42 730 läst · 178 svar
43k läst
178 svar
Gruppinköp av Oneidas Dust Deputy Cyclone
Självbyggare
· Stockholm
· 9 886 inlägg
Eventuellt kommer jag att ta hem en cyklon åt mig själv med Jet Carrier. Någon som är intresserad av en sambeställning?
Cyklonen utan några tbh kostar väl ca 280kr och frakt till Sverige en 200. Sedan moms och tull på det blir ca 650kr. Exakt pris får vi räkna ut efter de landat och avgifterna slagits ut. Frakt från Stockholm tillkommer också.
Cyklonen utan några tbh kostar väl ca 280kr och frakt till Sverige en 200. Sedan moms och tull på det blir ca 650kr. Exakt pris får vi räkna ut efter de landat och avgifterna slagits ut. Frakt från Stockholm tillkommer också.
Jag är definitivt intresserad.Robert-san01 skrev:Eventuellt kommer jag att ta hem en cyklon åt mig själv med Jet Carrier. Någon som är intresserad av en sambeställning?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 886 inlägg
Fundera ut vilken modell ni är intresserad av, frakten är per dm3 så det funkar att även ta hem varianterna med hink om de är intressanta. Själv funderar jag på Festool varianten då den inte kostar mer än 2 flergångs påsar.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 886 inlägg
Den där varianten med en låda ser inte så dum ut. Det borde funka med en plastlåda från Hammarplast eller IKEA med lock och knäppen. En skiva i locket borde räcka som förstärkning för att bära upp själva cyklonen.
Jag får också passa på att visa hur det blev. Förbättring som väntar är att göra de kraftigaste böjarna i 50 mm avloppsrör ch eventuellt att ordna någon slags siktglas, kanske med rengöring av glaset à la akvarium med magnet. Jag fräste en hel del MDF nyligen, och det blev nästan tre lådor fulla med MDF-damm. Avskiljningsgraden är fantastisk. Om man glömmer att tömma cyklontunnan hamnar allt damm i påsen i alla fall. Se till att kolla tunnan om det skall fräsas mycket. Påsarna är ju som bekant dyra.
Jo, och lådan måste var stöddig. Silltunnor i plast fungerar inte. De sugs ihop. Daniel_N vet mer om detta...
Jo, och lådan måste var stöddig. Silltunnor i plast fungerar inte. De sugs ihop. Daniel_N vet mer om detta...
Redigerat:
Och då vill jag visa min som visserligen inte är en Dust Deputy utan bill pentz design. Den är bygd i galvad plåt. Tunnan är en gammal slaktad dammsugare från clase
Rören är 75mm varför det vart det är för att utloppet på cyclonen har samma diameter som insidan 75mm rör.
Pär
Rören är 75mm varför det vart det är för att utloppet på cyclonen har samma diameter som insidan 75mm rör.
Pär
Jag uttryckte mig nog lite oklart, jag menar storleken på flänsen med skruvhålenmattiasp skrev:
som man skruvar fast cyclonen i behållaren