ceson skrev:
...storleken på flänsen med skruvhålen som man skruvar fast cyclonen i behållaren:)
Den är 133 mm.

mattiasp och bygga_bo tack för infon(y)

Får det till att följande är intresserade:

thomasx
jackt
p.lundgren
ceson

Skicka mig ett PM med er e-post så håller jag er uppdaterade om vad det blir för avgifter och handpenning.

Jag tänkte beställa i nästa vecka.

bygga_bo skrev:
Den är 133 mm.
Kom på att ett förtydligande kan vara på sin plats... ytterdiametern är 133 mm. Innerdiametern är 78 mm. Det framgår inte vilket mått du vill ha reda på, men nu har du båda. Så att du inte gör ett för stort hål i ditt kärl...

bygga_bo skrev:
Kom på att ett förtydligande kan vara på sin plats... ytterdiametern är 133 mm. Innerdiametern är 78 mm. Det framgår inte vilket mått du vill ha reda på, men nu har du båda. Så att du inte gör ett för stort hål i ditt kärl...
Tack:) Jag har svårt att uttrycka i skrift vad som är så tydligt i mitt huvud, det är
ganska ofta jag har problem att förstå vad jag själv skrivit;)

Kilensnickare skrev:
Någon som har testat eller har uppfattning om kostnad att få hem en The Super Dust Deputy?
Den ser ut att vara ca 50x20x20 så kartongen är på kanske 30l. Frakten blir ca 25USD +250kr att få över den samt moms och tull. Räkna med drygt 2500kr totalt. Detta är om man har något annat stort att ta hem, annars får du lägga på ca 300kr på frakten över.

Uppdatering: De är lastade på JetCarrier 1169B och väntas komma till Norge 9/5. Så i mitten av Maj borde vi ha dem.

Kul att det är fler som kör sambeställningar. Produkten är så trevlig att det är värt lite pyssel för att få till det tycker jag.

Robert-san01 skrev:
Uppdatering: De är lastade på JetCarrier 1169B och väntas komma till Norge 9/5. Så i mitten av Maj borde vi ha dem.
Det låter jättebra, väntar med spänning på leveransen:)

Den senaste videon från The WoodWhisperer.com testar tre olika uppsättningar portabla cykloner, och jag skall inte avslöja vinnaren, men jag är nöjd med min beställning.. ;)

Det är fantastiskt bra att den billigaste var bäst.!
Lite märkligt att clearvue var så märkbart sämre men det måste nog ha att göra med längden på konen. Att clearvue släpper en produkt som inte är i närheten av gamla minicv och deras andra produkter tycker jag är väldigt konstigt deras rykte står på spel. Men vad bryr jag mig om det har deras gamla model i plåt (hemmabygge).

Pär

Då har de anlänt till Norge som utlovat! Går allt bra så kanske vi har dem innan flygarhelgen. :)

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
En liten fråga till er som har denna eller liknande hemma. Använder ni dem bara till mindre snickerimaskiner, (typ handhållna)?
Hade tänkt sätta den jag beställt på en "typ silltunna" med ett tillslutande lock som jag tänkte sätta Dust Deputyn på så det finns lite volym att fylla.
Men det jag undrar då är, lite kopplat till denna tråd http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/193840-kopage-rankingad-spansug-1500-a.html om att köpa en billig spånsug. Kan man ha Dust Deputyn mellan tex hyveln och en enklare spånsug? Eller är den bara gjord att klara av mindre slipdamm och kopplad till en grovdammsugare?

Tror inte den lilla dust deputyn funkar med en spånsug (HVLP stor volym lågt tryck) utan kräver en dammsugare (LVHP liten volym högt tryck). En 2-tums anslutning lär ta död på flödet i en spånsug och dessutom så lär det inte funka så bra med t.ex. rikt/planhyvel.

/Woodchuck

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.