41 726 läst · 472 svar
42k läst
472 svar
handla av svenska internet butiker
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Nu verkar du ha nyktrat till!Nyfniken skrev:Jo det gör jag, men det är bra uppenbart att du inte gör det.
Akademibokhandeln får vara kund hos Klarna.
Jag vill inte vara det.
Jag kan inte vara tydligare än såhär.
Om Akademibokhandeln i sin relation med Klarna behöver dela med sig av mina uppgifter till Klarna så är det fritt fram.
Jag vill inte ha Klarnas namn på mitt kontoutdrag. Jag vill inte ha ett konto hos Klarna. Om det strular med leveransen så vill jag ringa Akademibokhandeln. Om det strular med betalningen vill jag ringa Akademibokhandeln. Vill de kontakta mig så vill jag att kontakten kommer från Akademibokhandeln.
Sen får Akademibokhandeln och Klarna skicka mitt namn, adress, kortnummer, köphistorik mm bäst de vill, det rör mig inte ryggen.
Edit: Av någon outgrundlig anledning så lyckas du och några till få det här till att jag är rädd för att någon ska få tag på mina uppgifter. Eller att specifikt Klarna skulle göra det. Det är för mig ett mysterium. Kanske är det för att det figurerar en och annan foliehatt här och ni buntar ihop mig med dem, vad vet jag.
Akademibokhandeln har valt att låta en extern firma för ta han om deras betalningar. Du är fortfarande kund hos Akademibokhandeln först. Får du inte din bok så, är det dessa då. Bråkar med. När du betalar med ditt kort så lagras de. Uppgifter som. Behövs hos klarna. Dock kommer det stå klarna på kontoutdraget. Det beror på att det är dessa som utför betalningen. Nu verkar det som att det står båda namnen på kontoutradraget.
Men är det jobbiga att det står klarna på utdraget?
Är anda företag bättre?
Eller vi du inte att ska veta att du använder klarna?
Jag är inte dum i huvudet, jag förstår varför det står Klarna. (Det står bara Klarna). Om en månad, när jag tittar på mitt kontoutdrag så vill jag att det ska stå vart jag har handlat. Inte 20 rader med olika belopp som det alla står "Klarna" på. Det här är liksom inte ett tekniskt avancerat problem, men de i den här branschen har valt att fokusera på sig själva i stället för på slutkunden.B Byggdjuret skrev:
Om jag gör ett impulsköp i jobbet, där jag behöver kvitto på grejerna. Då vill jag köpa, få kvittot, och lämna in det så jag kan släppa den biten och gå vidare i livet. Det är de som ska lösa det så att jag får ett kvitto på ett smidigt sätt. Inte pracka på mig en massa kryckiga lösningar som gör det jobbigt för mig.
Det är ju precis av den här anledningen jag inte handlar av företag som använder Klarna. Dum som jag var trodde jag att de inte kunde misslyckas med det här om jag var noga och tittade tre gånger extra så att det inte stod Klarna bredvid det betalalternativ jag valde. Men vad hände? Inget kvitto. En länk till en sida med inloggning med BankID.
Jag har ett annat litet problem som gäller Klarna, får flertalet mailfakturor och annat per vecka som gäller en annan person och vet inte hur jag skall få ordning på detta.
Var inte så förtjust i Klarna innan och är det definitivt inte nu.
Var inte så förtjust i Klarna innan och är det definitivt inte nu.
Det där få du gåpå din bank om, hos SHB så står det ”K*säljföretaget”Nyfniken skrev:
I första mejlet från Klarna så finns en länk till ”fakturan” från säljföretaget. Hos mig står det att fakturan är betald fastän jag inte har betalat Klarna än.Nyfniken skrev:Om jag gör ett impulsköp i jobbet, där jag behöver kvitto på grejerna. Då vill jag köpa, få kvittot, och lämna in det så jag kan släppa den biten och gå vidare i livet. Det är de som ska lösa det så att jag får ett kvitto på ett smidigt sätt. Inte pracka på mig en massa kryckiga lösningar som gör det jobbigt för mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad händer om du ’bara’ skiter i fakturorna?ceson skrev:
Jag förstår att det är störande att få någon annans post men vad skulle hända om du skiter i dom? Jagar Klarna dig, måste du bestrida etc?
Gissar att det är olämpligt att spärra avsändaren då du riskerar att inte få din post.
Det händer inget mer än att det fortsätter att komma mail. Att blocka avsändaren var deras lösning på problemet men eftersom jag som många andra som handlar på nätet är ofrivillig kund hos Klarna och kan förvänta mig mail som faktiskt är ämnade för mig så är ju det ingen väg jag vill gå.tttomten skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 576 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 576 inlägg
Jaha, varför berättade du inte det? Gissningslek?ceson skrev:
Exakt vad sa Klarna? Någon person du känner till eller helt okänd?
Ändrade inlägget för att förtydliga. Det jag tänkte på först är att man oftast kan analysera mailet och få ut vilken adress som är den riktiga mottagaren innan det blev vidarebefordrat till dig. Om det är så att det verkligen är din adress som används för annans fakturor så skulle jag säga att det är Klarnas problem att kontakta personen det gäller och rätta till problemet.
Redigerat:
Jag har försökt det mesta och pratat med
Mailadressen tillhör en för mig helt okänd person som förmodligen fått en bokstav fel i sin mailadress och jag har bett dem kontakta personen så att dem kan rätta till problemet, men hitintills har inget hänt.
Jag har pratat med flertalet i kundtjänsten och även deras överordnade men än så länge utan resultat.
Ber så hemskt mycket om ursäkt, var inte min mening att skapa en gissningslek.I mitt huvud så var det ganska klart att första steget var att kontakta Klarna.MultiMan skrev:
Mailadressen tillhör en för mig helt okänd person som förmodligen fått en bokstav fel i sin mailadress och jag har bett dem kontakta personen så att dem kan rätta till problemet, men hitintills har inget hänt.
Jag har pratat med flertalet i kundtjänsten och även deras överordnade men än så länge utan resultat.
Expressen tar upp liknande problem. Borde minska risken att någon handlar på ditt konto.ceson skrev:
– Till att börja med kan man gå in på Klarna och kryssa i att man måste identifiera sig med bank-ID för att kunna handla. Man behöver alltså själv aktivt gå in och lägga in den spärren mot köp utan bank-ID, säger hon.
7https://www.expressen.se/dinapengar/sa-latt-kapas-din-identitet-pa-klarna/
Står inte personens namn och adress på fakturan? I så fall prova att skicka ett brev och upplys denne om den felaktiga mailadressen.ceson skrev:Jag har försökt det mesta och pratat med
Ber så hemskt mycket om ursäkt, var inte min mening att skapa en gissningslek.I mitt huvud så var det ganska klart att första steget var att kontakta Klarna.
tillägg, kan ju vara så att denne är omedveten om felet och undrar varför hans fakturor inte kommer.