Status
Inte öppen för fler kommentarer.
OK, ja Qubino är ju väldigt små och de har större chans att passa i mina gamla dosor. Dock är de just gamla så det saknas neutral.

Hur är det med Fibaros dimmer, ni som har använt den innan säljstopp. Hade ni då en "Bypass Fibaro" för att kunna köra LED-lampor eller behövs det inte?

Samtidigt är jag lite negativ inställd till Fibaro med tanke på hur de bemötte kritik och stopp från ESV. Och dessutom borde de ha haft rätt avstånd mellan spänningsförande delar från början. Det var tydligen 1,6mm istället för kravet som är 3mm. Det är ett ganska stort fel kan jag tycka.

Qubinopuckarna är bara marginellt mindre än Fibaro. Tänk också på att försäljningsförbudet enbart gällde Sverige (dimmerpuckarna säljs fortfarande t.ex. via Vesternet) och var just ett försäljningsförbud (inte så allvarligt att man behövde returnera sålda puckar). Jag känner mig rätt lugn personligen, men det är klart att en uppdaterad version kommer bli ännu bättre!

Det här låter helt klart intressant. Är i behov av lite fler qubino dimmrar, men även annat kan vara av intresse

S
Jag kör också fibarodimmer då jag har 2 ledningar och det har alltid funkat kanon för mig, även deras wallplug funkar hur bra som helst.

Jag kan inte lova till 100% men jag ska göra allt för att vi ska få 20% rabatt åtminstone på det vi handlar, hoppas att det gör folk glada :)

För mig är det helt beroende på vilka rabatter det handlar om. Är rabatten för låg kan jag få högre på andra ställen, är den lägre än låg så stödjer jag hellre min elektriker med köp.

S
ja som sagt, det är inte så att ÅF:en har värsta marginalerna direkt men jag lovar att vi åtminstone ska ha 20% rabatt. Det är ganska så jäkla bra när det kommer till elektronik då jag själv är ÅF åt andra saker än elektronik med åf priserna brukar inte vara så jäkla stora.
Så utgå från att vi har 20% rabatt iaf och det är ganska bra,

dhanjel skrev:
För mig är det helt beroende på vilka rabatter det handlar om. Är rabatten för låg kan jag få högre på andra ställen, är den lägre än låg så stödjer jag hellre min elektriker med köp.
???

rastlos skrev:
???
vad är det du inte förstår?

Nvmnd

Jag är intresserad! Håller på att kasta ut mina telldus och nexa ��

Jag är också intresserad. Behöver ett antal Qubinodimmers och kanske några fler Wallplugs. Har inte i huvudet just nu hur många dimmers det handlar om då jag inte har exakt koll på hur min elektriker har delat upp hallen på övervåningen samt att jag har en del nya projekt på gång. Med bra rabatt vill jag iaf vara med.

Första inlägget, men har läst mycket intressant på forumet :) .Jag håller på som många andra och byter ifrån Tellstick. Så jag är gärna med. Ska bara fundera på vad man har råd med, så återkommer med ett PM.

är också interesserad om det fortfarande är aktuellt...

Jag är intresserad!

Räkna med mig, måste bara räkna över antal och typ. Återkommer med PM.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.