Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Snackade med m.nu och de har inte ens blivit tillfrågade denna gången.

Ringde också m.nu och kollade tidigare idag ...
Gick sedan igenom de två andra gruppköpen med Z-wave här på forumet (vilka jag också deltog i) för att se hur de sköttes.
Även om dessa gruppköp gick till på ett ypperligt sätt så är det viktigt är att påpeka att det säkert finns många andra bra sätt att lösa sådana här uppköp på.
Men en sak är jag ganska säker på, transparens och information är alltid bättre än oklarheter och tystnad ...

Jag väljer att kliva av detta gruppköp.

• Gilla
n0ir
  • Laddar…
Inte för att jag är med på gruppköpet men har ändå följt tråden.
Tycker det lutar åt att det är en av de svenska ÅF arna som själv dragit igång detta i syfte att sälja lite extra... "bestämt mig för att lägga ut för alla" osv...
Bara en tanke

• Gilla
n0ir
  • Laddar…
Är det någon som har fått det där utlovade PM:et? Jag måste beställa snart för att hinna få grejerna till vårt kök. Hör jag inget här snart så hoppar jag också av.

• Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Framförallt vill jag ha lite klarhet i hur det kommer gå till. Jag förstår inte vad han menar med att lägga ut? Typ 100k i kredit åt random forumfolk? Jag har ingen brådska med grejerna men jag vill att det ska kännas säkert att beställa annars hoppar jag med av...

Som nyss hemkommen från utlandssemester måste jag säga att detta gruppköp har blivit riktigt snurrigt....känns inte som att det var detta som jag valde att hoppa på i slutet på maj...

Håller med om att det känns konstigt att någon skall "lägga ut" för mig. Precis som för flera andra här kan jag stå för min beställning sett till summan men mitt behov av prylar har ändrats under resans gång. Det blir därför helt fel för mig att vara låst till den beställning jag gjorde i maj och inte kunna handla i en webshop efter eget huvud med tex. rabattkod.

Önskar också lite klarhet!

Mvh

iSnobben skrev:
Är det någon som har fått det där utlovade PM:et? Jag måste beställa snart för att hinna få grejerna till vårt kök. Hör jag inget här snart så hoppar jag också av.
Jag har fått ett PM vilket var en av anledningarna till att jag kliver av. Det här gruppköpet blev inte som jag hade tänkt mig. Sedan får självklart var och en bestämma hur de vill göra, om de vill fortsätta eller ej.

Jag trodde PM hade gått ut till alla i gruppen eftersom det stod så i tråden ...

KristoferL skrev:
Jag har fått ett PM vilket var en av anledningarna till att jag kliver av. Det här gruppköpet blev inte som jag hade tänkt mig. Sedan får självklart var och en bestämma hur de vill göra, om de vill fortsätta eller ej.

Jag trodde PM hade gått ut till alla i gruppen eftersom det stod så i tråden ...
Nej jag har inte fått någon respons alls på något av de PM jag har skickat...

Jag har inte heller fått nått pm. Väldigt knepigt det här.....

Skickade PM som en slentrian men ingen respons tillbaka..hm. Detta känns konstigt.

KristoferL skrev:

Jag har inte heller fått något PM. Vad fick du för info gällande köpet?

Jag har PM:at lite fram och tillbaka med @Snakepit.

Först ville hen ringa upp på telefon ("jag skriver inte i PM om känsliga saker såsom detta") men det ville inte jag.

Sedan skrev hen att "det jag kan berätta är att det är bättre rabatt än från m.nu tex, ni kommer kunna göra tillägsbeställning med samma rabatt dessutom. Allt kommer gå smidigt till och alla blir glada och nöjda." samt att "det är en ny ÅF som fortfarande inte fått upp sin webshop. Det blir runt 23% rabatt som det ser ut just nu, man kommer kunna köpa vid senare tillfälle också och komplettera sitt köp. Sortiment är Fibaro, Qubino, Aeon Labs just nu, men kommer komma Zipato och Vera också.".

Jag skrev att jag tyckte det lät riktigt vanskligt att hen ska ligga ute med pengar... Vid de tidigare gruppköpen här på byggahus.se (som jag har varit med på) så har det varit rätt mycket strul och förseningar. Att ge sig in som någon slags ekonomisk mellanhand i detta låter som upplagt för katastrof.

Tyckte även att om hen gjorde det mot någon slags provision så tror jag att det hade vart mycket, MYCKET enklare att köra på som vi har gjort tidigare, d.v.s. att alla lägger sina egna beställningar mot leverantör.

Redigerat:
Med den informationen så tror jag att jag med hoppar av.....

Ännu en lycksökare på Svenska marknaden alltså.... Med 23% rabatt så lär det inte bli många ören kvar och utan någon riktig förtjänst så blir det svårt att hantera garantier, returer osv....

• Gilla
Henke-el
  • Laddar…
Man kanske inte ska kapa denna tråden men kan inte någon ta tag i ett seriöst gruppköp med rabattkod och kontakta de etablerade åf? Det låter som vi är uppe i en bra summa ändå.....

• Gilla
vilpi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.