Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Märkligt resonemang, rabatten blev för hög så det är dags att hoppa av ?
Kanske någon "etablerad" åf är här och skriver ner initiativet?

Ramnemark skrev:
Man kanske inte ska kapa denna tråden men kan inte någon ta tag i ett seriöst gruppköp med rabattkod och kontakta de etablerade åf? Det låter som vi är uppe i en bra summa ändå.....
Problemet är väl att det bara är @Snakepit som har sammanställningen med beställningar.

karlmb skrev:
Märkligt resonemang, rabatten blev för hög så det är dags att hoppa av ?
Kanske någon "etablerad" åf är här och skriver ner initiativet?
Jag tror inte det är någon som vill "skriva ner initiativet", problemet är att trådstartaren inte kommer med några förklaringar till alla frågor utan har endast förklarat för en del via PM (och inte samma info till alla) och nu är det tyst sedan fyra dagar tillbaka. Hen har trots allt varit inne och läst här, senast i morse loggade hen in på Byggahus.
Jag tror mig ha ganska bra koll på ungefär vad som skett men vet inte om det tillför något att hänga ut folk här i tråden, och hen kanske vill förklara det själv. Så jag avvaktar med mina tankar så länge.

I ett gruppköp med så många deltagare så måste det finnas mycket transparens och öppenhet om vad som händer. Risken är annars att misstankar och funderingar uppkommer om hur det egentligen går till ... Vilket verkar ha skett här.

Är det så att man vill hoppa av det här tåget, och jag vill varken hindra eller uppmana någon att göra så, så behövs en ny tråd helt enkelt. Vet inte hur länge man/ni vill vänta på besked från trådstartaren, jag har som sagt redan hoppat av just detta gruppköp, men är gärna med i nästa om det sköts mer öppet.

Jo, en förklaring från ts behövs förstås. Men hemlighetsmakeri är ju inte ovanligt när nya företag startas upp .

TS skrev i början att hen "redan [hade] kontakt med de flesta svenska aktörer och ett par europeiska". Om det stämmer att t.ex.m.nu inte har blivit tillfrågade så känns det ju konstigt.

Om tanken är att TS själv vill agera ÅF så är det väl helt OK, men man måste ju vara öppen med detta så att folk inte tror att det handlar om ett "vanligt" gruppköp från etablerad butik.

~25% rabatt på listpris låter inte överdrivet utan i nivå med tidigare gruppköp.

Framförallt så vill väll de flesta göra sina egna köp och vara kund åt försäljaren. Ska vi ha en mellanhand känns det som upplagt för problem.... Vi kan avvakta och se om de blir någon klarhet annars kanske någon kan starta en ny tråd där gruppköpet görs på samma sätt som gjorts innan.....

Det verkar inte bli nått av det här..... Nån som kan starta ett nytt köp? Nån som vet hur det brukar skötas :)

Ett gruppköp direkt från Kina kanske?

Jag är inte ute efter bottenpriser i alla fall, jag ser gärna en svensk etablerad ÅF som ger en bra rabatt och framförallt bra service. Det tycker jag är värt rätt mycket! Men som sagt det är min högst personliga åsikt!

• Gilla
Henke-el
  • Laddar…
KristoferL skrev:
Jag är inte ute efter bottenpriser i alla fall, jag ser gärna en svensk etablerad ÅF som ger en bra rabatt och framförallt bra service. Det tycker jag är värt rätt mycket! Men som sagt det är min högst personliga åsikt!
Den delar jag :)

Jag antar att det inte blir något av detta gruppköp? Har någon tips på butiker som har bra utbud och priser?

M.nu, tror de har pris garanti nu med och service i världsklass.
Min beställning igår vid 13 kom fram idag vid 12 med posten.

• Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Jag hade hoppats på ett gruppköp. Ingen som orkar dra igång en ny tråd?

Hade jag varit med å skulle köpa så, men denna gång tänkte jag stå över då jag satsade lite på indiegogo :/ Du då Ramnemark?

Jag har för dålig koll för att vara ansvarig. Jag har inte ens en controller än ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.