41 728 läst · 472 svar
42k läst
472 svar
handla av svenska internet butiker
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Jag är ingen storhandlare på nätet, men kollar jag historiken i Klarna-appen så ligger det knappt hundra poster där från 2017 till i dag. Eftersom det går att få upp detaljerad information om alla köp så är inte 320 sidor mycket om man handlar lite mer på nätet än mig.
https://twitter.com/nilrod/status/1277889224843448325?s=20B Byggdjuret skrev:
Sen är det väl ingen som är så sugen på att lägga ut hela den informationen på internet så mer bevis än så får du väl inte innan du begär ut din egen info.
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Nu läste jag info om gdpr på klarna och qliro.M Mangan13 skrev:
Båda samlar in och sparar uppgifter om dina köp.
Med tanke på den senaste uppgiften så backar jag lite. Källa blir inte så viktigt. Eftersom det känns som en rimlig siffra 530 sidor.
Dock är det värt att tänka på är att klarna är inte ensamma om att lagra dessa uppgifter. Snabbkoll visade att både qliro och trustly samt Svea sparar samma uppgifter. Så vi ska nog inte hänga klarna ensamma
..
När jag köper något får jag ett mail från Klarna och på mailet kan jag sedan välja hur jag vill betala. Väljer sedan se fakturan och längst ner hittar jag ett gammaldags inbetalningskort som ska betalas inom 14 dagar. Vill inte att Klarna ska lägga in mitt bankkonto i sina datasystem som sedan vem som helst kan komma över. Lever i ett polyamoröst förhållande där tanterna bestämmer vem som ska låna mej när och då har jag ingen möjlighet att släpa med mig bankdosan för att öppna mitt bankkonto på andras datorer.
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Vad har du nu kommit på... Varför skulle Klarna ha så osäkra data system så att vem som helst kan komma åt ditt bankkonto?N nallepu skrev:När jag köper något får jag ett mail från Klarna och på mailet kan jag sedan välja hur jag vill betala. Väljer sedan se fakturan och längst ner hittar jag ett gammaldags inbetalningskort som ska betalas inom 14 dagar. Vill inte att Klarna ska lägga in mitt bankkonto i sina datasystem som sedan vem som helst kan komma över. Lever i ett polyamoröst förhållande där tanterna bestämmer vem som ska låna mej när och då har jag ingen möjlighet att släpa med mig bankdosan för att öppna mitt bankkonto på andras datorer.
Och vad har folk för glädje av ditt kontonr? De kan inte plocka ut några pengar
Tror det handlar om att man fått för sig någonting när det gäller Klarna.
Om du är orolig att folk ska spåra dig kanske du ska sluta dra sanma poly historia i varje inlägg, i varje forum du är aktiv, lätt att koppla ihop dina användare mellan olika siter.N nallepu skrev:När jag köper något får jag ett mail från Klarna och på mailet kan jag sedan välja hur jag vill betala. Väljer sedan se fakturan och längst ner hittar jag ett gammaldags inbetalningskort som ska betalas inom 14 dagar. Vill inte att Klarna ska lägga in mitt bankkonto i sina datasystem som sedan vem som helst kan komma över. Lever i ett polyamoröst förhållande där tanterna bestämmer vem som ska låna mej när och då har jag ingen möjlighet att släpa med mig bankdosan för att öppna mitt bankkonto på andras datorer.
Liknande trådar
-
Skurvgolv på ny obehandlad golv i villa från -67
Byggnadsvård -
Någon som handlat på budgetlight.se?
Belysning -
Svenska Kraftnät vill handla med el för att få ner elpriserna
Artikelkommentarer -
Internetelmaterialhandlare för köp av bla. vägguttag, lampbrytare och taklampor
El -
Att handla bildelar på internet kan bli dyrt!
Övrigt Off Topic