Hos Svea är pengarna reserverade så kunden kan inte använda dem. Hos SEB som jag har ligger de i ett eget fält tex. Men andra betalningar, tex Ica och andra affärer. Det brukar försvinna under natten när de butikerna tar sina pengar.
Men vi får dem inte innan vi godkänner.

jackt jackt skrev:
Också som ett förtydligande, Klarna har 2-3 olika checkout, v2, v3.
De ser lite olika ut så därav kan det vara skillnad på hur lätt det är att se de olika valen. Tror de har enklare moduler också, där man inte använder sig av deras ”klarna-konto”, men de är mycket ovanliga.
Svea har också en checkout liknande den hos klarna, men det är inget krav att använda, så tex vi använder de lösa delarna, därav att vi har lösa delar i kassan.

[bild]
Sveas kassa verkar betydligt bättre än Klarnas. Bygger väl på Payson som de köpte upp för ett tag sedan. Bra att det finns alternativ som Swish och Paypal.

jackt jackt skrev:
Hos Svea är pengarna reserverade så kunden kan inte använda dem. Hos SEB som jag har ligger de i ett eget fält tex. Men andra betalningar, tex Ica och andra affärer. Det brukar försvinna under natten när de butikerna tar sina pengar.
Men vi får dem inte innan vi godkänner.
Betydligt mer ärligt att reservera betalsumman.

• Gilla
jackt
  • Laddar…
Mats-S
Jonathan C Jonathan C skrev:
Instämmer!
Instämmer!
Klarna är ett riktigt skitföretag :mad:

a.o.f a.o.f skrev:
Sveas kassa verkar betydligt bättre än Klarnas. Bygger väl på Payson som de köpte upp för ett tag sedan. Bra att det finns alternativ som Swish och Paypal.
Payson finns kvar, men deras kassa är mer lik klarnas.

jackt jackt skrev:
Payson finns kvar, men deras kassa är mer lik klarnas.
Använde mig av dem förr i tiden och de var bra att ha att göra med.

Minn summering. När jag betalar vill jag inte ha med betaltjänsten att göra. T.ex om jag betalar kontant vill jag inte behöva ha med varken myntverket eller riksbanken att göra utan det skall bara fungera.

Flera här har verkligen ett hat till klarna. Allt de gör är fel. De luras och håller på.
Men ni glömmer vissa detaljer.
Ett kortköp som görs där sparas inte några siffror ner än nödvändigt.
Hade det känns bättre om det varit nått skumt nätbutik som tar dina kortuppgifter? Än att klarna tar dessa?
För min del är det enkelt. Klarna.
Jag föredrar klarna om jag får välja.
Det är väldigt enkelt att anmäla om man inte fått en vara tex. De har kommit längre när det gäller sina tjänster.
Som privatperson är jag inte intresserad av när säljaren får sina pengar. Med tanke på hur stora de är så verkar de flesta tycka att villkoren är okej. För er här som driver näthandel.
De flesta föredrar många olika betalsystem. Men de är ointresserade av när ni får betalt. Det är intresserade av när de får varan som de lagt ut pengar på. Om jag betalar direkt till dig så lånar jag ut pengar till dig utan ränta tills jag får mina vara.
Som kund är leveranstid viktigare än avgift..
Men oftast går pengarna via klarna t. Ex och de allra flesta bryr sig inte. Jag föredrar klarna. Men bryr mig inte så mycket om vilket.
De som tycker de blir lurade till autogiro bör se över synen och kanske ska glasögon. Det är inte speciellt otydligt. Om man bara läser.
Det är inte klarnas fel att vissa inte kan läsa.
Jag tycker det är smidigt när jag beställer nånstans och bara behöver fylla i mail och post nr.
Men jag är inte så vidskeplig av mig

Redigerat:
  • Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Hade det känns bättre om det varit nått skumt nätbutik som tar dina kortuppgifter? Än att klarna tar dessa?
Akademibokhandeln får gärna använda Klarna för att lösa ut min korttransaktion. Blanda inte in mig bara! Så länge jag slipper skapa konton och ladda ner appar så är jag nöjd. Från min sida sett ska det vara helt sömlöst.

