Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja, det kanske det gör hos dig. Det gör det inte hos mig. Om du läser #330 så ser du att jag klippt in hela texten.

"Betalsätt: Klarna
Klicka här för att se och genomföra din betalning.
"
Självklart ska du ha ett kvitto på ditt köp. Att det inte dykt är konstigt. Men jag är osäker på vems fel det är

B Byggdjuret skrev:
Nu verkar du ha nyktrat till!
Akademibokhandeln har valt att låta en extern firma för ta han om deras betalningar. Du är fortfarande kund hos Akademibokhandeln först. Får du inte din bok så, är det dessa då. Bråkar med. När du betalar med ditt kort så lagras de. Uppgifter som. Behövs hos klarna. Dock kommer det stå klarna på kontoutdraget. Det beror på att det är dessa som utför betalningen. Nu verkar det som att det står båda namnen på kontoutradraget.
Men är det jobbiga att det står klarna på utdraget?
Är anda företag bättre?
Eller vi du inte att ska veta att du använder klarna?
Om jag ringer Berra så svarar det oftast "-Berra" i telefonen, inte Telia. Pss vill jag att det skall stå vem jag handlar av, inte Klarna. När jag betalar med kontanter på ICA så står det ICA på kvittot. Betalar jag med kort står det ICA på internetbanken. Klarna för mig är helt ointressant, ungefär som banken. Jag skiter i deras ursäkter, jag vill ha det som är smidigast för mig som kund.

Se åtminstone till att det står "Akademibokhandeln by Klarna" på kontoutdraget så man vet vem pengarna gick till. Kan inte vara rocket science att Akademibokhandeln skickar denna info automatiskt till Klarna så att Klarna kan modifiera texten.

Här i Kina där allting är mycket bättre står det i WeChat vem jag betalat till när jag betalar med telefonen vilket fungerar utan BankID. Utan i stället får man scanna säljarens kod (eller låta säljaren scanna din kod) och sedan godkänner man med pin eller fingeravtryck. Finns beloppsgränser som skydd. Sverige borde titta på de som har gjort fungerande lösningar innan vi hittar på för mycket själva. Därmed inte sagt att Bank ID saknar mening men när det gäller själva betalningslösningarna ligger vi långt efter. Samma med världens bästa ehandelssajt TaoBao som i stort sett alla använder i Kina, du har stenkoll på allt när du handlar och kan tracka alla paket.

tttomten tttomten skrev:
Står inte personens namn och adress på fakturan? I så fall prova att skicka ett brev och upplys denne om den felaktiga mailadressen.

tillägg, kan ju vara så att denne är omedveten om felet och undrar varför hans fakturor inte kommer.
Personen i fråga är
tttomten tttomten skrev:
Står inte personens namn och adress på fakturan? I så fall prova att skicka ett brev och upplys denne om den felaktiga mailadressen.

tillägg, kan ju vara så att denne är omedveten om felet och undrar varför hans fakturor inte kommer.
Personen är säkert helt omedveten om problemet och namn och adress har jag via fakturorna men tycker att eftersom personen ifråga och Klarna har en relation så borde det väl inte vara så svårt för dem att lösa problemet. Fakturorna betalas så där är inga problem så allt hänger troligtvis bara på ett feltryck på en bokstav i mailadressen.

A Anders_Nilsson skrev:
Se åtminstone till att det står "Akademibokhandeln by Klarna" på kontoutdraget så man vet vem pengarna gick till.
Ta det med din bank.
SHB (Handelsbanken) har ”K*säljföretaget” på kontoutdragen. Se inlägg 428

Demmpa Demmpa skrev:
Ta det med din bank.
SEB likaså

Demmpa Demmpa skrev:
Ta det med din bank.
Jag har Handelsbanken.

MultiMan
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag har Handelsbanken.
Då står det K*säljande företag, som andra redan skrivit. Har själv SHB.

Var inte så från början men ändrades för kanske ett år sedan.

