första inlägg enbart säger att kunden ska göra rätt för sig så är det i mina ögon att se mellan fingrarna kring de saltade timmar och kring hembesöket. Tycker att detta är betydligt mera problematiskt beteende än att inte betala en faktura. Sen har jag efterfrågat mer information, vet ju inte hur länge detta pågått, ts ger inte mycket information (kanske av en anledning).
Sedan så håller jag med om att kunden ska göra rätt för sig, det belopp som är rimligt ska givetvis betalas i tid även om det finns pågående diskussioner kring resterande belopp.
I sitt inlägg så använder TS inte ordet faktura. TS skriver också att "de hade ett väldigt märkligt sätt att ta betalt". Vill de ha betalt kontant?