27 341 läst · 99 svar
27k läst
99 svar
Hantverkare som klampar rätt in...
Vilket huvud tänker du med?Fairlane skrev:
Målaren kanske inte är samma dynghögar som deras kompisar.
Ljuger man friskt i fakturan så ska man inte ha några pengar alls.
Har du aldrig haft kompisar som ibland uppträder som ja just det.
Vilket huvud tänker du med?Fairlane skrev:
Målaren kanske inte är samma dynghögar som deras kompisar.
Ljuger man friskt i fakturan så ska man inte ha några pengar alls.
Har du aldrig haft kompisar som ibland uppträder som ja just det.
men jösses ligen, du har aldrig tänkt så långt att målaren är ärlig?Alfredo skrev:
Varför är det en tvist med AoB?
Jo därför att de vill ha betalt för jobb som de inte har utfört! Ska det vara så svårt att skilja på rätt och fel?
Granskar fakturan alltför noga var sett dummaste jag har hört, det är alltså ok att salta och peppra fakturor?
Målaren är eventuellt ärlig; han har erkännt att han minns att de var där(vilket jag har spelat in) men han säger att han inte varit med på att hjälpa de andra in och se till att de kom till mig precis när jag var hemma och målaren slängde skräp och valde att ha min ytterdör helt öppen. Man behöver kod/nyckel till porten vilket firman inte har. Det är just det som gör det lite otroligt att de bara vips stod innanför min hall, då ngn måste ha hjälpt dem.
Målaren ändrade sin röst när jag konfronterade honom om han hjälpt dem komma in och om de ringt honom, men oavsett så är det mitt antagande och rätt troligt att fått hjälp då händelsen och tajmingen är rätt otrolig.
Det sjuka är dock nu, att det är väldigt svårt för mig att avgöra exakt vad deras arbete är värt.
Jag skall ta in 2st andra firmor och fråga vad det kan vara värt.
Men de är riktigt jävla vidriga då de ljuger, hotar och pushar för att få betalt.
Som att skriva att man lagt 8st timmar på att demontera ett golv som de inte rört. Jag har sagt till dem och skickat över foto på golvet som ligger kvar i lägenheten, dvs de har INTE gjort något med det så det är alltså en fet lögn.
Då får jag till svar att ”Ja men det var ngt trasigt med golvet och de tog det de hann”
1) De hittar på något helt befängt men det har INGET med det faktum att göra att de ljuger ihop timmar på jobb som inte ens är gjort.
2) I den fasta offerten på 15.000kr så fanns momentet med att demontera golvet med. Det var ett moment av flera. Så det är inte gjort.
Så jävla sjukt detta! Om de ljuger ihop arbete de inte gjort, hur vet jag att ngt ens stämmer.
Jag får helt enkelt ta in andra firmor som kan uppskatta vad deras arbete är värt i tid och den utifrån det göra ngt.
Den fasta offerten är inte uppfylld men jag fick en faktura på rörliga timmar som är 300% högre.
Så jävla bissart.
Det finns inga ÄTO:r heller. Det jag betalat är allt material.
Men samma sak där, de säger att de installerat svarta eluttag….men jag har ju dem kvar i kartongen?! De har INTE installerat dem.
Målaren ändrade sin röst när jag konfronterade honom om han hjälpt dem komma in och om de ringt honom, men oavsett så är det mitt antagande och rätt troligt att fått hjälp då händelsen och tajmingen är rätt otrolig.
Det sjuka är dock nu, att det är väldigt svårt för mig att avgöra exakt vad deras arbete är värt.
Men de är riktigt jävla vidriga då de ljuger, hotar och pushar för att få betalt.
Som att skriva att man lagt 8st timmar på att demontera ett golv som de inte rört. Jag har sagt till dem och skickat över foto på golvet som ligger kvar i lägenheten, dvs de har INTE gjort något med det så det är alltså en fet lögn.
Då får jag till svar att ”Ja men det var ngt trasigt med golvet och de tog det de hann”
1) De hittar på något helt befängt men det har INGET med det faktum att göra att de ljuger ihop timmar på jobb som inte ens är gjort.
