Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ibland undrar jag om din skenbara brist på bildning är mer än en fasad.
Jo du har säkert fler poäng inom genusforskning än jag. Att du likställer användandet av hen med bildning berättar mer att du är ett offer för dunning Kruger.

Redigerat:
  • Gilla
Thomas59 och 3 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Vet du verkligen inte om din granne är man eller kvinna?
”Denne”

Ibland undrar jag om din skenbara brist på bildning är mer än en fasad.
Ja jösses, hen Malmgren är nog den konstigaste människa jag någonsin stött på i ett forum.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Ja jösses, hen Malmgren är nog den konstigaste människa jag någonsin stött på i ett forum.
Du är proletär. Inte lätt förstå den stora världen utanför soppköket

• Haha
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
? Rkarlsson skrev:
Woke är väl främst mot rasism och orättvisor? Vad har det egentligen, eller hur kom woke rörelsen in på alla människors egna definitioner?

Woke är rent politiskt och i Sverige är det väl egentligen efter polismördarna kvävde Floyd? Jag har aldrig nånsin hört ordet i Sverige innan det.
Brukar annars få höra allt möjligt nytt skit som tillkommit med de senare nittiotalisterna.

Söker man "Woke" så kan man även finna "godkända åsikter"
Så nu är vi in på politiskt diskussion med det sagt.
Du borde väl fråga Lill72 som var den som först nämnde "woke-folket" i tråden. Det är inte ett ord som jag använder normalt men det går att läsa om dess betydelses utveckling på engelska (och svenska) Wikipedia t.ex.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo du har säkert fler poäng inom genusforskning än jag.
Nej, vi ligger nog lika på noll.

Att du likställer användadet av hen med bildning
Nej, det gör jag inte.

du är ett offer för dunning Kruger.
Vi har haft den här diskussionen förr, och det är möjligt att jag som du antyder överskattar andras fattningsförmåga.

Nej, vi ligger nog lika på noll.

Nej, det gör jag inte.

Vi har haft den här diskussionen förr, och det är möjligt att jag som du antyder överskattar andras fattningsförmåga.
Jag drar mig dock från att spekulera i det på ett öppet forum med människor jag inte känner som du precis gjorde.

Känner du till begreppet ad hominem? Det är något du ofta pysslar med. Inte så klädsamt i en debatt.

Claes Sörmland
Att du stannar upp vid hen är en vanesak och potentiellt av övergående karaktär, medan alternativen är styltiga i sig.
Det har ju gått bra många år nu och hen har inte slagit brett. Vi känner till det men få använder det.

• Gilla
SonnyListon och 5 till
  • Laddar…
otympliga omskrivningar som vederbörande
Har Ni mage att klanka ner på ett av mina favorituttryck?! Vet hut! :mad:

• Haha
jonas.o och 3 till
  • Laddar…
Känner du till begreppet ad hominem? Det är något du ofta pysslar med.
Pot. Kettle. Black.

Låt mig citera ditt senaste inlägg i tråden riktat till någon annan än mig.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Pot. Kettle. Black.

Låt mig citera ditt senaste inlägg i tråden riktat till någon annan än mig.
Jo men, det var ju efter era påhopp. Jag startade som vanligt inget

• Haha
kashieda
  • Laddar…
?
BirgitS BirgitS skrev:
Du borde väl fråga Lill72 som var den som först nämnde "woke-folket" i tråden. Det är inte ett ord som jag använder normalt men det går att läsa om dess betydelses utveckling på engelska (och svenska) Wikipedia t.ex.
Ja det var därifrån jag fick ta det först. Dock menar jag på att woke och alla andra politiska rörelser börjar gå för långt. Det är alltså löjligt långt över på fel sida.
Hur vi människor inte kan nöja oss med jämlikhet och respektera vad vi är och vad vi är kapabla till.

Hur folk använder sitt språk är upp till de själva, det ska vi såklart inte behöva bråka om. Om folk vill använda ett sånt nymodigt ord som hen trots det finns betydligt bättre ord så är det ju så.

Man kan väl säga att på ena sidan finns extremister som skriker om att vi ska använda hen och annat, sen på andra sidan kommer Anders in.

:)

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
? Rkarlsson skrev:
Om folk vill använda ett sånt nymodigt ord som hen trots det finns betydligt bättre ord så är det ju så.
Fast så nymodigt är väl inte ordet hen egentligen. Jag läste att det var ett förslag på ett könsneutralt ord redan på 1960-talet.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Det där blev självironi.......

? Rkarlsson skrev:
Ja det var därifrån jag fick ta det först. Dock menar jag på att woke och alla andra politiska rörelser börjar gå för långt. Det är alltså löjligt långt över på fel sida.
Hur vi människor inte kan nöja oss med jämlikhet och respektera vad vi är och vad vi är kapabla till.

Hur folk använder sitt språk är upp till de själva, det ska vi såklart inte behöva bråka om. Om folk vill använda ett sånt nymodigt ord som hen trots det finns betydligt bättre ord så är det ju så.

Man kan väl säga att på ena sidan finns extremister som skriker om att vi ska använda hen och annat, sen på andra sidan kommer Anders in.

Ibland verkar det som om de verkligt stora orättvisorna sopas under mattan medan folk uppmanas att träta om struntsaker. Så att vi kan förbi se verkliga orättvisor.

-Jag anser att fattiga kvinnor i menstruerande ålder borde få litet högre bidrag än andra. Eftersom kostnaderna är högre. Som det är nu diskrimineras de.
-Jag anser att det hårda trycket på att man måste uppfylla vissa könsnormer som pressas in i skallen på ungdomarna och i synnerhet unga flickor är en så grov form av mobbning att de som sprider sådant till exempel i form av reklam borde kunna åtalas.
-Vi har människor i samhället som är så fattiga att de inte ens har råd att skaffa ett par vinterskor för att kunna gå ut och söka arbete. Samtidigt som matköerna är hundratals meter långa varje vecka. Sådant hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.
-Det finns ungdomar som växer upp i stadsdelar där det inte finns något annat yrke än knarkhandlare eller allmänkriminell. De bildar gäng och trakasserar hederligt folk nästan ostraffat. Ingen människa borde växa upp under sådana förhållanden och bli instyrd i kriminalitet på det viset. Att sådant tillåts fortgå är grov diskriminering. Om de likväl väljer kriminalitet skall de först bli fasttagna och sedan dömda och sedan grundligt straffade och sedan rehabiliterade till ett nytt liv. Att inte ens utreda brotten är grov diskriminering mot de drabbade.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.