77 859 läst · 2 186 svar
78k läst
2,2k svar
Han, hon eller hen? Korrekt användning
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
I mitt fall kollade barnmorskan på ultraljudet och konstaterade att "-Det blir en pojke". Sedan omedelbart efter födseln inspekterade barnmorskan på BB min sons originaluppsättning genitalier och konstaterade att "-Det blev en pojke". Och så var det klart med det. Ser inte problemet.BirgitS skrev:
Jag tror att du får skiva din egen om du är så känslig för meningsbyggnader, skulle nog själv kunna sätta mig ner med vilken pampflett/skrift som helst och rätta med fruns lärarpenna.AndersMalmgren skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 721 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 721 inlägg
Så enkelt är det för det mesta men inte alltid. Jag har skrivit om det tidigare i tråden så jag tror att många kommer att tycka att det vore tjatigt om jag än en gång skulle skriva samma sak.A Anders_Nilsson skrev:
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 604 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 604 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 604 inlägg
Vadå, målet är ju könsneutralitet eftersom den som skriver artikeln inte vet könet eller inte vill avslöja det. Man kan dock anta det är en man.A Anders_Nilsson skrev:
Vissa djur (främst rovdjur) är helt klart farliga för delar av naturen.A Anders_Nilsson skrev:
Vad betyder "för naturen farliga djurarter"?
Medlem
· Halland
· 4 170 inlägg
Det betyder att arten i sig kan orsaka allvarlig skada för planeten. Rovdjur vad jag känner till gör absolut ingen skada utan de städar upp i ekosystemet. Lokalt kan det givetvis uppstå problem men inte globalt.
Om alla valar började skita petroleum skulle de kunna orsaka allvarlig lokal skada men knappast global skada. Det finns helt enkelt inga farliga djurarter. Människan skulle kunna vara ett undantag men jag tror att ideer om att eliminera människor är svåra att sälja politiskt.
Om alla valar började skita petroleum skulle de kunna orsaka allvarlig lokal skada men knappast global skada. Det finns helt enkelt inga farliga djurarter. Människan skulle kunna vara ett undantag men jag tror att ideer om att eliminera människor är svåra att sälja politiskt.
Om du bodde i Holmes County, Ohio, så skulle du kanske få bättre gehör för den sortens önskan än här i Sverige.A Anders_Nilsson skrev: