Status
Inte öppen för fler kommentarer.
nortish skrev:
På tal om prylar, ni som testat. Ska man satsa på Fibaro el Qubino bakom brytarna? Båda är väl små och smidiga, men vilken är driftsäkrast och är "bäst" att jobba med?
har du en Fibaro controller skulle jag tveklöst satsa på Fibaro, annars är det lite hugget som stucket tycker jag. Skillnaden i storlek är inte direkt astronomisk. Jag har dimrar & brytare från Aeon Labs, Qubino & Fibaro och har inte direkt märkt någon avsevärd skillnad. Jag som bara använder dem för av/på eller dimning har flest från Aeon Labs, mycket pga av priset och relativt ok plintar att skruva i. Där jag dimrar 12V LED har jag Qubino och där jag behöver dubbelstyrning har jag Fibaro :)

ps Kanske ska tillägga att jag har en Fibaro HC2 Controller ...

Värmarn skrev:
Jag har också skickat en hel del frågor:

Om det inte är gröna hus, vilket sortiment finns?
Vilka originalpriser är det som gäller?
Får man kvitto från gröna hem?
Hur reklamerar man?
Hur mycket kostar frakt?
Är allting lagervaror?
Hur lång tid tar leverans?
Hur fungerar det med betalningen?
etc.

Det är ganska mycket som är osäkert. Om man kan få tydliga och bra svar på frågorna så underlättar det beslutet om man ska vara med eller inte. Jag har inte bestämt mig än.
Ja det är en del av frågorna jag med vill ha svar på innan jag hoppar på tåget. Så hoppas vi får svar på frågorna ovan under dagen.

S
Förlåt folk, klart det är gröna hus jag menar

S
berrabongo skrev:
Hemlighetsmakeriet är en av anledningarna till att jag har hoppat av. Tex. vem står för support och garanti?
Men lägg ner nu med såna här kommentarer.
Alla produkter kommer från Gröna Hus.

S
Värmarn skrev:
Jag har också skickat en hel del frågor:

Om det inte är gröna hus, vilket sortiment finns?
Vilka originalpriser är det som gäller?
Får man kvitto från gröna hem?
Hur reklamerar man?
Hur mycket kostar frakt?
Är allting lagervaror?
Hur lång tid tar leverans?
Hur fungerar det med betalningen?
etc.

Det är ganska mycket som är osäkert. Om man kan få tydliga och bra svar på frågorna så underlättar det beslutet om man ska vara med eller inte. Jag har inte bestämt mig än.
Hej
1 Det är Gröna Hus jag menar, ursäkta felskrivningen.
2 Riktpriset vi följer är från deras sida.
3 Man får kvitto från Maber AB vilka är nya ÅF till Gröna Hus
4 Man reklamerar till Maber AB vilka i sin tur och ordning löser det med Gröna Hus.
5 Frakt blir med posten och baseras på vikt enligt deras taxa.
6 Man betalar mot postförskott där Maber AB står för själva PF-avgiften.
7 Allt finns i lager iss, det som inte finns får ni besked om.
8 Vill man ha faktura hos Klarna så tillkommer en avgift på 3.99% och jag får ordna så att en webshop kommer upp snarast möjligt isf.
9 Leveranstid, ca 1 vecka.

Och BerraBongo, det är inget hemlighetsmakeri etc. och annat som du uttrycker det fastän jag kan förstå dig hur du tänker. Tyckte jag var klar och tydlig i PM:et vad och varför det är som det är.
Jag hoppas att ni som läst PM förstår att det vore dumt att skriva allt öppet här. Det som står där är tankar som uppkommit efter att vi drog igång detta gruppköp och det är inget konstigt, märkligt eller skumt med det hela.

Jag får hålla med om att PM skulle vart mer detaljrikt, inget jag tänkte på då.
Självklart får man sedvanlig GARANTI, KVITTO mm på sitt köp.

Meningen är att alla skall kunna få så bra pris som möjligt och det har jag nu ordnat åt er.

Företaget som vi handlar av har bytt inriktning och är också ny ÅF i Sverige för Gröna Hus.
Jag förmodar att alla ska kolla upp Maber AB så lika bra att jag skriver det här på en gång.
Maber AB har sysslat med krogverksamhet tills nu och är i säljskede där köpare finns men som väntar på alkoholtillstånd och företaget skall istället börja med hemautomatik istället.
Märkligare än så är det inte.
Det kommer komma en webshop snart vet jag också.

Är det något mer ni undrar över som jag kan tänkas glömt fråga gärna men snälla skriv inte att det är massa skumheten på gång för de är det inte.

mvh

Redigerat:
trattalask
Snakepit skrev:
Är det något mer ni undrar över som jag kan tänkas glömt fråga gärna men snälla skriv inte att det är massa stumheten på gång för de är det inte.

mvh
Vad är din koppling till Maber AB?

Tobas skrev:
Vad är din koppling till Maber AB?
han äger företaget.

trattalask
Min gissning med. Men jag hade gärna sett hans svar.

Tobas skrev:
Min gissning med. Men jag hade gärna sett hans svar.
står ju klart och tydligt i hans PM, om du fått det.

Lite annorlunda gruppköp, men han skapar sig en kundbas till sitt företag som om de blir nöjda kommer fortsätta handla av honom. Zwave är en liten marknad, även om den växer hela tiden.
Lite mer öppenhet mot tråden från TS, så kommer ni som handlar säkert bli nöjda.
Ni betalar ju inte för något i förskott utan får det via postförskott som han skriver.

trattalask
Känns inte som det ligger helt i linje med byggahus regler.

är nog trådskaparen som försöker få kunder och tjäna lite pengar

Det har kommit till vår kännedom att TS är inblandad i bolaget och hade kommersiella intressen i det här. Han är avstängd och det blir inget gruppköp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.