Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
kommer bli skitkul, alla dessa härliga hemautomatiseringsgalningar vi är, så förbannat kul med så många med denna roliga hobby.

Fick höra av en forummedlem att det även skänkts pengar till Barncancerfonden i i ett gruppköp. skulle någon kunna förklara hur det gick till. Hade ju varit jätteroligt om man kunde fp till stånd något sådant också..

mvh

Köper ni andra Z-wave Plus produkter i första hand? Med mkt bättre räckvidd är jag inne på det.

carinashem skrev:
Köper ni andra Z-wave Plus produkter i första hand? Med mkt bättre räckvidd är jag inne på det.
Jag gör det iaf, mest beroende på att icke plus varianten tydligen har kass feldetektering.
Mitt system är dock blandat och jag vet inte hur PLUS enheterna beter sig då så jag vet inte om jag har någon nytta av det.

• Gilla
carinashem
  • Laddar…
Känns som att det är PLUS man bör satsa på om det nu finns framme för alla funktioner man vill ha.

• Gilla
carinashem
  • Laddar…
S
utveckla gärna lite, vilka använder sig av PLUS, vad finns det för alternativ på marknaden, märken, modeller etc?

Och vad finns det för nackdelar med plus. Begränsat utbud och höga priser enbart?

S
Hej alla

Det går lite trögt med beställningar men det samlar på sig sakteliga. Hoppades att det var fler som skulle tänka sig att vara med. Har inte gjort någon uträkning än men vi behöver mer folk och det kan bli som så att vi går lite över tiden med tanken att vi behöver fler som beställer.
men men, många bäckar små..... så kom igen era hemmpulare, beställ nu varor :)

kanske är det fel årstid för detta fast personligen så funkar detta när som helst för mig.
Vet att de flesta brukar köra inneprojekt på höst vinter så man har nåt att göra och många tänker nog att det snart är sommar och man ska vara ute.
Man behöver inte vara ute bara för att det är soligt säger jag, min frugal sparkar alltid ut oss när solen skiner. Ut med er, det är sol, då kan man inte sitta inne :)

Vill få igenom detta gruppköp, vet ej hur mycket som handlades förra gången, kanske någon som kan upplysa mig om mängden beställningar och summa man kom upp i?

mvh

Själv känner jag mest osäkerhet kring detta med Plus. Som ny på Zwave vill man ju inte börja med fel grejor.
Har inte börjat hårdsurfa än men kanske det vore bättre att vänt några månader tills det finns bättre utbud av plus-enheter på marknaden?

Kommer med en liten beställning, har varit med i alla gruppbeställningar hittills så några kopiösa mängder grejer behöver jag inte, men lite prylar är ju alltid roligt! :)

karlmb skrev:
Själv känner jag mest osäkerhet kring detta med Plus. Som ny på Zwave vill man ju inte börja med fel grejor.
Har inte börjat hårdsurfa än men kanske det vore bättre att vänt några månader tills det finns bättre utbud av plus-enheter på marknaden?
så sakta som z-wave utvecklas så skulle inte jag hänga upp mig på plus, i en villa funkar vanliga z-wave toppen då den bygger upp ett tillräckligt bra mesh nätverk.

Jag har skickat in ett PM med önskemål på några saker!
Vet inte om man behöver skriva här med, men gör de ändå!! :)

Hur kommer detta gruppköp att gå till? Kommer vi få en kod eller vad är tanken? Vet vi något om hur mycket rabatt det blir? Jag beställer gärna om förutsättningarna är de rätta men jag vill ju gärna veta förutsättningarna innan jag lovar vad jag vill köpa.

Jag är också sugen på att vara med i beställningen....eller är det för sent?

iSnobben skrev:
Hur kommer detta gruppköp att gå till? Kommer vi få en kod eller vad är tanken? Vet vi något om hur mycket rabatt det blir? Jag beställer gärna om förutsättningarna är de rätta men jag vill ju gärna veta förutsättningarna innan jag lovar vad jag vill köpa.
Gruppkänsla förutsätter att alla meddelar ungefär hur mycket man är intresserad av så att detta kan användas i förhandlingar med företag. Detta är naturligtvis inte bindande och som tidigare angivits bör rabatt landa på minst 20%.

Vid tidigare gruppköp har vi fått kod så alla individuellt har kunnat gjort sina respektive beställningar.

kurbitz skrev:
Jag är också sugen på att vara med i beställningen....eller är det för sent?
Jag skicka in min beställning nu iaf, Snakepit skrev tidigare att vi ev behövde gå över tiden men 30 maj har ju varit sista beställningsdag från början så det är nog bara att lägga ett PM.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.