2) I den fasta offerten på 15.000kr så fanns momentet med att demontera golvet med. Det var ett moment av flera. Så det är inte gjort.
Så jävla sjukt detta! Om de ljuger ihop arbete de inte gjort, hur vet jag att ngt ens stämmer.
Jag får helt enkelt ta in andra firmor som kan uppskatta vad deras arbete är värt i tid och den utifrån det göra ngt.
Den fasta offerten är inte uppfylld men jag fick en faktura på rörliga timmar som är 300% högre.
Så jävla bissart.
Men samma sak där, de säger att de installerat svarta eluttag….men jag har ju dem kvar i kartongen?! De har INTE installerat dem.
Kan man inte stämma denna firma för lögn och bedrägeri? Jag kan ju bevisa så enkelt att de inte gjort många saker som de påstår sig ha gjort.GrandSoir skrev:Målaren är eventuellt ärlig; han har erkännt att han minns att de var där(vilket jag har spelat in) men han säger att han inte varit med på att hjälpa de andra in och se till att de kom till mig precis när jag var hemma och målaren slängde skräp och valde att ha min ytterdör helt öppen. Man behöver kod/nyckel till porten vilket firman inte har. Det är just det som gör det lite otroligt att de bara vips stod innanför min hall, då ngn måste ha hjälpt dem.
Så jävla bissart.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 821 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 821 inlägg
Varför denna aggressivitet?S Stegväxellåda skrev:
Eller så är de inte kompisar, utan bara någon man hälsar på när man ses på stan, vad vet vi?S Stegväxellåda skrev:
Man ska givetvis inte ha pengar för det man ljudet om och givetvis för det som stämmer.S Stegväxellåda skrev:
Nej faktiskt inte. Jag har haft vänner som gjort fel, men jag skulle inte hjälpa dem att begå sådana här handlingar.S Stegväxellåda skrev:
Har du sådana kompisar som är bedragare och hjälper du dem då i bedrägerierna, fast du själv är ärlig och hederlig?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 821 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 821 inlägg
Du kan givetvis lämna in en polisanmälan om du vill. Förmodligen kommer ärendet avskrivas direkt, men den rätten har du.GrandSoir skrev:
Sen kan du även starta ett civilrättsligt mål mot dem om du vill. Du kan ta den frågan med din advokat/jurist om du inte vill göra din egen talan. Jag gissar att du kommer att bli avrådd, men du får göra som du vill.
Men - om det finns en detaljerad offert med fast pris på 15 tkr så är ju saken klar. Om de sedan inte utfört det de ska enl offerten, så bestrider du skriftligen hela fakturan med motiveringen att alla offertens arbeten ej har utförts. Sedan ligger bollen hos firman. Går det till tingsrätten kommer den att söka förlika er. Då är det givetvis bra om du kan visa på vad som ej är utfört.GrandSoir skrev:Målaren är eventuellt ärlig; han har erkännt att han minns att de var där(vilket jag har spelat in) men han säger att han inte varit med på att hjälpa de andra in och se till att de kom till mig precis när jag var hemma och målaren slängde skräp och valde att ha min ytterdör helt öppen. Man behöver kod/nyckel till porten vilket firman inte har. Det är just det som gör det lite otroligt att de bara vips stod innanför min hall, då ngn måste ha hjälpt dem.
Så jävla bissart.
Lite OT: äger TS sin lägenhet? ROT?
Jag äger min lägenhetK Karldanaxel skrev:Men - om det finns en detaljerad offert med fast pris på 15 tkr så är ju saken klar. Om de sedan inte utfört det de ska enl offerten, så bestrider du skriftligen hela fakturan med motiveringen att alla offertens arbeten ej har utförts. Sedan ligger bollen hos firman. Går det till tingsrätten kommer den att söka förlika er. Då är det givetvis bra om du kan visa på vad som ej är utfört.
Lite OT: äger TS sin lägenhet? ROT?