43 847 läst · 472 svar
44k läst
472 svar
handla av svenska internet butiker
Jag tycker en stor fördel med klarna är om något blir fel och företaget är svårt att få tag i då kan klarna lösa det (för dom vill såklart ha sina pengar
) . Har två gånger beställt rätt stora saker som försvunnit på någon terminal och trots flera försök inte kommit någonstans med företagen. Men när jag pausat fakturan och beskrivit för klarna har det inte tagit mer än en dag innan svar och lösning presenterats. Tvivlar att det är slump utan jag tror det helt enkelt är så att klarna har lite mera "muskler" än en enskild engångskund.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 451 inlägg
Jag förstår inte detta skrik om klarna.
För mig har det fungerat bra!
Jag gillar deras funktion pausa. Om det är något problem med en faktura.
Det saknar jag hos de andra bolagen.
Jag har aldrig haft problem med autogiro medgivande. Kanske beror på att min bank (Nordea) kräver ett godkännande. Vad de kan ha gjort är att fyllt i en ansökan åt dig. Det är kan vara lite fult. Men om banken godkänner en ansökan du inte gjort själv byt bank.
Sen har jag svårt att förstå de som muttrar om hur de lägger upp saker och att de tar betalt för avbetalning.
Tänk själva... De är ett vinstdrivande företag. De vill tjäna pengar. De tjänar inte speciellt mycket när man betalar direkt. Näthandeln betalar säkert en liten avgift per köp.
Dock tycker jag det är svårt att få tag på dem. Jag kommer fortsätta handla via klarna.
Jag tycker att det känns bättre å betala via PayPal. De registrerar ditt köp lika mycket som klarna gör.
Sen är det lite komiskt å läsa i media om hur mycket de skickar till kronofogden varje år. Vad man inte nämner så högt är att klarna är ett av de största bolagen. De som hamnar där är de som inte betalar. Alltså skickar de till kronis. Att de många brukar vara klara fall för lyxfällan ska inte drabba mig genom olika försämringar. Dessa brukar även ha kreditkort. (självklart kan man drabbas av högre avgifter hos klarna. Men ingen lagändring tack.)
Jag har aldrig haft problem med autogiro medgivande. Kanske beror på att min bank (Nordea) kräver ett godkännande. Vad de kan ha gjort är att fyllt i en ansökan åt dig. Det är kan vara lite fult. Men om banken godkänner en ansökan du inte gjort själv byt bank.
Sen har jag svårt att förstå de som muttrar om hur de lägger upp saker och att de tar betalt för avbetalning.
Tänk själva... De är ett vinstdrivande företag. De vill tjäna pengar. De tjänar inte speciellt mycket när man betalar direkt. Näthandeln betalar säkert en liten avgift per köp.
Dock tycker jag det är svårt att få tag på dem. Jag kommer fortsätta handla via klarna.
Jag tycker att det känns bättre å betala via PayPal. De registrerar ditt köp lika mycket som klarna gör.
Sen är det lite komiskt å läsa i media om hur mycket de skickar till kronofogden varje år. Vad man inte nämner så högt är att klarna är ett av de största bolagen. De som hamnar där är de som inte betalar. Alltså skickar de till kronis. Att de många brukar vara klara fall för lyxfällan ska inte drabba mig genom olika försämringar. Dessa brukar även ha kreditkort. (självklart kan man drabbas av högre avgifter hos klarna. Men ingen lagändring tack.)
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 451 inlägg
[SKPG]Zamora skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alternativet "Betala för min vara" är längst ner i listan. Överst på listan, och förvalt, är "Öppna ett konto hos ett riktigt skitföretag, ett annat än det där jag handlar, som tycker att den bästa kunden är den som får betalningspåminnelser."
Så är det absolut, men jag är en långsint jävel. Sist jag kollade hade de fortfarande samma VD.Jetkokos skrev:
Edit: Och läser du #67 ovan så försöker de fortfarande lura in en i ett konto hos dem.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 451 inlägg
Här är ett till exempel på deras ruttna retorik.
https://www.dn.se/ekonomi/klarnagrundaren-om-kritiken-och-framtidens-billigare-bolan/
VD slår ifrån sig kritiken mot att deras betalalternativ "Konto" inte är en direktbetalning, utan att man öppnar ett konto hos Klarna. Försvaret består i att det sen tidigare fanns Elloskonto och Ikeakonto.
Men nu hette de ju inte Klarnakonto, eller hur?!
https://www.dn.se/ekonomi/klarnagrundaren-om-kritiken-och-framtidens-billigare-bolan/
VD slår ifrån sig kritiken mot att deras betalalternativ "Konto" inte är en direktbetalning, utan att man öppnar ett konto hos Klarna. Försvaret består i att det sen tidigare fanns Elloskonto och Ikeakonto.
Men nu hette de ju inte Klarnakonto, eller hur?!
Det beror nog på vad du tidigare valt? Jag fick upp direktbetalning med kort som förvalt alternativ.Nyfniken skrev:
Och sen är det nog så att alla alternativen kan inte vara högst upp
Mycket utav kritiken hade kunde undvikas om folk läste först vad som står först.
Men så länge folk inte läser kommer de missuppfatta saker...
Och man ska inte riktigt tro på allt som står i tidningen. Eftersom där samlas de människor som inte är läskunniga eller inte begriper att man måste betala när en räkning dyker upp.
Men det är roligare att skriva snyftisar om dessa människor och kunna ge klarna en rejäl känga. Frågan är hur många som verkligen är så missnöjda med klarna. Många tänker nog inte ens att det är klarna.
Men eftersom det står i tidningen så är det sant... Eller inte... Tja det är sant men problemet är självförvållat.
Men så länge folk inte läser kommer de missuppfatta saker...
Och man ska inte riktigt tro på allt som står i tidningen. Eftersom där samlas de människor som inte är läskunniga eller inte begriper att man måste betala när en räkning dyker upp.
Men det är roligare att skriva snyftisar om dessa människor och kunna ge klarna en rejäl känga. Frågan är hur många som verkligen är så missnöjda med klarna. Många tänker nog inte ens att det är klarna.
Men eftersom det står i tidningen så är det sant... Eller inte... Tja det är sant men problemet är självförvållat.
Nu ligger den artikeln bakom en betalvägg och DN är den sista tidning jag läser. Åtminstone så länge jag vill läsa vad som händer i den riktiga världen utanför DN.Nyfniken skrev:
Här är ett till exempel på deras ruttna retorik.
[länk]
Men nu hette de ju inte Klarnakonto, eller hur?!![]()
Men vad är problemet? Öppnas det ett konto automatiskt eller måste jag välja det aktivt? Är. Det ett konto med. Kredit?
Klarna är Nordea.B Byggdjuret skrev:Jag förstår inte detta skrik om klarna.