K
Haha detta måste vara en av dem mest meningslösa trådarna . Folk har alldeles för lite att göra är ju detta ett exempel på
 
  • Gilla
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Haha detta måste vara en av dem mest meningslösa trådarna. Folk har alldeles för lite att göra är ju detta ett exempel på
Skrevs av en bevisligen väldigt upptagen man, eller kvinna. :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
gaia och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Lill72 Lill72 skrev:
Du får tolka det som du känner för, fantisera fritt om mig.
Jag är inte det minsta intresserad av att fantisera om dig utan jag försöker förstå vad du menar.
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Du får tolka det som du känner för, fantisera fritt om mig.
Istället för att vi ska tolka kan du förklara vad du menar?
 
U uplj skrev:
Istället för att vi ska tolka kan du förklara vad du menar?
Jag menar att jag inte bryr mig om andras kön, hudfärg eller sexuell läggning, det är oviktigt för mig.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Enkelt
Han har sn*pp
Hon har sn*ppa
Hen lägger ägg
 
  • Gilla
Maltemullvad och 4 till
  • Laddar…
Hen är bara vänstermuppar som använder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
TheSwoopis och 13 till
  • Laddar…
Som vän av en lätt flödande prosa tycker jag att hen är ett utmärkt ord. När det började skrivas inkluderande på allehanda sätt och i det här fallet specifikt han/hon, han eller hon alternativt otympliga omskrivningar som vederbörande så formligen skrek språket efter ett könsneutralt pronomen. Så då fick vi/började det användas ett.

Att andra också skrek efter ett sådant av mer normkritiska skäl får man väl ta. Min användning av det är inte ordets alla former och innebörder, men vad gör det?
 
  • Gilla
Fadai och 8 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Som vän av en lätt flödande prosa tycker jag att hen är ett utmärkt ord. När det började skrivas inkluderande på allehanda sätt och i det här fallet specifikt han/hon, han eller hon alternativt otympliga omskrivningar som vederbörande så formligen skrek språket efter ett könsneutralt pronomen. Så då fick vi/började det användas ett.

Att andra också skrek efter ett sådant av mer normkritiska skäl får man väl ta. Min användning av det är inte ordets alla former och innebörder, men vad gör det?
Men prosan blir ju inte lätt flödande. Istället stannar man som läsare upp och funderar om varför skribenten valde hen. Är det ett radikalt politiskt statement? Är det bara av praktiska skäl? Saknas förmåga att formulera sig? O s v.
 
  • Gilla
  • Älska
jonas.o och 5 till
  • Laddar…
Lätt flödade prosa. Dummaste jag hört. Vi har utmärkta ord som han/hon/den/det
 
  • Gilla
  • Älska
tank77 och 3 till
  • Laddar…
Att Gittan förespråkar hen är skäl nog att inte använda det
 
Redigerat:
  • Gilla
Thomas59 och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Men prosan blir ju inte lätt flödande. Istället stannar man som läsare upp och funderar om varför skribenten valde hen.
Att du stannar upp vid hen är en vanesak och potentiellt av övergående karaktär, medan alternativen är styltiga i sig.
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hen är bara vänstermuppar som använder
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lätt flödade prosa. Dummaste jag hört. Vi har utmärkta ord som han/hon/den/det
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att Gittan förespråkar hen är själ nog att inte använda det
Ibland undrar jag om din skenbara brist på bildning är mer än en fasad.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
shs och 17 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och man sår sådana frön genom att klaga på "woke-folket"?
För mig låter det ju mer som ett sätt att öka intoleransen i samhället.
Woke är väl främst mot rasism och orättvisor? Vad har det egentligen, eller hur kom woke rörelsen in på alla människors egna definitioner?

Woke är rent politiskt och i Sverige är det väl egentligen efter polismördarna kvävde Floyd? Jag har aldrig nånsin hört ordet i Sverige innan det.
Brukar annars få höra allt möjligt nytt skit som tillkommit med de senare nittiotalisterna.

Söker man "Woke" så kan man även finna "godkända åsikter"
Så nu är vi in på politiskt diskussion med det sagt.
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
Fairlane
hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Enkelt
Han har sn*pp
Hon har sn*ppa
Hen lägger ägg
Ah, givetvis så ska man tolka ord som engelska mitt i en svensk mening. När någon på jobbet berättar om någon som dog så tänker du att han skaffat hund. När någon väntar barn så tänker du att de ska bygga lada etc...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
shs och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.