77 859 läst · 2 186 svar
78k läst
2,2k svar
Han, hon eller hen? Korrekt användning
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
Man steker vid lägre temperatur än man friterar så fetterna förstörs mindre och även köttet blir mindre upphettat än potatisen. Sedan innehåller fläskkött stora mängder protein vilket är bra för den uppväxande generationen. Sedan kan man hävda att potatis friterad i solrosolja har mindre klimatavtryck än bacon men jag säger att om vi bara kunde använde fribetande djur på martker som ändå inte går att odla på (som man gjort historiskt) så bleve det inget ökat klimatavtryck.P pmd skrev:
Vissa hävdar att kossor skiter metan och är farliga för klimatet, men jag hävdar det orimliga i att Gud skulle skapat ett farligt djur. Alla djur har sin plats i tillvaron. Kanske inte myggor. Och kor ger så oerhört mycket nyttigt att lite metan kan vi leva med. Bättre då att förbjuda klädreor vilket verkligen driver på utsläppen där skitkläder som gjorts för att säljas men inte användas vräks ut och en fjärdedel kastas oanvända.
...."jag hävdar det orimliga i att Gud skulle skapat ett farligt djur"A Anders_Nilsson skrev:Man steker vid lägre temperatur än man friterar så fetterna förstörs mindre och även köttet blir mindre upphettat än potatisen. Sedan innehåller fläskkött stora mängder protein vilket är bra för den uppväxande generationen. Sedan kan man hävda att potatis friterad i solrosolja har mindre klimatavtryck än bacon men jag säger att om vi bara kunde använde fribetande djur på martker som ändå inte går att odla på (som man gjort historiskt) så bleve det inget ökat klimatavtryck.
Vissa hävdar att kossor skiter metan och är farliga för klimatet, men jag hävdar det orimliga i att Gud skulle skapat ett farligt djur. Alla djur har sin plats i tillvaron. Kanske inte myggor. Och kor ger så oerhört mycket nyttigt att lite metan kan vi leva med. Bättre då att förbjuda klädreor vilket verkligen driver på utsläppen där skitkläder som gjorts för att säljas men inte användas vräks ut och en fjärdedel kastas oanvända.
?!?!?!?
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
Jag håller med dig. De flesta VET att Gud skapade djuren och människan. Ok, jag retas lite. Men strunt samma om det var Åsa Romson, att det skulle finnas för naturen farliga djurarter har jag svårt att tro på.Fairlane skrev:
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
Visst, människan har alltid påverkat naturen, så är det. Om människan skall få finnas kvar får vi acceptera detta. Det är bra en fråga om hur mycket vi påverkar naturen. Personligen vill jag ha förbud mot SUVar, ransonera kläder och förbjuda resor runt jul och skollov eftersom dessa är av karaktären lyxresor. Dt går alldeles utmärkt med cykelsemester till den kommunala campingplatsen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 721 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 721 inlägg
Naturligtvis var den problematisk, annars hade det inte blivit någon förändrad genuppsättning.P pmd skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 721 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 721 inlägg
3 kön blir det då eftersom det finns människor som varken kan bli dräktiga eller befrukta någon så att de blir dräktiga. Det tredje könet blir dessutom avsevärt större än antalet som för närvarande räknar sig som icke-binära.P pmd skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 721 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 721 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
Najaaaaaeeeeehhhh. Lite som en bil som inte startar, det är fortfarande en bil och kan i juridisk mening vara i trafik och kräva försäkring och skatt även om den är belagd med körförbud.BirgitS skrev:
Män och kvinnor definieras alltså efter det uppenbara syftet med deras kroppskonstitution så det behövs absolut inget tredje kön. Sedan finns det ALLTID extremavvikelser med dessa får helt enkelt klassas in i ett av de två könen efter läkarundersökning.
Sorry, det finns bara två kön.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 721 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 721 inlägg
Så läkare ska själva bestämma vilket kön nyfödda med oklart kön har enligt dig?A Anders_Nilsson skrev:
Jag tror inte att läkarna vill ta på sig det ansvaret. Idag landar det på föräldrarna att bestämma, vilket ju i en del fall inte blir lyckat och inte stämmer med hur barnet utvecklas under de kommande 20 åren.
Renoverare
· Stockholm
· 18 604 inlägg