Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
Hej alla

Jag har jobbat hårt denna veckan med mitt vanliga jobb men kommer här med bra nyheter.
Jag har bra deal på gång, riktigt bra men vi måste jobba på att få upp kvantiteter och jag hoppas att vi hinner klart till den 31 Maj annars får vi förlägne det lite granna men som det ser ut så kommer det bli en fantastisk deal för alla.

Jag håller på nu och ska sammanställa lite orders men sprid gärna budskapet vidare till ev vänner om så om vi får till detta gruppköp så kommer det att bli fantastiskt. Tänk på att vi även kommer få tillgång till fibaros nya Wall Plug version 2 som är godkänd i Sverige och förhoppningsvis dimmern som använde sig av samma sorts krets om jag förstått det rätt.

Jag kommer göra allt för att alla ska vara nöjda med sina köp och full garanti mm kommer gälla som vanligt.

Påpekar än en gång att Interaktiva Hem inte är involverade eller intressanta för oss i detta gruppköp då det verkar varit fruktansvärt strul med förra gruppköpet.

Mvh Saso

Låter bra! Ska höra med brorsan om han inte också kan vara intresserad av lite Fibaro dimmerpuckar!

Skönt att det inte blir IH. Så mycket strul som jag hade med det företaget efter senaste gruppbeställningen har jag ALDRIG haft med en enkel beställning... Fick några extra puckar till slut men det var knappast värt det. :S

Bra initiativ!

Jag skickar en lista senare.

Snakepit skrev:
Tänk på att vi även kommer få tillgång till fibaros nya Wall Plug version 2 som är godkänd i Sverige och förhoppningsvis dimmern som använde sig av samma sorts krets om jag förstått det rätt.
Vad är det för dimmer, är det en Wall plug med dimmer eller menar du inbyggnadsdimmern? Har det varit problem med den också?

Är nybörjare på ZW, men intresserad. Skulle det inte vara bäst om vi fick så många antal av så få artiklar som möjligt?
Det finns ju rätt mkt likvärdigt att välja på..? Hur kan vi styra upp det?

Om vi inte får välja fritt så blir de nog färre intresserade....

OK, fast man skulle ju kunna speca vad man vill ha, men inte tillverkare. Sedan får man se vilka alternativ som verkar bäst?

Har du det argumentet när du köper strömbrytare och uttag med? Bara funktionen och inte olika lösningar och design?

Värmarn skrev:
Bra initiativ!

Jag skickar en lista senare.

Vad är det för dimmer, är det en Wall plug med dimmer eller menar du inbyggnadsdimmern? Har det varit problem med den också?
Dimmern är försäljningsstoppad sedan länge av elsäkerhetsverket. Ny är på gång men inget vet när den kommer.

är intresserad av att bli me :)

Ramnemark skrev:
Har du det argumentet när du köper strömbrytare och uttag med? Bara funktionen och inte olika lösningar och design?
Varför inte? Jag kan ju välja en helt annan brytare om jag ser att den är snygg och/eller billigare än vad jag tänkt köra först. Är det osynliga grejor så är det ju ännu troligare att jag anpassar mig till vad som är mest gångbart. Skulle du bry dig tex om vilken tillverkare det var av en FK-kabel?

Redigerat:
Nu är det ju så att det inte finns exakt samma funktioner på alla saker. Läs lite i Z-Wave tråden så får du lite bättre koll. Vad det häller controllers så har du ju helt olika funktioner och gränssnitt.

Det vet jag väl. Men det är ju ändå mer än en tillverkare på de flesta prylar.

Om Fibaro-dimmern inte hinner bli leveransfärdig, är det någon som har Qubino-dimmern och vet om den är bra? Man vill ju gärna att grejerna ska vara säkra om man stoppar in dem i väggen eller vägguttaget.

Värmarn skrev:
Om Fibaro-dimmern inte hinner bli leveransfärdig, är det någon som har Qubino-dimmern och vet om den är bra? Man vill ju gärna att grejerna ska vara säkra om man stoppar in dem i väggen eller vägguttaget.
Jag har både Qubino och Fibaro dimmerpuckar. Qubinopucken är egentligen bättre på de flesta sätt (bakkantsdimmer, kan dimra LED bättre).

Det finns dock två fördear med Fibaro. Den ena är stor och det är att Fibaropucken bara kräver två ledningar (fas och tändtråd) för att fungera. Qubino kräver dessutom neutralkabel, vilket man troligtvis inte har i väggströmbrytaren om man har äldre elinstallationer.

Den andra fördelen är att Fibaropucken har möjlighet til dubbeltryck för att dimmra upp till 100%. Grym funktion!

• Gilla
STEERIKS och 3 till
  • Laddar…
Värmarn skrev:
Jag kör ett gäng Qubino till LED-spottar, fungerar kanon! Är inte intresserad av några extra funktioner där och dessutom var det en nyinstallation så en neutral var inga problem ...

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.