28 118 läst · 206 svar
28k läst
206 svar
Gruppköp Zwave 1 Maj-30 Jun
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Någon som har fått PM? Det börjar bli lite löjligt det här. Ormgropen Har lovat PM mellan 11-17 idag
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Jag hoppar som sagt detta gruppköp. Hade iofs också en ganska liten order så rabatten spelar mindre roll, kör på säkra kort istället eller så väntar jag på nästa gruppköp.
Har även skickat pm till Snakepit. Men inget svar från han. Blir ganska fundersam om man ska våga haka på tåget. I och för sig är väl 22% rabatt. ganska bra. Eftersom min tanke var att köpa ganska mycket. Får allt ta sig en funderare om man ska vända sig någon annanstans.
Medlem
· Västerbotten
· 37 inlägg
Antog att snakepit menade att han nu är åf åt Grönahus/(hem?) och att han inte har någon webshop ännu. Dvs att man i praktiken köper från Snakepit och inte Grönahus.
Jag har också skickat en hel del frågor:
Om det inte är gröna hus, vilket sortiment finns?
Vilka originalpriser är det som gäller?
Får man kvitto från gröna hem?
Hur reklamerar man?
Hur mycket kostar frakt?
Är allting lagervaror?
Hur lång tid tar leverans?
Hur fungerar det med betalningen?
etc.
Det är ganska mycket som är osäkert. Om man kan få tydliga och bra svar på frågorna så underlättar det beslutet om man ska vara med eller inte. Jag har inte bestämt mig än.
Om det inte är gröna hus, vilket sortiment finns?
Vilka originalpriser är det som gäller?
Får man kvitto från gröna hem?
Hur reklamerar man?
Hur mycket kostar frakt?
Är allting lagervaror?
Hur lång tid tar leverans?
Hur fungerar det med betalningen?
etc.
Det är ganska mycket som är osäkert. Om man kan få tydliga och bra svar på frågorna så underlättar det beslutet om man ska vara med eller inte. Jag har inte bestämt mig än.
Har lite samma funderingar som ni andra. Står i startgropen med mitt z-wave projekt här hemma så det blir troligtvis en hyfsad beställning till att börja med. Då vill man ju gärna ha lite koll på exempelvis några av frågorna Värmarn tar upp.
På tal om prylar, ni som testat. Ska man satsa på Fibaro el Qubino bakom brytarna? Båda är väl små och smidiga, men vilken är driftsäkrast och är "bäst" att jobba med?
På tal om prylar, ni som testat. Ska man satsa på Fibaro el Qubino bakom brytarna? Båda är väl små och smidiga, men vilken är driftsäkrast och är "bäst" att jobba med?
Hemlighetsmakeriet är en av anledningarna till att jag har hoppat av. Tex. vem står för support och garanti?