Aktuellt exempel, taget idag: Skärmdump av transaktionslista med partiellt dolda företagsnamn.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag har Handelsbanken.
Det kanske står olika beroende på hur man betalar genom Klarna.
När jag väljer ”Få först betala sen” så står det iaf så som jag visat i tidigare inlägg.

A Anders_Nilsson skrev:
Om jag ringer Berra så svarar det oftast "-Berra" i telefonen, inte Telia. Pss vill jag att det skall stå vem jag handlar av, inte Klarna. När jag betalar med kontanter på ICA så står det ICA på kvittot. Betalar jag med kort står det ICA på internetbanken. Klarna för mig är helt ointressant, ungefär som banken. Jag skiter i deras ursäkter, jag vill ha det som är smidigast för mig som kund.

Se åtminstone till att det står "Akademibokhandeln by Klarna" på kontoutdraget så man vet vem pengarna gick till. Kan inte vara rocket science att Akademibokhandeln skickar denna info automatiskt till Klarna så att Klarna kan modifiera texten.

Här i Kina där allting är mycket bättre står det i WeChat vem jag betalat till när jag betalar med telefonen vilket fungerar utan BankID. Utan i stället får man scanna säljarens kod (eller låta säljaren scanna din kod) och sedan godkänner man med pin eller fingeravtryck. Finns beloppsgränser som skydd. Sverige borde titta på de som har gjort fungerande lösningar innan vi hittar på för mycket själva. Därmed inte sagt att Bank ID saknar mening men när det gäller själva betalningslösningarna ligger vi långt efter. Samma med världens bästa ehandelssajt TaoBao som i stort sett alla använder i Kina, du har stenkoll på allt när du handlar och kan tracka alla paket.
Olika betallösningar är aldrig fel.
Frågan är hur tröga vi är på att ta till oss nya lösningar.
Bank ID är en bra och säker lösning.
Det är vad jag vet ingen som lyckats hacka den lösningen. Vad det handlar om är att folk är för godtrogna

Nu har jag kontaktat Klarna igen och dagens förslag till lösning var att jag skulle radera min nuvarande mailadress och skaffa en ny för att slippa få mail från dem:thinking:, jag ger upp!!!

• Haha
  • Wow
RoAd och 4 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Nu har jag kontaktat Klarna igen och dagens förslag till lösning var att jag skulle radera min nuvarande mailadress och skaffa en ny för att slippa få mail från dem:thinking:, jag ger upp!!!
Vem var det som undrade varför jag tyckte Klarna var ett skitföretag? :crysmile:

• Gilla
a.o.f och 4 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Den människan på supporten kanske skulle fundera ett varv till på sina 'råd'.....

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vem var det som undrade varför jag tyckte Klarna var ett skitföretag? :crysmile:
Skönt att du fick lite mer skit att kasta på klarna.
För den människan speglar hela företaget. Det vet vi alla.
För de har väl bara en anställd på supporten. Och troligtvis har den stackarn blivit tillsagd att komma med dumma råd gärna vara otrevlig..
Jo så måste det vara. För om man driver ett företag så vill man ha otrevlig personal. Så man inte riskerar att driva ett Företag det går bra för

• Gilla
tank77
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
För den människan speglar hela företaget. Det vet vi alla.
För de har väl bara en anställd på supporten. Och troligtvis har den stackarn blivit tillsagd att komma med dumma råd gärna vara otrevlig..
Du tänker att @ceson pratade med samma person på kundtjänsten varje gång. Eller hur menar du egentligen?

Edit: Eller menar du att kundtjänsten hos Klarna är välutbildad och kunnig eftersom firman går bra...?

Nyfniken Nyfniken skrev:
Du tänker att @ceson pratade med samma person på kundtjänsten varje gång. Eller hur menar du egentligen?

Edit: Eller menar du att kundtjänsten hos Klarna är välutbildad och kunnig eftersom firman går bra...?
Blir nog svårt att förklara för dig. Du får helt enkelt leva i ovisshet. Eller så börjar du fundera på service

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.