41 808 läst · 472 svar
42k läst
472 svar
handla av svenska internet butiker
Ja men visst har du registrerat dig på PayPal?a.o.f skrev:
Du kan betala direkt via Klarna också, med ditt bankkort.
Ja, PayPal har mitt namn. Har både privat och företagskonto på PayPal och det känns bra att det inte går att övertrassera vilket gör att det inte är intressant att stjäla. Vill inte så gärna betala med bankkort.FredrikR skrev:
Inkompetens av köparen. Du kan välja att ha allt på ett konto, betala var för sig eller betala direkt.T Taxture skrev:
Allt är uppspecat om du väljer konto och hur mycket det är kvar på varje specifikt köp. Väljer du att betala var för sig så får du 2 olika inbetalningar.
Har aldrig slagit fel för mig när jag använder det. Jag vägrar att betala något förrän jag fått varan och sett att allt är komplett och helt.
Vill man betala efter man fått varan men inte på månader så väljer man 14 dagar, funkar superbra.
Sådana personer skall helst inte få handla. De tänker "nä men jag betalar bara 50kr denna gången så har jag mer till pizza och cola på fredag" vips så har du räntan inslagen till nästa betalning.HasseTeknik skrev:
Nej? Om du inte kan reda ut med med försäljaren kan du reklamera köpet hos ditt kortföretag. Förstår inte varför man själv skall bråka när någon annan kan göra det i ens ställe...Fotografen skrev:
Har inte gett dem medgivande eftersom jag antingen betalt med kort eller direktbetalning bank. Hur många andra går igenom vilka autogiromedgivande man har?Fotografen skrev:
Ser att det hänt fler än mig. Artikel i Expressen.
https://www.expressen.se/dinapengar/kundernas-ilska-mot-klarna-efter-missen/
Vad bra att det ser ut så där nu. För nåt år sedan brukade faktura vara förvalt för mig och jag fick göra ett antal klick på små länkar för att kunna välja att betala direkt.MugAssMaz skrev:
Har för mig att det varit uppe i riksdagen och debatterats om huruvida faktura ska få vara förvalt eller ej. Har det blivit någon lag som reglerar detta eller är det självsanering?
Men artikeln handlar ju inte om det som du beskriver...a.o.f skrev:
Jag använder själv funktionen som beskrivs i artikeln, men det är ju inget autogiromedgivande.
Jag uppfattar att betala direkt betyder att du får vänta med att betala tills fakturan kommer.Dheri skrev:Vad bra att det ser ut så där nu. För nåt år sedan brukade faktura vara förvalt för mig och jag fick göra ett antal klick på små länkar för att kunna välja att betala direkt.
Har för mig att det varit uppe i riksdagen och debatterats om huruvida faktura ska få vara förvalt eller ej. Har det blivit någon lag som reglerar detta eller är det självsanering?
"Betaltjänstbolaget Klarna får hård kritik i sociala medier.C C.Lundin skrev:
Kunder menar att de kopplar på ett autogiro mellan kunden och Klarna – i hemlighet.
– Man etablerar en väg in i mitt bankkonto utan att vara jättetydliga med det, säger Anders, 43, som är upprörd."
Det var ju ett citat från en kund. Det är ju en grav missuppfattning från honom och uppenbarligen från dig också.a.o.f skrev:
Jag läste artikeln och konstaterade att den inte handlar om autogiromedgivanden.a.o.f skrev:
Kanske inte är helt schysst och öppet av Klarna, men det handlar som sagt inte om det du beskriver. Det skulle aldrig kunna ske utan att banken var inblandad.