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Förlåt, men vad är det du har missat? Ganska tydligt att de använder sig av Klarna för all typ av betalning. Eller?
Är det glasklart verkligen?

Visa bilaga 420366
(Det ser likadant ut hos Akademibokhandeln)

Ja, det tycker jag. Står ju ”Klarna” längst ner. Lägg därtill att på första sidan så finns den bild jag skickade tidigare.

JLyck JLyck skrev:
Ja, det tycker jag. Står ju ”Klarna” längst ner. Lägg därtill att på första sidan så finns den bild jag skickade tidigare.
Vad betyder då den lilla rosa loggan undrar jag?

Nyfniken Nyfniken skrev:
Akademibokhandeln får gärna använda Klarna för att lösa ut min korttransaktion. Blanda inte in mig bara! Så länge jag slipper skapa konton och ladda ner appar så är jag nöjd. Från min sida sett ska det vara helt sömlöst.
Läser du dina egna inlägg?
Nu är det okej att klarna tar dina kortuppgifter. Men de ska inte få fina adressuppgifter?
Hur

B Byggdjuret skrev:
Läser du dina egna inlägg?
Nu är det okej att klarna tar dina kortuppgifter. Men de ska inte få fina adressuppgifter?
Hur
Jo det gör jag, men det är bra uppenbart att du inte gör det.

Akademibokhandeln får vara kund hos Klarna.
Jag vill inte vara det.

Jag kan inte vara tydligare än såhär.

Om Akademibokhandeln i sin relation med Klarna behöver dela med sig av mina uppgifter till Klarna så är det fritt fram.

Jag vill inte ha Klarnas namn på mitt kontoutdrag. Jag vill inte ha ett konto hos Klarna. Om det strular med leveransen så vill jag ringa Akademibokhandeln. Om det strular med betalningen vill jag ringa Akademibokhandeln. Vill de kontakta mig så vill jag att kontakten kommer från Akademibokhandeln.

Sen får Akademibokhandeln och Klarna skicka mitt namn, adress, kortnummer, köphistorik mm bäst de vill, det rör mig inte ryggen.

Edit: Av någon outgrundlig anledning så lyckas du och några till få det här till att jag är rädd för att någon ska få tag på mina uppgifter. Eller att specifikt Klarna skulle göra det. Det är för mig ett mysterium. Kanske är det för att det figurerar en och annan foliehatt här och ni buntar ihop mig med dem, vad vet jag.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jo det gör jag, men det är bra uppenbart att du inte gör det.

Akademibokhandeln får vara kund hos Klarna.
Jag vill inte vara det.

Jag kan inte vara tydligare än såhär.

Om Akademibokhandeln i sin relation med Klarna behöver dela med sig av mina uppgifter till Klarna så är det fritt fram.

Jag vill inte ha Klarnas namn på mitt kontoutdrag. Jag vill inte ha ett konto hos Klarna. Om det strular med leveransen så vill jag ringa Akademibokhandeln. Om det strular med betalningen vill jag ringa Akademibokhandeln. Vill de kontakta mig så vill jag att kontakten kommer från Akademibokhandeln.

Sen får Akademibokhandeln och Klarna skicka mitt namn, adress, kortnummer, köphistorik mm bäst de vill, det rör mig inte ryggen.

Edit: Av någon outgrundlig anledning så lyckas du och några till få det här till att jag är rädd för att någon ska få tag på mina uppgifter. Eller att specifikt Klarna skulle göra det. Det är för mig ett mysterium. Kanske är det för att det figurerar en och annan foliehatt här och ni buntar ihop mig med dem, vad vet jag.
Måste erkänna att jag blivit nyfiken på vad som hänt eftersom du är så anti Klarna (och några andra företag). Vill du dela med dig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.